top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: סיפורי הג'דיי, יוצרים: דייב פילוני, צ'ארלס מורי, 2022

מבוסס על חוברת קומיקס שיצאה בשנת 1993, מלחמת הכוכבים מרחיבה את היקום שלה. בניגוד למגמה של השנים האחרונות, "סיפורי הג'דיי" הם סרטונים קצרים, שמתארים רגעים שלא הופיעו בתכנים האחרים בחייהם של אסוקה טאנו ( אשלי אקשטיין) והרוזן דוקו (קורי ברטון).


הפרקים קצרים, בני רבע שעה או עשר דקות, מתרכזים באירוע אחד, שמספרים דרך זוויות שונות ומהנות. הפרקים משלימים את האנתולוגיות השונות ומאירים את המסע שלהם אל עבר הכוח ושל הרוזן דוקו לעבר הצד האפל. אלו הם פרקים בעיקר לחובבי הז'אנר, שישמחו לקבל כמה שיותר פרטים על הדמויות שהם אוהבים.


אין אחידות ברמה של הפרקים, חלקם טובים יותר ומהנים מאשר האחרים. למרות זאת, האנימציה מרהיבה, תמיד יש טוויסט מהנה שמוסיף פלפל לעלילה ופתרון מספק למרות האורך הקצר.


מדובר על פריט לאספנים, לא כל אחד יהנה מהאנתולוגיה ויוכל להבין את התכנים לעומקם. מי שחובב את הז'אנר ובקיא ביקום של מלחמת הכוכבים, יקבל הרבה דברים שהוא יכול להנות מהם. רפרנסים לפרקים, השלמות של פרטים שמופיעים רק בסיפוריי הג'דיי ועלילות משלימות שסוגרות קצוות פתוחים.


נראה שדיסני בעיקר מתמקדת בהרחבת העולם של מלחמת הכוכבים לכיוונים שונים, זהו עולם שכבר יש בו ריבוי של דמויות שכל אחת מהן מקבל הרבה מאוד תוכן ועומק ייחודי לה.




ראה גם:

הסרט הנוסעים

bottom of page