סכר הובר ואגם מיד
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

סכר הובר ואגם מיד

סכר הובר


קרוב ללאס ווגאס, כ-50 ק"מ ממנה, קיימות שתי אטרקציות מקסימות: סכר הובר ואגם מיד שנוצר כתוצאה הקמת סכר הובר. המקום מיוחד במינו ומאוד מתוייר. לידו נמצא אגם מיד, מלא באנשים שמגיעים להירגע, לנפוש, לשוט וליהנות.


הסכר נקרא על שמו של הנשיא אדגר הובר, שתמך ויזם את בנייתו כדי לספק מים וחשמל לכול האזור. הבנייה החלה בשנת 1931 והסתיימה בשנת 1935. מי שחנך את הסכר היה הנשיא פרנקלין רוזוולט, אך הוא נפתח לקהל לאחר שהסתיימו כול העבודות בשנת 1936.


כאשר מגיעים לסכר יש מספר מפלסי חניה. בכניסה יש סרטון על הסכר בן 10 דקות בלבד. יש שם הסברים, מוצגים אינטראקטיביים, מפות ועוד וכעת אפשר להיכנס.


גובה הסכר הוא כ-220 מ' והוא אוסף את מי הנהר קולורדו באגם מיד הסמוך. הוא נחשב לאחד המבנים המרשימים והמדהימים בארצות הברית, ולהישג אדריכלי יוצא דופן.


קיימות מספר אפשרויות לביקור בסכר הובר:


- סיור עצמי בסכר ובסביבה.

- סיור מודרך ארוך, בן כשעה (בתשלום).

- סיור קצר, בן 30 דקות, גם בתשלום.


יש לציין, שהאתר של סכר הובר אינו נגיש לבעלי מוגבלויות ולכיסאות גלגלים. לא מאפשרים לילדים עד גיל 8 להצטרף לסיורים. בסיור הארוך הולכים למטה בסכר מרחק של בערך 2 ק"מ. כשמגיעים מחלקים את המעוניינים לקבוצות בנות 20 איש. אין הרשמה מוקדמת, לכן כדאי להקדים.


בסיור הקצר יורדים במעלית ולאחר מכן צופים בצינורות הענקיים בלווי הסברים מפורטים ובסיום עולים בחזרה.


אגם מיד


נוצר בעקבות הטיית נהר הקולורדו והצטברות הגשמים לאחר שבנו את סכר הובר. מקום קייט נעים מאוד. יש מקומות לפיקניק, שייט בסירות, סקי מים, קייקים, אופנועי ים, דיג ועוד. יש גם אפשרות של רכיבה על אופניים, קמפינגים ועוד דברים מהנים.


לאגם מיד קיים מרכז מבקרים ושם מחלקים מפות עם האטרקציות המעניינות ביותר במקום.



bottom of page