מיצגי 'שבעה באוקטובר' - אנו - מוזיאון העם היהודי
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

מיצגי 'שבעה באוקטובר' - אנו - מוזיאון העם היהודי

המיצגים הפרוסים בקומת הכניסה של המוזיאון מתמקדים בזעקת החטופים וכוללים תמונת ענק של אומנית הגרפיטי ענבר הימן ז"ל (PINK) אשר בימים האחרונים נודע כי נרצחה בידי החמאס בשבי, וכן, מיצג הכולל את לוכדי החלומות שיצרה רז בן עמי שחזרה לאחרונה משבי החמאס

הימים הנוראים העוברים על המדינה והחברה הישראלית מחייבים את כולנו לחשיבה מחודשת על הסיפורים שהמוזיאונים שלנו מספרים ועל האופן שבו אנחנו קוראים את ההיסטוריה, האמנות והתרבות שלנו. אנו מרגישים שגם כאשר תסתיים המלחמה, לא ניתן יהיה לחזור לשגרה בלי לזכור ולהזכיר דרך קבע את מה שקרה. אמנות הייתה מאז ומעולם דרך להתמודד עם המציאות וכלי חשוב לעיצוב ולניסוח הזיכרון הקולקטיבי שלנו.

אנו - מוזיאון העם היהודי , העלה את חלקה הראשון של התערוכה 'שבעה באוקטובר' ובה עבודות הזועקות את זעקת החטופים והנעדרים כדי להנכיח אותם ולהשאירם על סדר היום, ולעזור במאמץ האדיר – המשותף לאנשים ברחבי הארץ והעולם כולו – לשחרר אותם ומיד. 

המיצגים הועלו ברחבי הלובי כך שכל מבקר יוכל לראות אותם מייד עם כניסתו למוזיאון.

קיר גדול הוקדש לאומנית הגרפיטי ענבר הימן ז"ל ובו תמונה שלה בזמן יצירה של חתימתה האומנותית – PINK. עוד כולל המיצג, לינק לקליפ ובו שיר המבוצע בקולה של ענבר. במרכז הקליפ עומדים חיי היומיום הפשוטים, הבנאליים, כמו מושא של כמיהה, תזכורת לאפשרות של שפיות. המיצג, שהועלה במקור כדי לסייע במאמץ האדיר להשיב את כלל החטופים ובהם ענבר, מוקדש כעת לזכרה עם היוודע על הבשורה המרה על הירצחה. 

עמוד נוסף בחלל הכניסה יוחד לעבודות יד של החטופה ששוחררה לאחרונה משבי החמאס, רז בן עמי,  ובהם לוכדי חלומות שיצרה טרם חטיפתה. לוכדי החלומות מלאי הקסם, נתלו על גבי דפנות העמוד לצד מידע על רז ואהבתה לאומנות. 

עוד בתערוכה, עבודת וידאו דיגיטלית של האומנית שירלי שור המציגה דיוקן אינסופי ודינמי המבוסס על תצלומי החטופים. התמונות מגורענות ומתבהרות לחילופין ותופסות בכך את עין הצופה. דיוקנאותיהם של החטופים נבנים שוב ושוב מפיקסלים הנתונים בתנועה מתמדת, ונאספים אט-אט למקומם עד ליצירת הדיוקן האישי השלם אשר מישיר מבט לצופה ואינו נותן מנוח. 

מיצג רביעי הוא של האמן אורי גרשט בשיתוף פעולה עם האמן רון ארד. בעבודת וידאו זו הצופה נחשף לאגרטל פרחים שמתנפץ לפתע לרסיסים שמהם עולות תמונתיהם של חטופות וחטופים עם הכיתוב:

Every second counts. Bring them home!. 

עבודה זו, לדברי האומן, עוסקת בפוטנציאל של אסון, ומתוכו באפשרות של לידה, התחדשות ויצירה.

אורי גרשט עומד גם מאחורי מיצג וידאו  בו נראות טיפות מהן משתקפות ומתגלות תמונות ילדים ופעוטות חטופים וחטופות ששבו . 

אוצרת התערוכה היא כרמית בלומנזון.

חלקה השני והנרחב של התערוכה 'שבעה באוקטובר' צפוי לעלות במוזיאון  במהלך חודש פברואר 2024.

מוזיאון אנו משתתף באבלה של משפחת ענבר הימן ובאבלן של כל המשפחות השכולות במלחמה.


קרדיט:

התמונה העליונה מימין: מיצג שירלי שור השבעה באוקטובר קרדיט צילום-אנו מוזיאון העם היהודי

התמונה העליונה במרכז: הכניסה למיצג הוידאו של אורי גרשט אנו מוזיאון העם היהודי. קרדיט צילום- אנו מוזיאון העם היהודי

התמונה העליונה משמאל: עמוד ועליו לוכדי החלומות של רז בן עמי ברקע מיצג שירלי שור. קומת הכניסה של המוזאון. קרדיט צילום-אנו מוזיאון העם היהודי

התמונה התחתונה מימין: חלל קומת הכניסה למוזיאון עמוד עם לוכדי החלומות של רז בן עמי ומיצג הוידאו של שירלי שור. קרדיט צילום-אנו מוזיאון העם היהודי

התמונה התחתונה במרכז: לוכדי החלומות של רז בן עמי קומת הכניסה במוזיאון. קרדיט צילום-אנו מוזיאון העם היהודי

התמונה התחתונה משמאל: מיצג ענבר הימן זל צילום- אנו מוזיאון העם היהודי




24 צפיות0 תגובות
bottom of page