פסטיבל מחול ורטיגו- 2020
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

פסטיבל מחול ורטיגו- 2020

להקת מחול ורטיגו עורכת פסטיבל שיתקיים בין התאריכים 27-31 בדצמבר 2020 באתר ורטיגו בפייסבוק וביוטיוב וכאמור ללא תשלום.


תכנית הפסטיבל:


שתי בכורות יעלו בפסטיבל:


"בארדו", יצירתה החדשה של נעה ורטהיים עבור להקת המחול ורטיגו. "בארדו" הוא מושג הלקוח מהמסורת הטיבטית המסמל מעבר, תקופה שמסתיימת ומשאירה בנו את רישומה ומעלה געגוע והתרפקות אל המוכר. ביצירה זו ורטהיים משחקת בצליל, ותנועה , זמן מרחב כבמגרש משחקים שלה.


הבכורה הנוספת, דואט מקורי מאת הרקדנית ,כוריאוגרפית רינה ורטהיים -קורן, ואיתמר דוארי, ששמו כרב אמן של כלי הקשה הולך לפניו. השניים יצאו למחקר משותף שנע במרחבי הזמן של הביוגרפיה האישית והמשפחתית באמצעות תנועה צליל ותוף. מילדות התבגרות ופרידה מהבית, דרך יצירה של משפחה חדשה וגיבוש הזהות - הם צוללים אל אותם רשמים ומקורות אשר מהם עולה נוכחותם ביצירה על הבמה ונרקמת כפסקול של צלילים ותנועה.


עוד עבודות נבחרות שהעלתה ורטיגו לאורך שנותיה יוצגו בפסטיבל:


‘לילא’ "מאת | נעה ורטהיים . לילא בסנסקריט הינו “משחק קוסמי” השקפה בה הבריאה נוצרה על ידי אלוהים לשם משחק טהור. היצירה ‘לילא’ מתרחשת במרחב בין המציאות המתעתעת לבין המשחק הקוסמי.

"אחת אחת ואחת" -יצירתה של הכוראוגרפית נעה ורטהיים עוסקת במשאלת הנפש של היחיד לאחדות מול תהליכי נפרדות במרחב האנושי, במישור הקיומי, ובשדה הרוחני. היצירה מערבת את הפנים עם החוץ תוך הקשבה להד המשתקף מכיוונים שונים, תוך שהיא מעמיקה לפתח את היחס המטאפורי בין קרוב לרחוק ובין עצמי.

"לידת הפניקס" יצירתה של נעה ורטהיים המנהלת האמנותית של הלהקה. עבודה הנחשבת ליצירה המיתולוגית של להקת המחול ורטיגו. הופיעה מעל אלף פעמים ברחבי הארץ והעולם והפכה לסמל.

הרקדנים רוקדים על אדמת כבול ומתחת לכיפה גיאודזית עשויה במבוק. הם מתפלשים בה והיא נדבקת לגופם ומכתימה את גופם ואת לבושם. התאורה מקיימת דיאלוג עם התאורה הטבעית והמוזיקה של רן בגנו, מתובלת בצלילים מן הטבע ובהשפעת לחנים טקסיים ופולחנים מהעולם המשתלבים עם רעשי הסביבה המקיפה את המופע.


יצירתו של שרון פרידמן SHAPE ON US- תשעה רקדנים עם יכולות פיזיות מגוונות, במפגש על הבמה שהוא סך היכולות, הצרכים והחוויות שלהם. המהלך האמנותי מושתת על ההסכמה הקבוצתית המשותפת – לספר את האמת. זו מורכבת מרגעים של איזון וחוסר איזון, של סיכון, של מתח ומערכות יחסים קיצוניות, של מציאות ודמיון, של תמיכה, בדידות, שבריריות ואהבה – בטווח שנע בין גופים נפרדים וסיפורם האישי ועד לגוף אחד שנוצר, רקמה אנושית רכה ומנחמת.


עוד בפסטיבל: הרצאת Tedx של נעה ורטהיים, ביקור בסדנא להכשרת רקדנים של להקת מחול ורטיגו, טעימות מעבודות נוספות של הלהקה והצצה אל מאחורי הקלעים של עבודת הלהקה, סיור בכפר המחול האקולוגי בו פועלת הלהקה בקיבוץ נתיב הל"ה.

הכניסה לפסטיבל באתר הפסטיבל היא ללא תשלום.


קרדיט התמונה: בארדו, צילום: יואל לוי


21 צפיות0 תגובות
bottom of page