10 עובדות על איאן פלמינג - המחבר של ג'יימס בונד
top of page
  • יונה

10 עובדות על איאן פלמינג - המחבר של ג'יימס בונד

איאן פלמינג, הסופר הבריטי, ייזכר לעד כסופר מתח ויוצרו של ג'יימס בונד, 007, השרמנטי ובעל תחבולות, שאיש לא יכול לגבור עליו. הוא מתמודד עם תעלומות ונשים, פותר את התעלומות ושובה את לב הנשים.


להלן 10 עובדות על איאן פלמינג:

  1. איאן פלמינג נולד בלונדון ב-28 במאי 1908 ונפטר ב-12 באוגוסט 1964.

  2. הוא נולד למשפחה עשירה, שעיקר עיסוקה היה בבנקאות. אביו היה חבר בפרלמנט הבריטי משנת 1910 ועד למותו במלחמת העולם הראשונה. לימודיו החלו בבית הספר היוקרתי איטון ומאוחר יותר למד באוניברסיטאות מינכן וז'נבה. הוא ניסה לעבוד במספר מקומות, כולל בעיתונאות, אך לא הצליח בהם.

  3. במלחמת העולם השנייה שירת פלמינג בצי הבריטי, תחת פיקודו של אדמירל ג'ון גודפרי. מאוחר יותר הוא היווה השראה לדמות של M בספרי וסרטי ג'יימס בונד.

  4. פלמינג שילב בספריו הרבה מאוד אירועים מחייו וניסיונו הצבאי העשיר. היה מומחה במודיעין ואף השתתף במבצעי ריגול נועזים.

  5. הוא הגיע לג'מייקה בעקבות אחד ממבצעיו במלחמת העולם השנייה. הוא התאהב במקום ואף עבר להתגורר שם עד לסוף ימיו במקום שנקרא GOLDEN EYE.

  6. פלמינג היה חובב צפרות, ולכן היה חוקר ציפורים מפורסם בשם ג'יימס בונד, ממנו לקח פלמינג את שם הגיבור בספריו. כך הוא ייזכר לנצח.

  7. ג'ון פלמינג נישא לבת אצולה אנגלית בשם ליידי אן. לשניים נולד בן בשם קאספר רוברט פלמינג.

  8. ספריו הפכו לסרטים שוברי קופות. מספר שחקנים גילמו את דמותו של ג'יימס בונד: שון קונרי, ג'ורג' לזנבי, רוג'ר מור, טימותי דלטון, פירס ברוסנן ודניאל קרייג. סרטו הראשון היה "דוקטור נו" משנת 1962. מאז יצאו בערך 24 סרטים של ג'יימס בונד.

  9. ספריו של פלמינג מצליחים משלבים בין פנטזיה להרבה מאוד ריאליזם. הספרים של ג'יימס בונד מזכירים את המתרחש בתוככי השירות החשאי ומבוססים חלקית על מבצעים אמיתיים. תכונותיו המוגזמות של בונד ויכולותיו הפנומנליות מראות את השפעת המסורת של גיבורי העל על פלמינג.

  10. איאן פלמינג נפטר בגיל 56 בלבד מהתקף לב בדיוק ביום הולדתו של בנו, לאחר בריאותו הרופפת בשל עישון כבד ושתייה מרובה.


ראה גם:



bottom of page