top of page
לוטן דיקר

ביקורת סדרה: אהבה מוות ורובוטים, נטפליקס, 2022

כבר שלוש עונות "רובוטים ועתיד אפוקליפטי" מלווים אותנו יד ביד. הפעם "אהבה, מוות ורובוטים" הופכת להיות פסימית במיוחד ומדגישה את ההשפעה של הקורונה על יוצריה. לא שהיא הייתה עבור צמחונים ורכי נפש, אלא שהיא הפכה להארדקור ולא חוסכת סצנות הופכות בטן מהצופים.

הסיפורים מבוססים על סיפורים מוכרים מעולם המדע הבדיוני, המוגשים בצורה מדממת וברוטאלית. הררי גופות של עכברים וגופות נרקבות, הם מראות שצריכים להתמודד איתם כדי לנצח את הסדרה. יש כמה סיפורים מצוינים, בייחוד מתקפת זומבים שהופכת להיות חמודה ומראה עד כמה אנחנו לא באמת משמעותיים ביקום.

באמצעות אלימות יש כאן תהייה על שאלות פילוסופיות מהותיות, על יכולת ההישרדות של האדם בעולם משתנה. הסרטון "מסע קשוח" מציג כיצד גם האמיץ מבני האדם יכול להישבר. כמו תמיד האנימציה משחקת תפקיד ראשי, היא לא פחות ממרהיבה ועומדת בסטנדרט גבוה במיוחד עם האנימטורים הטובים בשוק.

יש הרבה מאוד חסרונות לנטפליקס, אבל אומץ ורצון לשנות כן היו שם. למרות שיש חוסר אחידות, פרקים מבוזבזים ואפילו סתמיות, עדיין מדובר על סדרה מעולה וחדשנית. היא לא מפסיקה להפתיע, לנסות להתמודד עם שאלות גדולות באופן מפתיע ויצירתי מאוד.



Comentários


bottom of page