ביקורת סדרה: 1670, נטפליקס, בימוי: מכיי בוכוולד, קורדיאן קאז'יאלה, 2023
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: 1670, נטפליקס, בימוי: מכיי בוכוולד, קורדיאן קאז'יאלה, 2023

בדיחות על פולניות הן מוסד בעולם היהודי, אולם מסתבר שגם לפולנים יש חוש הומור. הסדרה החדשה של נטפליקס "1670" מתרחשת בעולם של לפני כ- 400 שנה באזור חקלאי עם טיפוסים מוזרים ואציל שיש לו שיגעון גדלות (ברתומיי טופה). 


הוא ומשפחתו הביזארית רוצים להפוך את פולין למעצמה ובדרך לטפס על חשבונם של האיכרים, שידועים בחוסר יעילות ועצלנות ומנסים להתחמק מעבודה ששכרה הולך ישירות לכיסו של המונרך. פולין מלאה באמונות תפלות, דתית מאוד וגם אנטישמית ומטילה על היהודים את מירב צרותיהם. 


בתוך הבליל הזה, האציל מנסה לפתח את הכפרים שלו על מנת שכל האצילים יקנאו בו וייתנו תפקידים נוספים שהם חסרי חשיבות, אבל יש בהם תארי כבוד. שאיפותיו, שהוא לבוש במיטב המשי שיש להציע ,לצד ההתעסקות היום יומית שלו בתרנגולות, ריב על אווזים וזריקת גללים על מטיילים ברחוב, הם ההתעסקות האמיתית שלו. 


הסרט "1670" הוא לא קומדיה שתפיל אתכם על הרצפה. היא די מאופקת ומלאה בניואנסים והיא לא ממש הולכת עד הסוף כמו מקבילותיה האמריקאיות. הקומדיה נראית נהדר, יש לה טקסטים מושחזים ומשחק לא רע בכלל. היא זקוקה לסבלנות ומידה מסוימת של הכלה, אבל מי שאוהב מוצרים מתוחכמים ומעודנים, יכול להיות מופתע מהבדיחות הפולניות של "1670". 




bottom of page