ביקורת סדרה: הטירון: סוכנת חדשה, בימוי: טסה קלארק, 2022
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: הטירון: סוכנת חדשה, בימוי: טסה קלארק, 2022

הסדרה "הטירון" הייתה מיוחדת בכך, שהגיבור בה, ג'ון נולן (נייתן פיליון) החליט להצטרף לכוחות המשטרה,

ה-FBI בלוס אנג'לס בגיל מאוחר יחסית, מעל גיל 40 , לאחר שהתעסק בעבודות אחרות. לאחר הטירונות הוא מוכיח את עצמו ואף מבקש להפוך למדריך טירונים בסיום התמחותו כשוטר מן המניין.


הצלחת הסדרה הביאה ליצירת סדרת בת: "הטירון: סוכנת חדשה", ובה מככבת אישה - סימון קלארק (ניסי נאש), שהופיעה גם ב"טירון". אם חשבו שנולן הוא השוטר המבוגר ביותר ב-FBI, הם טעו. סימון קלארק מבוגרת ממנו - בת 48. היא מלאת מרץ והתלהבות ומוכנה למשימות. סימון הייתה בעברה יועצת חינוכית וותיקה ומנוסה, ששהתמודדה עם תלמידים לא פשוטים בכלל. למרות שנושאי החינוך והמשטרה לא נראים קרובים, סימון מראה שניסיונה הקודם עוזר מאוד בעבודתה הנוכחית.


המפקדים בתחנה בתחילה ראו אישה בגיל העמידה ולא התייחסו אליה בכלל. הם נתנו לה להיות פקידה ללא יציאה לשטח בכלל. זה לא היה התכנון של סימון. היא פנתה למנהלה הקודם, הסוכן המיוחד גארזה (פליקס סוליס)ובקשה להצטרף למחלקתו - יחידת החקירות המיוחדות. היא בהתחלה סורבה, אך כאשר נתנה רעיונות טובים ויצירתיים במציאת רוצחים, הא התקבלה למחלקה.


לסימון יש רעיונות מקוריים ושונים, שמקדמים את החקירות. היא רדפה אחרי איש של אחת הכנופיות, כאשר הוא רכב על אופנוע והיא במכונית, והצליחה לשוחח איתו ברמזור ואף לשרוט אותו - מה שהביא לדגימת DNA וזיהוי הפושע.


כשהיה צורך למצוא כתובת של חבר כנופיה, היא בררה באיזה תיכון למד ויצרה קשר עם היועצת במקום וקיבלה את הכתובת. היא משוחחת עם הפושעים כמו עם תלמידיה הבעייתיים ומצליחה לקבל מהם דברים, שגם החוקרים המנוסים לא מקבלים.


בסדרה "הטירון: סוכנת חדשה" משתתפים בתפקידי אורח שחקנים מהסדרה "הטירון", כמו ג'ון נולן (נתן פיילון) שמקבל את פניה של סימון והיא יכולה לפנות אליו כשצריכה. גם אנג'לה לופז (אליסה דיאז), לוסי צ'ן (מליסה או'ניל), טים ברדפורד (אריק ווינטר) ואחרים.


יש עוד דמויות מוכרות מסדרות אחרות, כמו הפרופילאית לורה קיפלינג (בריט רוברטסון), ששיחקה בהרבה סרטים וסדרות, אך כיכבה בסדרה המשפטית "לטובת הכלל". גם קורטני פורד כטרייסי צ'יילד שיחקה בהרבה סרטים וסדרות, וזכורים "דם אמיתי", "דקסטר" ועוד.


כדי לשרת ב-FBI בלוס אנג'לס, סימון חוזרת להתגורר עם אביה כריסטופר "קאטי" קלארק (פרנקי פייסון). האב היה בעברו סוכן של ה-FBI, שהורשע שלא כדין. הוא אף ישב בכלא במשך 8 שנים. הוא השתחרר והחליט לעבוד בשירות הציבור שהאמין בו כמנהיג של תנועת BLACK LIVES MATTER. מאחר שנשאר בו כעס על ה-FBI, הוא לא מרוצה מהשינוי שעשתה סימון בקריירה שלה. אך, כאב מסור הוא משלים עם הרעיון ומאפשר לה להתגורר בביתו, בתנאי שבכניסה לבית תוריד את האקדח וכל סמלי ה-FBI.

הסדרה "הטירון: סוכנת חדשה" מעניינת ומרתקת כמו סדרת האם שלה "הטירון" שהתחדשה לאחרונה לעונה חמישית. חשיבה יפה של שילוב אנשים בוגרים יותר, שבעברם עברו קריירה אחרת ומנוסים בתחומים אחרים, ויכולים להביא מניסיונם ומחוכמת החיים שצברו גם למשטרה.




ראה גם:


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page