top of page
פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

פסטיבל קולנוע פרנקופוני בסינמטק ירושלים אונליין 1.3.2021 –10.3.2021

עשרה סרטים חדשים בהקרנות בכורה והקרנות חד פעמיות בישראל מ-10 מדינות פרנקופוניות מרחבי העולם


בין הסרטים הבולטים שיוקרנו : "דמעות של לב שבור" של הבמאי והקולנוען המוערך פיליפ גארל, "נדיה, פרפר" בבימויו של פסקל פלאנט, ו - "נערות עובדות" עם שרה פורסטייה ונעמי לבובסקי ואחרים

סינמטק ירושלים יציג בתחילת חודש מרץ זו השנה הרביעית תוכנית קולנוע ייחודית החושפת בפני הקהל את המגוון התרבותי העשיר של ה

קולנוע הפרנקופוני, 1-10 במרץ 2021

התוכנית, שתוצג באופן מקוון באתר סינמטק ירושלים ונאצרה על ידי 10 שגרירויות שונות והסינמטקים של ירושלים וחולון, היא חלק מאירועי "ימי הפרנקופוניה" הנערכים השנה אונליין ותכלול עשרה סרטים חדשים בהקרנות בכורה או הקרנות חד פעמיות, מ 10 מדינות פרנקופוניות מרחבי העולם – מדינות שהצרפתית מוגדרת שפה רשמית בהם (גם אם אינה הראשית בהכרח) וחולקות את אותם ערכים הומניסטיים של חופש, שוויון וסולידריות.

לצד הסרטים נציג גם סרטוני בישול מיוחדים שהשגרירויות החברות באיגוד הפרנקופוני הכינו עבורנו, ויציגו מטעמים מיוחדים ומתכונים מהמדינות השונות.

במהלך השבוע יוקרנו סרטים עלילתיים וסרט תיעודי מוסיקלי מהמדינות הבאות: יוון, בלגיה, קנדה, אירלנד, קפריסין, רומניה, שוויץ, וייטנאם, בולגריה וכמובן צרפת, שהמשותף להן הוא זיקתן העמוקה לתרבות הצרפתית - אם בשימוש בצרפתית כשפת אם וכשפה מדוברת, ואם בהשפעת התרבות הצרפתית על התרבות המקומית בהיבטים שונים.

רוב הסרטים מוקרנים בהקרנות בכורה וחד פעמיות בישראל. בין הסרטים הבולטים שיוקרנו - "דמעות של לב שבור" (שוויץ) של פיליפ גארל, "נדיה, פרפר" (קנדה) של פסקל פלאנט, "נערות עובדות" (בלגיה) עם שרה פורסטייה ונעמי לבובסקי ואחרים.


מחירים:

20 ₪ לכרטיס ו-80 ₪ לפס צפייה בכל סרטי התוכנית.

כתובת האתר www.jer-cin.org.il

טלפון: 9377*

1-10/3/21 באתר המקוון של סינמטק ירושלים


קרדיט: דמעות של לב שבור, קולנוע לב


Commentaires


bottom of page