פסטיבל ישראל ה-60 מציג: מאצ'ו מן – מיצב תיאטרון תיעודי שמגיע מספרד
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

פסטיבל ישראל ה-60 מציג: מאצ'ו מן – מיצב תיאטרון תיעודי שמגיע מספרד

מאצ'ו מן – מיצב תיאטרון תיעודי שמגיע מספרד

חוויה מטלטלת החושפת את המציאות הקשה של אלימות כלפי נשים

ומעמתת את הקהל עם רבדים שונים של נורמות חינוכיות, משפחתיות, חברתיות, תקשורתיות ומשפטיות שמאפשרות קיומה והתפשטותה של אלימות כלפי נשים

13 –25 ביוני באולם הספורט ימק"א

פסטיבל ישראל - המציין 60 שנה להיווסדו - הצליח להתגבר על האתגרים הלוגיסטיים ומעלה בארץ מיצב – מבוך אודיו ויזואלי שעולה בבכורה עולמית מחוץ לספרד:

מאצ'ו מן - מאת הבמאי הספרדי אלכס ריגולה - מיצב תיאטרון תיעודי מזמין את הקהל למסע במרחבים שונים החושפים את הפנים הרבות של אלימות כלפי נשים בתא המשפחתי, במקומות העבודה, במערכת החינוך, בתקשורת, במערכת המשפט ועוד.

האימפקט של המיצב על המבקר בו הנו המפגש האישי והליך ההתוודעות האישית למקרי האלימות באופן שחודר מבעד לשכבת החסמים והמגננות הרגשיות שלנו בפני מטר החדשות עמו אנו מתמודדים

מעבר להיותו מופע אמנותי מרתק, ומעורר השתאות באופן בו הוא מעבד את החומרים בהם הוא עוסק, המופע משנה תודעה ומהווה כלי חינוכי מן המדרגה הראשונה במאבק במגיפה החברתית הנוראית של רצח נשים.

בעיבוד הישראלי מאת הבמאית והדרמטורגית מאיה בואנוס, נשמר נרטיב היצירה המקורית ועובר התאמה למציאות הישראלית, לא רק על ידי תרגום תכניו האוניברסליים אלא גם על ידי עיבוד תכניו הספציפיים למקרי האלימות המתקיימים בקרבינו, בחברה הישראלית, על שלל תתי הקבוצות בה. כך שלמעשה נחשף הקהל בדרך שונה וחדשה למקרים אותם הוא מכיר, לסיפורים חדשים, לנתונים שהנם חלק מהמציאות היומיומית שלו.

במהלך המופע הנמשך כמעט שעה, הקהל עובר מחדר לחדר בהובלת שמע של קורבן אלימות, המשתפת בסיפורה, דרך פסקי דין מוכרים מדי, לקטי עדויות, סטטיסטיקות בלתי נתפסות, תמונות. רבות מדי. אט אט חודרת למעמקי התודעה של המבקר פניה המוחשיות של תופעה מזעזעת זו .

מאצ'ו מן מועלה בשיתוף עם האגף לקידום מעמד האישה, ויצ"ו ישראל, בשיתוף ימקא הבינ"ל ירושלים ובסיוע שגרירות ספרד.

המיצב ממוקם באולם ימקא ירושלים, ויהיה פתוח לקהל בתשלום (40 ש״ח), בימים א,ג,ה (14:00-21:00), ב, ד (10:00-19:00) ו (10:00-15:00).


למופע נכנסים 6 איש בכל 10 דקות, משך המופע 60 דקות. הוא מתקיים בעברית.

קרדיט:

כול התמונות מתוך המיצב - מאצ'ו מן

במאי: אלכס ריגולה

MartiArlale jo temporadaAlta


bottom of page