פסטיבל סולידריות 2023תכנית מיוחדת של סרטים על עוטף עזה ודרום הארץ
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

פסטיבל סולידריות 2023תכנית מיוחדת של סרטים על עוטף עזה ודרום הארץ

לצד הקרנות בכורה של סרטים מפסטיבלים בינלאומיים וסרטים ישראליים בנושאי זכויות אדם


הקרנה מיוחדת לסרט FAITH לזיכרו של הבמאי יהב וינר, שנרצח בכפר עזה ב-7 באוקטובר כשהגן בחייו על אשתו שי-לי ובתו שייה. הסרט זכה בפרס הראשון בתחרות סרטי הסטודנטים של פסטיבל סולידריות 2020 


24-31.12.2023


פסטיבל סולידריות לקולנוע וזכויות אדם ייערך החודש בפעם ה-11 במהדורה מיוחדת ומקוצרת של שמונה ימים בתאריכים 24-31.12.2023 שתתקיים בסינמטק תל אביב ולראשונה מאז צאתו לדרך בשנת 2011 גם באתרים נוספים בכל רחבי הארץ – ביפו, בפרדס חנה ובנצרת.


ערב הפתיחה של הפסטיבל מציע הקרנת בכורה של "הכדור בידיים שלה" (LEVANTE), סרט בינלאומי עטור פרסים שהבכורה העולמית שלו הייתה בפסטיבל קאן 2023, והקרנה חוזרת לסרט קצר של יהב וינר, שנרצח בכפר עזה ב-7 באוקטובר כשהגן בחייו על אשתו שי-לי ובתו שייה. הסרט FAITH זכה בפרס הראשון בתחרות סרטי הסטודנטים של פסטיבל סולידריות 2020, תוך שהוא מוכיח את כשרונו הגדול של יהב. הקרנתו כעת נערכת לזכרו, על רקע תחושת האובדן של הימים הללו, ומתוך מחויבות לקולנוע וזכויות אדם.


הפסטיבל יכלול השנה תכנית מיוחדת של סרטים על עוטף עזה ודרום הארץ, וזאת לצד הקרנות בכורה של סרטים בינלאומיים – רובם ככולם מפסטיבלים בינלאומיים מובילים כדוגמת פסטיבל קאן, פסטיבל ברלין, סאנדנס, הוט דוקס ואחרים – וסרטים ישראליים בנושאי זכויות אדם. פסטיבל סולידריות 2023 יציע גם הרצאות, מפגשים ודיונים. 


הסרטים הבינלאומיים משקפים נושאים רלוונטיים למציאות הישראלית: מאבקים למען חופש הביטוי וחופש העיתונות ("בשולי החדשות", "אמת למראית עין"), דמוקרטיות ודיקטטורות ("מולדת", "באוקראינה"), זכויות הנשים ("אלאהא", "קול באשה", "אמהות"), זכויות מבקשי מקלט ("השימוע"), משבר האקלים, בטחון תזונתי ופערים חברתיים ("קרקע משותפת", "מאמבר פיירט") – ונושאים בוערים נוספים.


הפסטיבל יכלול השנה אירועים בשיתוף האגודה לזכויות האזרח וגופים נוספים, מסגרת תחרותית המוקדשת ליצירה צעירה בתחום זכויות אדם של תלמידים לקולנוע בבתי ספר תיכוניים מישראל ותחרויות סרטים קצרים תיעודיים ועלילתיים בנושאי זכויות אדם של סטודנטים ושל יוצרים עצמאיים.


מייסד ומנהל הפסטיבל, דני וילנסקי, והמנהל האמנותי, גידי אביבי: "קיומו של פסטיבל סולידריות לקולנוע וזכויות אדם דווקא עכשיו, אחרי האירועים קורעי הלב של 7 באוקטובר ועל רקע המלחמה המתמשכת בעזה נעשה לאחר מחשבה רבה ומתוך תחושה של מחויבות לנושאים ולערכים המעצבים של הפסטיבל. פסטיבל סולידריות נערך מתוך רצון להעלות לשיח ציבורי בישראל סוגיות חברתיות-פוליטיות מרכזיות באמצעות הקרנתם של סרטים פורצי דרך בנושאי זכויות אדם מישראל ומהעולם, סרטים החותרים לקידום השלום, דמוקרטיה וזכויות אדם לצד שוויון וצדק חברתי. זו המהדורה האחת עשרה של הפסטיבל, ונוכח המצב בישראל ובעולם, נראה לנו כי הצורך בקיומו ברור כעת מתמיד".


פסטיבל סולידריות 2023 נערך בשיתוף סינמטק תל אביב ומתקיים בתמיכת משרד התרבות והספורט, המועצה הישראלית לקולנוע, עיריית תל אביב, מזון וארגונים נוספים מישראל והעולם.


לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים : https://www.solidaritytlv.org/



24-31.12.2023 בסינמטק תל אביב

ולראשונה מאז צאתו לדרך בשנת 2011 גם באתרים נוספים בכל רחבי הארץ – ביפו, בפרדס חנה ובנצרת.


קרדיט:

התמונה מצד ימין: לה סינגלה - LA SINGLA_Dani Mauri, Iñaki Gorraiz

התמונה באמצע: קול באשה - My Name Is Happy_Still1_(c)October Films

התמונה מצד שמאל: - הכדור בידיים שלה - סרט הפתיחה LEVANTE_FRAME_01_Wilssa Esser




17 צפיות0 תגובות
bottom of page