ביקורת סרט: כוח רעם, במאי: בן פלקון, 2021
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: כוח רעם, במאי: בן פלקון, 2021

עודכן: 23 בנוב׳ 2021


הסרט "כוח רעם" בבימויו של בן פלקון מביא קומדיה עם גיבורות על מצחיקות. יש בו הרבה אי הבנות ומקריות, מה שתורם לזרימה המבדרת של הסרט.


יש ביקורות שלא כולן מחמיאות ל"כוח הרעם". לדעתי צריך לשבת ולצפות בו לאחר יום עבודה מעייף, כשמבקשים רק לנוח ולצפות בסרט ולצחוק. לא בכול סרט אמורות להיות משמעויות נסתרות ורבדים בלתי נראים.


הסרט מתאר שתי חברות ילדות שנפגשות בבגרותן. לידיה (מליסה מקארתי), כבר מילדות המונית, חזקה ובטוחה בעצמה, למרות שהיא תלמידה גרועה, מתיידדת עם אמילי סטנטון (אוקטביה ספנסר) לאחר שמצילה אותה מקטטה. אמילי הייתה תלמידה מעולה, ממש גאון והיא גם חושבת מחוץ לקופסה. שתי חברות הכי טובות והכי שונות האחת מהשנייה. בשלב כלשהו הן מסתכסכות והיחסים ביניהן מתנתקים.


בינתיים בעולם התרחש פיצוץ קוסמי, שיצר אנשים שהיו סוציופתיים לכאלה שמכונים "מנוולים". הם החלו לגרום נזקים איומים, בין השאר הרגו את הוריה המדענים של אמילי. כשגדלה החליטה להמשיך בדרך של הוריה שהתעסקו בגנטיקה. היא מקימה חברה שמטרתה להפוך אנשים רגילים לגיבורי על. לידיה נשארה עובדת פשוטה שהתעסקה בפריקת מטענים ושתיית בירה.


השנים עוברות וכשמודיעים על פגישת מחזור של בית הספר, לידיה מחליטה לחדש את הקשרים ביניהן ומגיעה למקום עבודתה של אמילי על מנת לשכנעה להצטרף אליה למסיבה. כאן מתחילה שרשרת של טעויות ואי הבנות, שגורמות לכך שהזריקה שהייתה מיועדת לאמילי להפכה לגיבורת על חזקה ועוצמתית ניתנה בטעות ללידיה. מאחר והטיפול החל, הוא נמשך עד שלידיה הופכת לגיבורת על חזקה.


במקביל, אמילי לוקחת גלולות שיהפכו אותה לרואה ואינה נראית. הכוונה של אמילי להפוך לחזקה ולרואה ואינה נראית בו זמנית השתנתה בטעות ולכול אחת מהחברות ניתן כוח על אחד בלבד.


כשהתהליך הושלם הן יוצאות להילחם במנוולים ובראשם וויליאם סטיבנס (בובי קנאבלי) שביקש לרוץ לראשות העיר שיקגו. עוזרת לו לייזר (פום קלמנטיף) - שכוח העל שלה מתמקד ביריית ברקי אנרגיה כחולים. עוד גיבור על מצחיק הוא סרטן (ג'ייסון בייטמן), שזרועותיו מורכבות מצבתות של סרטן ומכאן שמו. הוא מביא עוד הומור לסרט.


בסך הכול סרט חביב ומבדר. משחק טוב של הגיבורים הראשיים. חשיבה קצת שונה בכך, שהגיבורות הראשיות לא נראות כמו דוגמניות, אלא נשים בוגרות ואנושיות, שנקלעו לסיטואציות בהן הן צריכות להציל את העולם.

ראה גם:



bottom of page