תערוכת ואן גוך בפארק פרס בחולון
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

תערוכת ואן גוך בפארק פרס בחולון

תערוכת ואן גוך הגיעה לפארק פרס בחולון והוחלט לבקר בתערוכה המדוברת הזאת.


מחירי הכרטיסים מאוד גבוהים, אך רכשנו בהנחה מטעם אחד הארגונים ונסענו להתרשם.


פארק פרס מאוד מרשים, ובו בנו את אוהל התערוכה וממול, לאחר סיום הביקור באוהל, יש חדר VR - ובו רואים בצורה חיה את סביבת מגוריו של ואן גוך והמקומות אותם צייר.


בקניית הכרטיסים מציינים יום ושעת ביקור, מה שמדלל את מספר המבקרים. בכניסה משכירים אוזניות ב-10 ש"ח שמסבירים את מוצגי התערוכה.


בהתחלה נכנסים לפרוזדור ארוך, ובו מצוינים פרטי חייו הקצרים מאוד (37 שנים) - 1853 - 1890, עד שהתאבד לאחר חיי סבל. הוא היה חולה באפילפסיה ובסכיזופרניה וכולנו זוכרים את האקט שלו של כריתת אוזנו...


משם נכנסים לחדר גדול מאוד בו מוצגות תמונותיו ב-360 מעלות. זה מיצג ולא בדיוק תערוכה. יש מעט ספסלים וכורסאות ויש גם כריות לישיבה על הרצפה למי שמעוניין. במיצג יש גם קטעים ממכתביו לאחיו תיאו ומדי פעם מעט קריינות.


ביציאה מהמיצג נפגוש בפרוזדור נוסף, שבקצהו נבנה חדרו של ואן גוך, שעוצב על ידו, אותו צייר מספר פעמים ושם גם נטל את חייו. בהמשך - מבחר מציוריו במהלך חייו.

דיוקן אישי של ואן גוך - מתוך התערוכה בפארק פרס בחולון.

קטע מהמיצג של יצירותיו של ואן גוך, מתוך המיצג בפארק פרס בחולון.

עוד קטע מפורסם מהמיצג של יצירותיו של ואן גוך, מתוך המיצג בפארק פרס בחולון.

חדרו של ואן גוך, מתוך התערוכה על שמו בפארק פרס בחולון.


מהאוהל בו הוצגו יצירותיו בצורות שונות, יוצאים ונכנסים למתחם ממול - לחלק של ה-VR - משקפיים של מציאות מדומה שמראים את החיים במקום מגוריו בתקופת חייו. יש לציין שניקו היטב את המשקפיים לפני שנמסרו לנו. הסרטון הוא בן כ-10 דקות ומושקע מאוד. ניתן לראות כיצד המקום נראה באמת ואיך ואן גוך צייר אותו ולפעמים ניתן לחוש את סערת נפשו בציוריו.


בתערוכה אפשר לחוש את ההשקעה המרובה, את הרצון לרצות, כולל בקבוקי אלכוג'ל שהיו בכול מקום, שמירה על מסכות וריחוק והניקוי היסודי של משקפי המציאות המדומה.


אך, הביקור היה קצר ממה שציפינו. בסך הכול כ-40 דקות. המחיר מאוד גבוה יחסית לתמורה ואפשר להתחשב באנשים שמעוניינים לצפות במיצג ובתערוכה, אך אינם יכולים להרשות לעצמם.

bottom of page