top of page
יונה

ביקורת סדרה: מקום מבטחים, יוצרת: אנה בארנס, 2023

הסדרה האוסטרלית המרתקת "מקום מבטחים" מביאה לידיעתנו צורות שונות של אלימות במשפחה. יש תחושה לאחר הצפייה בה, כי אין לסמוך על אף אחד, אפילו האדם הקרוב ביותר.


הסדרה מכירה לנו את פיבי רוק (עיישה דיי), שלמדה תקשורת ועבדה במשרד עורכי דין. היא מחליטה לעזוב על מנת לעזור ולעבוד במרכז משפטי שעוסק באלימות במשפחה, למרות שתקבל שכר נמוך יותר. היא חשה סוג של שליחות בעזרה שתיתן.


כאשר פיבי מגיעה למקום, כולם חושבים שהיא עורכת דין וביומה הראשון היא פוגשת את ג'ני (מייבל לי), עורכת דין חרוצה ומעולה בתפקידה על מנת שתלמד ממנה ואולי תתחיל לעזור להם. פיבי מתחילה בצפייה בג'ני כיצד היא מטפלת בלקוחות ואז היא שולחת אותה לחדר המאובטח לקחת עדות מלקוחה אחרת, צ'רי (קתלין וונג). פיבי עדיין לא מכירה את העבודה, ובמעלית פוגשת אדם שנראה לה מאוד נחמד (יוצ'ן וונג). היא מגיעה לקומה הרצויה והאדם מהמעלית יורד איתה. הוא אף מסביר לה כיצד לפתוח את הדלת עם הכרטיס שלה. ברגע שהיא עושה זאת האדם מתפרץ פנימה ומתחיל להשתולל ומסתבר שהוא בעלה המתעלל של צ'רי שהונה את פיבי. ג'ני מתרגזת למרות שהאירוע הסתיים בכך שתפסו את האדם שהשתולל וסבורה כי פיבי צריכה לעזוב ואף מתלוננת למנהלת איווה (וירג'יניה גיי). בבירור מסתבר כי פיבי לא עורכת דין והייתה אי הבנה והוא באה כאשת תקשורת למקום, ואתת התפקיד הזה היא מבצעת היטב.


יש הרבה אנשים שנעזרים המרכז לאלימות במשפחה ומביאים מספר סיפורים של אנשים השונים האחד מהשני שמראים את הגיוון בעבודה. יש סיפור של דיאנה (ג'נט אנדרוארטה), אישה מבוגרת שנשואה לג'ון (מארק מיצ'ינסון). הוא מתעלל בה מבחינה נפשית וכספית. הוא מפקח עליה בכול מעשיה, ביטל את כרטיס האשראי שלה ומגיע לשלם במקומה כשבירר מה קנתה. הוא גם נותן לה עונש בכך שכאשר יצאה לשפוך את האשפה בערב, הוא נועל את הדלת ולא נותן לה להיכנס בעוד בחוץ יש סערת גשמים איומה והיא נותרה עם פיג'מה ונעלי בית. היא צועדת עד שמישהו רואה אותה ומביא אותה לתחנת המשטרה עד שג'ון מגיע לקחת אותה חזרה הבייתה. דיאנה עבדה בבית מרקחת וג'ון הלך לשוחח עם האחראי במקום וגרם לכך שתעזוב ללא רצונה ורק לפי החלטתו. היא חוסכת מעט כסף בסתר ומצאה קטמין והרעילה את הסוס האהוב על ג'ון. כשהוא הולך לוטרינר היא בורחת לאחותה לוטי (אנדריאה סוויפט), שמקבלת אותה בשמחה. ההקלה לא נמשכת זמן רב, כי ג'ון מגיע ודיאנה נאלצת ללכת איתו.


סיפור נוסף ושונה הוא על בחורה צעירה, ביסקסואלית בשם ריי (טיגן סטימסון). היא מצאה עבודה חדשה, אך ברחה מביתה ומאימה המתעללת ניקול (ג'קי ברנן). בלית ברירה היא ישנה לילה במקום עבודתה וחבר לעבודה בשם קסנדר (ניקולס ברטון) מגלה זאת. הוא מציע לה לגור אצלו, כי השותף שלו בדיוק עזב. בהתחלה הם יוצאים ובחורה שיצאה איתם לבית קפה מוצאת חן בעיניה, אך גם קסנדר בעניינה. פתאום היא רואה שיחסו השתנה והוא החל לעקוב אחריה ואף שם בטלוויזיה במקום סרטון שבו רואים אותם מקיימים יחסים. הוא צילם אותם בהסתר והיא לא הסכימה לכך ומופתעת ונעלבת וכועסת. היא מחליטה לעזוב וכאשר מתקשרת לאימה היא לא מקבלת אותה.


עוד סיפור קשה הוא של צ'רי, האישה שפיבי נתקלה בה ביומה הראשון. יש לה שני ילדים וידע מצומצם באנגלית, מה שמקשה עליה להתבטא. היא אימא טובה, אך לאחר שילדיה איחרו לבית הספר, בעלה קלווין (יושן וונג) תובע אותה גם בטענה כי היא ניסתה לתקוף אותו. האמת היא, שהוא ניסה להטביע אותה באמבטיה. לוקחים לה את הילדים וחמותה, אימו של קלווין, אמורה לטפל בהם. היא מקללת את צ'רי ומתנפלת עליה, אך צ'רי עונה לה ומסבירה שבנה הוא הבעייה ולא היא. כאן האלימות היא פיזית וגם נפשית.


אך, בעוד פיבי מצליחה בעבודתה, ואף מצליחה למנוע קיצוץ במרכז לאלימות במשפחה, יש לה בעיות פרטיות. היא הייתה בקשר עם ג'וליאן (תומס קוקרל) מעבודתה הקודמת. היחס שלו אליה חם ואוהב, עד שהיא מגלה שאשתו גרייס (אנטוניה פרבל) הגישה נגדו צו על אלימות במשפחה. היא אף רואה סרטון שמוכיח זאת. פיבי מזדעזעת אך מבקשת לעזור לגרייס ולאחר שבקשה מאיב לעזוב לניו זילנד היא תומכת בה. אך, הסיפור הפך לקשה מכולם, כי ג'וליאן חיכה לגרייס מחוץ לבניין, דרס אותה והתאבד.


בסופו של דבר איב מספרת לפיבי כי היא עוזבת וגרייס הייתה אמורה להחליפה. כעת מי שתחליף אותה היא ג'ני, שמאוד מתאימה לתפקיד. הם מגיעים למים שולחים נרות לזיכרה של גרייס.


בסופו של דבר רואים כי דיאנה, ריי ושרי מגיעות למרכז לאלימות במשפחה על מנת שיעזרו להן. פיבי מגיעה לראיון עיתונאי ומספרת על אלימות במשפחה, הגיוון שבה ועל ניסיונה האישי.










230 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page