מופע נוסף לבלט הלאומי הספרדי עקב ביקוש גדול
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

מופע נוסף לבלט הלאומי הספרדי עקב ביקוש גדול

עודכן: 16 ביוני 2023

ביום שישי 17 ביולי ביום שישי בשעה 17:30 יתקיים מופע נוסף של הבלט הלאומי הספרדי בבית האופרה בתל אביב.


קבלת שבת מדליקה ברוח ספרדית עם עשרות רקדני הלהקה , מאות תלבושות, מחול ספרדי ופיאסטת פלמנקו.


לאור הביקוש הרב מופע נוסף

לבלט הלאומי הספרדי בתוכניתם

Invocation Bolera

תוכנית עשירה ומגוונת של פלנקו ומחול ספרדי קלאסי

ביום שישי 14.7 בשעה 17:30

בבית האופרה בתל אביב

עשרות משתתפים, רקדנים , מוזיקאיים וזמרים

מאות תלבושות וחגיגת מחול ספרדי משובח על במת בית האופרה.

החל מן ה 12.7 לשישה מופעים שחותמים את סדרת המחול בבית האופרה בתל אביב


15 שנה לאחר ביקורו הקודם של הבלט הלאומי הספרדי, חוזרים רקדני הלהקה הטובה ביותר בספרד אל במת בית האופרה. בתל אביב. עם תוכנית עשירה ומגוונת המציגה את המחול הספרדי על קשת גווניו וסגנונותיו. ערב רפטוארי בו ארבע עבודות שונות.

רקדני הבלט הלאומי הספרדי מתמחים בסגנונות מחול ספרדי שונים ומגוונים והתוכניות שלהם מציגות את המחול בספרד, סגנון הריקוד והמוסיקה המיוחדים לחבליה הרבים של המדינה הגדולה הזו.

מיטב הרקדנים והרקדניות הספרדיים ניהלו אמנותית את הלהקה הזו, הבולטת מעל לכל להקות המחול הספרדיות, הן באיכות הרקדנים, בעושר הכוריאוגרפיות ובכמות היוצרים והמשתתפים בכל מופע.


הבלט הלאומי הספרדי בתכנית עשירה דרכה יפגינו סולני ורקדני הלהקה את כשרונם הרב והמגוון מאד. ממחול הבולרה ועד לפייסטת פלמנקו שתסחוף את הקהל כולו.


בחלקו הראשון של המופע שלוש עבודות


הראשונה

Invocation Bolera הועלתה לראשונה בבכורה עולמית בשנת 2020. יצירתו של המנהל האמנותי של רובן אולמות למוסיקה של מנואל בוסטו. 9 דקות סוחפות של בלט קלאסי ספרדי. חגיגה צבעונית לעין עם עשרות רקדנים. מחוה מיוחדת לסגנון הבולרה. היצירה מביאה באופן מודרני את סגנון הריקוד שהחל את דרכו במאה

ה -17 כשהוא מחבר בין מחול אנדלוסי קלאסי לסגנון האקדמי. זהו אחד מסגנונות המחול הספרדי המורכבים והטיפוסיים ומאפיין אותו השימוש בקסטניטות, וללא רקיעות הרגליים של הפלמנקו. המוסיקה נכתבה במיוחד בהזמנת הבלט הלאומי הספרדי על יד המלחין בן סיביליה ,מנואל בוסטו.


מיד אחר כך יעלה לבמה בכל ערב אחד מסולני הלהקה ויבצע יצירה נוספת של הרקדן והכוריאוגרף ראובן אולמו. ריקוד סולו חאולניה.aulena J גם היא למוסיקה של מנואל בוסטו. אולמו בן גרנדה יצר עבודה המשלבת בין סגנון הבולרה לפלמנקו ומושפעת מן השורשים של שלושת הדתות שהיו חלק ממרקם החיים בגרנדה, נצרות איסלם ויהדות.


את חלקו הראשון של המופע תסיים היצירה Eterna Iberia

כוריאוגרפיה אנוטניו נאחראו, מוסיקה מנואל מורנו בואנדיה.

כשהאזין הכוריאוגרף נאחארו ליצירה בת ה 20 הדקות ,הוא חש מיד שהוא חייב ליצור יצירת מחול שתלכוד את הנשמה הספרדית. ותעביר לבמה את התפיסה שלו על המחול הספרדי הקלאסי ואת יופיו המיוחד.

המוסיקה נכתבה כבר ב1963, היצירה מורכבת מחמש קבוצות המדגישות את השימוש בקסטניטות, בגלימה הספרדית וכן בכובעי הקורדובס. והיא מציעה מבט מסוגנן אל שורשי המחול הספרדי הנטועים עמוק במסורת ומקבלים פרוש מודרני.


בחלקו השני תעלה הלהקה פיאסטה ספרדית כהלכתה

De lo flamenco

מחוה לרקדן וליוצר האגדי מריו מאיה. בכורת היצירה התקיימה בעיר חרז בשנת 2020.

מחווה לאחד היוצרים הבולטים בתחום הפלמנקו שהלך לעולמו בשנת 2008.

מריו מאיה יצר עבדות רבות במהלך שנות הקרירה שלו והביא לבמה סגנון מיוחד משלו, אבל מעולם בכל שנות הפעילות של הבלט הלאומי הספרדי, הן לא הועלו במסגרתו. עתה הגיעה העת לתקן ולהעלות מבחר יצירות אותן יצר וריקודים בהם השתתף .

לצלילי מוזיקה חיה, זמרים ואמני פאלמאס -מחיאות כף, רקדני הלהקה כולה, סולניות וסולנים יסחפו אתכם לחגיגת פלמנקו מסעירה, קטעי סולו, ריקודים קבוצתיים, דואטים והרבה עוצמה, כוח וחדוות ריקוד.


על הבלט הלאומי הספרדי

הבלט הלאומי הספרדי הוקם על ידי מנהל התרבות הספרדי בשנת 1978. מנהלו האמנותי הראשון היה הרקדן האגדי אנטוניו גאדס. שנתיים אחר כך נכנס לתפקיד אנטוניו (רואיס סולר) ואחריו שורה של מנהלים אמנותיים

הבלט הלאומי הספרדי הוא פרויקט של המכון הלאומי לאמנות הבמה. שגריר תרבותי של ספרד בעולם. הבלט הלאומי מבצע יצירות בסגנונות ספרדיים שונים מאסכולה הבולרו, פלמנקו, ובלט ספרדי מסוגנן. הוא משלב בהופעותיו את המסורת הספרדית עם קוים מודרניים, תוך שימור יצירות עבר וביצוע בכורה של יצירות חדשות.

בשנות פעילות הבלט, הוא הופיע ברחבי העולם על הבמות החשובות ביותר וביצע יצירות מופת כמו "חתונת הדמים" ו"מעיין הכבשים" של אנטוניו גאדס, "הכובע משלוש הקצוות" של חוזה אנטוניו ועוד.

הבלט הלאומי זכה בפרסים רבים, כמו פרס המבקרים בניו יורק בשנת 1988, פרס מבקרי המחול היפנים בשנת 1991, פרס מופע המחול הטוב ביותר במכסיקו בשנת 1994, פרס עיתון 'אל פאיז' בשנת 1999 ופרס חביב הקהל ופרס המבקרים בפסטיבל הפלמנקו בחרס, על ביצוע "מעיין הכבשים" של אנטוניו גאדס.


קרדיט:

התמונה מימין:DeloFlamencoHomenajea MarioMaya_copy_AnaPalma_31_BalletNacionaldeEspaña

התמונה באמצע: DeloflamencoHomenajeMarioMaya_copy_JavierFergo_5_BalletNacionaldeEspaña

התמונה משמאל: DeloflamencoHomenajeMarioMaya_copy_JavierFergo_5_BalletNacionaldeEspaña



26 צפיות0 תגובות
bottom of page