ביקורת סרט: המכשף: סיוטו של הזאב, במאי: קוואנג וו האן, 2021
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט: המכשף: סיוטו של הזאב, במאי: קוואנג וו האן, 2021

לפני העונה השנייה של "המכשף" שעולה בדצמבר, נטפליקס מחליטים לעשות ספין אוף. הפעם הם מתרכזים בוזמיר (תיאו ג'יימס), מכשף שנמלט מחיי עוני על ידי הפיכה למיוטנט רב עוצמה. אנו מתוודעים לאחת המשימות שלו והילדות המורכבת שעבר, ומה הוא היה צריך לעבור כדי להפוך לרב עוצמה. נמצא כאן את שורשי העולם של המכשף, בניית שורשיו של המנטור של גראלט, הדמות העיקרית בסרטים ובסדרות ובמשחק המחשב.

וזמיר הוא דמות חזקה, שנבנתה על ידי נסיבות חיים מורכבות. יש בו גם רכות, ואפילו רומן מתהווה שישנה את חייו. זאת נקודת פתיחה לאלה שלא מכירים את הסאגה. יש כאן היכרות עם העולם, הדמויות והאלימות הגראפית שמאפיינים אותה. וזמיר יהיה דמות מרכזית בעונה הבאה, ולכן היכרות איתה יכולה לסייע להבנה.

סרטון האנימציה מלא בכל מה שחובבי הסדרה יכולים לרצות: אלפים, מכשפים, קרבות וקרבות אפיים, עירום, מפלצות הכל מהכל. נמצא כאן ניסיון לתת עומק לעלילה, יש פה מורכבות פוליטית דומה ל"משחקי הכס", תככים ומשחקי כוח. אולם, הברוטאליות היא העניין העיקרי, למרות שיש טוויסטים נחמדים שמוסיפים פלפל לעלילה לכל אורך הדרך.

האנימציה עצמה מרהיבה, וללא ספק נטפליקס הפכו לאחת החממות המובילות ליוצרים צעירים ומבטיחים. הדמויות נראות נהדר, כולל עיצוב העולם והשטח. גם הדיבוב הוא ללא רבב, השחקנים משקיעים את נשמתם לתוך הדמות ולא מדקלמים מתוך נייר.

הבעיה היא המורכבות הרבה והעומס שלא מסתדר עם סרט של שמונים וקצת דקות, יותר מדי בורות עלילתיים, נרטיבים שלא מסתדרים והפתעות שלא משתלבות עם האירועים שקדמו להן. נראה שהיוצרים רצו יותר מדי לפנק והתוצאה יצאה מבולגנת ולא תמיד נהירה.

החלק הכי טוב הוא האקשן, שבוצע באופן כל כך דינמי ומרהיב, שלרגעים נדמה ונראה מציאותי. "המכשף: סיוטו של הזאב", מהווה הכנה טובה, אבל לא מצוינת, לסדרה שתבוא. הוא מעט קלישאתי, לא נועז מספיק ומפוזר. אבל, היתרונות הרבים שלו, והעובדה שהוא מצליח להכניס גם כאלו שלא מחוברים לסדרה אל תוככי העלילה, הופכים אותו לצפייה מומלצת למבוגרים, ילדים יכולים להתלהב מהאנימציה, אבל התכנים עדיין לא עבורם.




bottom of page