ביקורת סרט: היה שלום מר הופמן, במאי: פרד קבאייה, 2022
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת סרט: היה שלום מר הופמן, במאי: פרד קבאייה, 2022

הנאצים בפריז מהווים השראה להרבה מאוד סרטים, אשר בעיקר מהללים את הלוחמים האקטיביים ולא את האנשים הקטנים, שנרמסו תחת הקלגסים הנאצים. הם מציגים את חייהם הלא פשוטים וההשחתה המוסרית שעוברים בעולם עם חוקים מעוותים.


הסיפור של הסרט "היה שלום מר הופמן" עוקב אחרי משפחה יהודית בפריז בזמן הכיבוש תחת הנאצים, הם צורפים במקצועם, וחונכים עוזר חדש שמגיע. המטרה הייתה להראות את העבודה לאותו עוזר ולאחר מכן להימלט לשוויץ. אולם, התוכנית לא צלחה והנאצים כבשו את פריז מהר מדי ולכן עליו להסתתר מהם במרתף של החנות.


מר הופמן הצורף (דניאל אוטיי) הוא יהודי ועוזרו פרנסואה (ז'יל ללוש) הוא נוצרי. פרנסואה מתחיל ככנוע ומעריץ של מר הופמן, אולם הכול משתנה במהירות. הוא מוכר את כל תכשיטי החנות לנאצים ולא מעביר כסף להופמן, מכריח אותו ליצור תכשיטים חדשים מרכוש יהודי גנוב. הוא אף מכריח אותו לקיים יחסים עם אשתו (שרה ז'ירודו), על מנת שיכניס אותה להריון, מתעלל בו גם רגשית ופיזית.


ככל שעובר הזמן, פרנסואה ואשתו הופכים את היהודי למשרת והופכים דומים לאויביהם הנאצים.


בסרט "היה שלום מר הופמן" המשחק מצוין והעלילה מרתקת, ומראה כיצד אנשים טובים, בהינתן ההזדמנות הופכים להיות רעים ומושחתים. יש כאן דיון מעניין ביותר על נפש האדם, על הכיבוש הנאצי ומה המחיר של סיכון חייך וכיצד עליך לפרוע את החוב.


ראה גם:

הסרט ג'ירפה

bottom of page