תערוכה חדשה של המעצב והאומן תמיר שפר - הזעות יום
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

תערוכה חדשה של המעצב והאומן תמיר שפר - הזעות יום

הזעות יום

תערוכה חדשה של המעצב והאומן תמיר שפר ובו מבנה גלריית החווה הופך לסיפור קומיקס תלת מימדי, שבו יתהלך הקהל בין יצירות מצוירות, פסלים צבעוניים תלת ממדיים ומיצבים אינטראקטביים ויחווה את יומני קורונה הקולקטיביים וגם האישיים של היוצר


פתיחה: 10.7.21

נעילה: 2.10.21

גלריית החווה

חולון

גלריית החווה בחולון פותחת במסגרת העונה הישראלית לעיצוב בחולון, תערוכה חדשה של המעצב תמיר שפר :"הזעות יום"- מיצב אמנותי בו הגלריה הופכת מחלל המציג אמנות ליצירה אחת הומוגנית הפרושה בחללים המשלבים ציור, איור, פיסול תנועה, אינטראקציה וסאונד שבהם הצופה הופך לחלק אינטגרלי מהיצירה.


המאייר, הצייר, המעצב והאמן תמיר שפר, שעומד בראש המחלקה לתקשורת חזותית במכון טכנולוגי חולון, נולד (1963) בסן פרנסיסקו, קליפורניה, למד בבצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים. עבודותיו מנסות תמיד לאתגר ולהעלות שאלות אשר מבקרות את החברה המודרנית והוא משלב בהן תמונות וסמלים מוכרים מחיי היום-יום על מנת להמחיז את אותה ביקורת. שפר הציג בישראל, אנגליה, הולנד, בלגיה, גרמניה וארצות הברית.


בחלל הראשון, הוא חלל הכניסה, ייחשף הקהל לאוסף של עבודות ציור ומיצב היוצרים תחושה של טיילת עירונית.

שלושת החללים הבאים מיוצגים על יד שלושת האלמנטים של רוח אש ומים.


החלל השני- רוח, הוא חלל יומן קורונה המכוסה טפט ייחודי מודפס על קנווס ובו כ-80 ציורי יומן, שחלקם פורסמו ברשתות ובעיתונות ומתארות בסיפור מאויר את תקופת הקורונה כאשר במרכז החדר במה ומעליה מצוירת דמות המביטה לתקרה במבט של תקווה משולב בחרדה כשמעליה כדור דיסקו מסתובב מפזר בתנועה נקודות אור אדומות על הטפט.


החלל השלישי- אש הוא חלל יומן מלחמה ובו פסל עצום הבנוי קרטונים צבעוניים בדמות טנק דו ראשי הדחוס בתוך חדר שכל קירותיו מצוירים באדום. לזה מתווה סאונד של טנק בתנועה המובילה לשום מקום כמון.)

החלל הרביעי –מים הוא חלל שקירותיו מצוירים בדמויות ששוחות במרחב שחור לבן כשמעליהן מוקרן יומן מאויר כחול בתנועה מעגלית סביב החדר, מלווה סאונד של שחיה הנותנת תחושה של כניסה לבריכת מים. הצופה הנכנס הופך לחלק מן היצירה .



גלריית החווה

כתובת: רח' הנחושת 1 פינת רח' המלאכה, א.ת חולון,

שעות פתיחה: ימים ד', ה' – 17:00 – 20:00,

ימים שישי ושבת – 10:00 – 14:00,

הכניסה לגלריה ללא תשלום


קרדיט:

כול התמונות מתוך התערוכה - הזעות יום. צילום: דן פונדק ואסתר אתי גרון


27 צפיות0 תגובות
bottom of page