top of page
לוטן דיקר

ביקורת סדרה: קופנהגן קאובוי, נטפליקס, בימוי: ניקולס וינדינג רפן, 2023

ניקולס וינדינג רפן נחשב לבמאי נועז ופורץ דרך, שביים סרטים אומנותיים ולכן השילוב שלו עם נטפליקס היה צריך להביא את שניהם לגבהים חדשים. הוא נכנס לעולם הסדרות והחל לעבוד, כרגע היצירות שביים לא מגיעות לגבהים שהיו כה אופייניים לגביו בעבר.


"קופנהגן קאובוי" היא סדרה סבירה, עם איכויות צילום יוצאות דופן. מיו (אנג'לה בונדלוביץ') היא בחורה צעירה עם כוחות מיוחדים, שחייה הקשים הובילו אותה לנקום במין הגברי, היא נלחמת בסוחרי סמים ושאר גיבורים נאלחים ואם זה לא מספיק, היא חוברת כוחות עם ערפד, שהוא רוצח סדרתי.

העלילה מאוד רדודה וסטריאוטיפית, כאילו נכתבה בשנות החמישים, המגדר מאפיין את הדמות ולא העומק שלה. היופי החיצוני לא מחפה על כתיבה שטחית. חבל, כי יש כאן פוטנציאל לא רע בכלל. הדיאלוגים מאוד שטחיים, קלישאתיים על סף טיפשות גמורה, אבל הם לא הסיבה שמישהו ירצה לראות את הסדרה הזאת.


בסדרה "קופנהגן קאובוי" הכל מהפנט על סף ההזיה, אפשר לומר שזה ממש ממכר. אבל, מצד שני יש שוטים ארוכים מדי, עומק פסיכולוגי של גבינה שוויצרית והרבה מאוד מריחה שטחית לגמרי של רגעים משעממים ומיותרים.


קשה להמליץ על "קופנהגן קאובוי" בפה מלא, אבל מי שנהנה מן הסגנון הייחודי של הבמאי, יכול בהחלט להתרשם מהפרק הראשון ולמצות את "קופנהגן קאובוי" בדרכו לבינג' הבא.



ראה גם:

Comments


bottom of page