פסטיבל הג׳אז ה-7 בירושלים בשיתוף מוזיאון ישראל 22-24 ביוני, 2021 בגן הפסלים, מוזיאון ישראל
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

פסטיבל הג׳אז ה-7 בירושלים בשיתוף מוזיאון ישראל 22-24 ביוני, 2021 בגן הפסלים, מוזיאון ישראל

פסטיבל הג'אז הבינלאומי ה-7 בירושלים, מבית היוצר של פסטיבל ישראל בשיתוף מוזיאון ישראל ובניהולו האמנותי של החצוצרן הבינלאומי אבישי כהן יתקיים בין 22-24 ביוני בגן הפסלים הקסום של מוזיאון ישראל.


הפסטיבל הקרוב, שהנו כולו ישראלי, מורכב מהפקות מקור מיוחדות שיתקיימו על במות רשמיות, יתמזגו עם השטח, יקרו תוך כדי תנועה, עם האמנות ובינה- בקיצור- כיף!


השיטוט הלילי בין המוזיקה, הפסלים, העצים ושבילי הפיות ברחבי גן הפסלים מאפשרים מפגש אינטימי בין הקהל לבין האמנים המשתפים את עולמם הפנימי והתרבותי .


הפסטיבל חוקר את גבולות הג׳אז ומאתגר אותם, מגדיר את העולם שמסביבו כעולם של חופש, אלתור, נגינה משותפת ואהבה אינסופית למוזיקה. בתוך העולם הזה הרבה סגנונות מוזיקליים חיים בשלום ומייצרים פסטיבל אחד שלם שמלא בכל טוב.


שתי רצועות נפרדות יפתחו וינעלו כל ערב במופעים מיוחדים אליהן יתקבץ הקהל ביחד, כאשר בין לבין יתקיימו ברחבי הגן מופעים והתרחשויות מוסיקליות מסגנונות ועולמות מוסיקליים שונים בשילובים יצירתיים של צמרת האמנים הישראלים הפועלים בארץ ובעולם:


רצועת קשרי רוח: בלב פסטיבל הג׳אז מונח עוד פרק בפרויקט הדגל של פסטיבל ישראל, ״קשרי רוח״ – הצדעה ליצירה ישראלית בשדה האמנות המקומי לדורותיו.

במסגרת זו שלוש יצירות מקור שמחדדות ומהדהדות באור אקטואלי שלוש יצירות ישראליות אייקוניות שהיוו להן השראה - סיפור אמנותי ישראלי רב דורי של מוזיקה, ספוקן וורד ספרות וקולנוע.


רצועת לייב/ויזואל: "הסיפור שלא סופר": שלושה מופעי מקור של במאי ואמן מוזיקלי בהשראת יצירת אמנות, בליווי אוצרי מוזיאון ישראל.

עוד ברחבי המוזיאון: מופעי במה, קולות צפים והתרחשויות: מופעי במה בשטח הגן, מסעות מסתוריים במבוכי בטון מלאים בפסלים והתרחשויות בהיכל הספר, סביב דגם ירושלים מבית שני ומופעים מאולתרים, רגעיים, בפינות קסומות ברחבי הגן.


השנה בפסטיבל, תחת הכותרת Jazz Talk יארח הסקסופוניסט מתן צ'פניצקי (Beats & Pieces) את מוזיקאים שהוא אוהב לשיחה ארוכה על החיים והדרך שעברו במוזיקה הישר מהפסטיבל לבלוג המצולם שפתח במהלך שנת הקורונה.


להלן התוכנית בהרחבה:

קשרי רוח:

הדואו הבינלאומי של הצ׳לנית מאיה בלזיצמן והמתופף מתן אפרת במופע שיצרו בני הזוג לחיים וליצירה בהשראת "מעשה בחמישה בלונים" סיפור הילדים האהוב משנת 1974 מאת מרים רות ועם איוריה של אורה איל בהוצאת ספריית הפועלים.

הפסנתרן הבינלאומי שי מאסטרו מהפסנתרנים הבולטים והמבטיחים בדורו והטריו שלו במופע הצולל אל הרפתקה מוסיקלית רב תחומית בעקבות הרומן "שתיים דובים " מאת מאיר שלו .

גלעד כהנא במופע מיוחד וחד פעמי של 'חתירה אל ההווה', יאלתר פריסטייל על ביטים של המוזיקאי והמפיק גיא מוזס בליווי המתופף נדב לוזיה על סט אלקטרוני, סביב סיפור משפחתו של עמוס עוז בספר ובסרט 'סיפור על אהבה וחושך', בו הוא עצמו שיחק את אביו של עמוס הצעיר.


רצועת לייב/ויזואל: "הסיפור שלא סופר"

הבימאית בילי לוי-נובלמן וההרכב שעטנז של תמיר מוסקט ואורי קפלן (בלקן ביט בוקס), עם איתמר ציגלר על בס ואורי בראונר כינרות - גיטרות במופע מהפנט המשלב את הטירוף המוסיקלי ביצירת וידיאו סביב עבודתו של אניש קאפור ופריטים מגלריית אמנות אפריקה ואוקיאניה של מוזיאון ישראל

הבימאי עדן כליף והצמד רד אקסס במופע המשלב אלקטרוניקה ואנימציה בשילוב ובהשראת יצירות מתוך תערוכת האמן יעקב קאופמן ׳ 1001 דמויות׳ המוצגת באגף הנוער של מוזיאון ישראל.

הבימאי גיא נחום לוי והמוסיקאי שוזין במסע משותף ברחבי המוזיאון, מופע מוזיקה וסרט מקוריים המשלבים תסריט ולחנים פרי מוחם הקודח בהשראת חללי מוזיאון ישראל ויצירות מתוך אגף ארכיאולוגיה.


מופעי במה:

מאיה דוניץ טריו - מופע חגיגי לרגל יציאת האלבום Free the Dolphin בחברת התקליטים Raw Tapes, המוקדש כולו לאהבה הפסנתר ונוצר בשיתוף פעולה עם המפיק ריג׳ויסר, הבסיסט ברק מורי והמתופף אמיר ברסלר, שמתארחים בו גם אבישי כהן בחצוצרה ודוד למואן בקול. מוקדש באהבה לפסנתרן עמית גולן והמלחינה ומאסטרית המבירה מזימבבואה צ׳יוואניסו מאראירה.


חגי ביליצקי ו- Tarabass היכולת לשמר את עקרונות המסורת לצד החידוש בכל ביצוע היא אחת מאבני היסוד של המוסיקה הערבית המסורתית, כמו גם של הג'אז. אמן הבס בבכורה ירושלמית לפרויקט החדש שלו, עם טובי הנגנים בסצינת המוסיקה הערבית בירושלים. נגנים: חגי ביליצקי- קונטרבס ולחנים / אלעד לוי - כינור / יוסף זועבי- עוד / אליאס חדוב- בוזוק / סהר דוד - חליל נאי / הלל אמסלם - כלי הקשה / לב אלמן- כלי הקשה


רביעיית ניגון- שחבריה הם תום לב - סקסופון אלט, סופרן, שירה , עופר שניידר – קונטרבס, משה אלמכייס – פסנתר, יוסי לוי – תופים, היא הרכב ג'אז מקורי היוצר מוסיקה יהודית חדשה, מפתיעה, קצבית עם הרבה נשמה. 'ניגון' ינגנו בפסטיבל עיבודים עכשוויים לניגונים חסידיים המשלבים פאנק, ג'אנגל ובלקן.


אביתר סליבניק ואלכסנדר לוין - המתופף והסקסופוניסט יציגו חומרים מוזיקלים מקוריים שמביאים לידי ביטוי שנים של יצירה אינדיבידואלית ונגינה משותפת. סקסופון - אלכסנדר לוין, פסנתר - תום אורן ,בס - יונתן לוי , תופים - אביתר סליבניק.


הלל סאלם ואסף יוריה - במופע שיצרו מיוחד לפסטיבל הם ינגנו יצירות חדשות פרי עטם בהשראת מועדוני הג'אז וחיי הלילה של ניו יורק. אסף יוריה – סקסופון, הלל סאלם – חצוצרה, קטיה טובול – פסנתר, יונתן לוי – בס, עופרי נחמיה – תופים


רביעיית יונתן וולצ׳וקElevation, אופי הכתיבה הייחודי והמובהק של וולצ'וק, המסתמן כטביעת האצבע הסגנונית שלו לוקח אותנו למחוזות מוסיקאליים חדשים ומרגשים עם אביתר סליבניק המתופף ועילם פרידלנדר הבסיסט. יונתן וולצ'וק-טרומבון, יונתן ריקליס-פסנתר, עילם פרידלנדר-באס, אביתר סליבניק-תופים.


Rosa & the Salmons - ההרכב במופע של שירים מקוריים המושפעים מאר-אנ-בי, ניו סואול וג׳אז, ומתאפיינים בסאונד חם וצבעוני. המלודיות והגרוב של ההרכב מפגישים בין וירטואוזיות לפשטות, בין רטרו למודרניות ויוצרים סאונד ייחודי מלא בכיף ושמחה. חברי ההרכב: רוזה סלמון - שירה וקונטראבס, סאן מייליך - גיטרה ושירה, חיים פסקוף - תופים ושירה + נעם דורמבוס- טנור, חן עמר- סופרן נימרוד קץ- טרומבון.


Overstand -אפיפרה- יובל חבקין aka רג׳יוסר (קלידים) ניתאי הרשקוביץ (קלידים), אמיר ברסלר (תופים) ויונתן אלבלק (בס) במופע פוסט-ג׳אזי, אלקטרוני ומסתורי בעקבות אלבום הבכורה Overstand ההרכב חושף מחשבות ותהיות מוסיקליות מופשטות לגבי הטבע ומערכת האיזונים ממנה הוא מורכב.


סיון טלמור - מהיוצרות המסקרנות והמבטיחות של השנים האחרונות מגיעה לפסטיבל למופע אינטימי וקסום בעקבות שני אלבומיה החדשים שיראו אור בקרוב בשפה העברית. בדרכה האלגנטית תשזור טלמור את השירים אל תוך הרכב מינימליסטי לכדי אווירה משובחת במיוחד.


גל דה פז מארחת את הפיראטיות - מופע חדש המשלב את קולקטיב מוזיקת הרחוב הירושלמי אל תוך השירים והאנרגיות של נסיכת הרוק גל דה פז. החיבור המיוחד בין החומרים של גל ונגינת המארצ׳ינג הסגנונית של הפיראטיות מקבל את מקומו על הטונים החתרניים של הרוקנרול.

יוסי פיין מארח את אורית טשומה - אמן הבס והמפיק הבינלאומי, יוסי פיין במופע סולו עם המקצבים הרעננים ביותר והסולמות שמטפסים הכי גבוה. פיין יארח את את אורית טשומה חדת הלשון והביט מעולם השירה המדוברת.


עופר מזרחי טריו - מוזיקה קווקזית, טורקית, הודית וג'אז, שזורה לכדי דיאלוג מפעים. וירטואוזיות לצד רוח מובילות את הקהל בערסול ובקסם הטמון בשיח הרב–תרבותי המתהווה. נגנים: עופר מזרחי - לחנים, גיטרת הלוויתן, חצוצרה ושירה / מאיו שבירו צ'לו / מירון סרויה - קונטרבס.

התרחשויות:

אימפורט בגן הפסלים עם היצירה תלוית מקום "aMaze" - קבוצת מחול ומוסיקה חיה המופיעה במרחבים ציבוריים במופע המאפשר חשיפה, תקשורת ויצירה משותפת בין תנועה וסאונד, חלל וחוויה. מלחין: שי בכר / כוריאוגרפיה: מיכל בן ליאור / כלי נשיפה - יוני דרור / תוף- אילן קצ'קא / רקדניות: שירלי ברבי, שחר סרי, מיכל בן ליאור


Speak Thru לייבל הג'אז הצעיר והמסקרן בטיול שובב ומרגש בין מוזיקאים ומוזיקאיות צעירים ומצויינים ובין עולם הג'אז, אפריקה, ברזיל וישראל. בהשתתפות סתיו אחאי טריו, MACUMBA, Saravá ועוד


סשן גרוב - עם הרכב ההיפ הופ פלא-אוזן ונגנים נוספים.


למידע ולרכישת כרטיסים

www.jerusalemjazzfestival.org.il


מחירי כרטיסים:

כרטיס יומי – 200 ₪

כרטיס יומי אזרח ותיק ומנויי מוזיאון ישראל – 175 ₪*

כרטיס יומי – סטודנט – 150 ₪*

כרטיס טריו – כניסה לשלושת ימי הפסטיבל – 550 ₪

*בהצגת תעודה


הפסטיבל יתקיים בגן הפסלים, מוזיאון ישראל, דרך רופין, ירושלים

פסטיבל הג'אז, ירושלים יתקיים תחת הנחיות משרד הבריאות ובהתאם לתקנות התו הירוק

קרדיטים:

שורה עליונה - תמונה שמאלית - מאיה דוניץ, צילום דודו חסון

שורה עליונה - תמונה אמצעית - לוואל דאוני , צילום - יוסי פיין

שורה עליונה - תמונה ימנית - שי מאסטרו, צילום - גבריאל בהרליה

שורה תחתונה - תמונה שמאלית -גלעד כהנא, צילום - חד עין

שורה תחתונה - תמונה אמצעית - רד אקסס, צילום - איציק מור

שורה תחתונה - תמונה ימנית - אבישי כהן, צילום - יוהן ג'ייקובס




bottom of page