בלט האופרה של דורטמונד עם "חלום ליל קיץ"
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

בלט האופרה של דורטמונד עם "חלום ליל קיץ"

בלט האופרה של דורטמונד- חוזר לישראל והפעם עם

"חלום ליל קיץ"

יצירתו המדוברת של הכוריאוגרף השבדי הנודע אלכסנדר אקמן

הפקת ענק למוזיקת פופ של מיקאל קרלסון עם תזמורת חיה

היצירה זוכת פרס מדיאה היוקרתי - עכשווית ורבת עוצמה החוקרת את האנרגיה ואת התעלומות הנגרמות על ידי היפוך הקיץ במסורת הסקנדינבית!

31 מאי- 3 יוני 2023 בבית האופרה ע"ש שלמה להט (צ'יץ') בת"א.


לאחר ההצלחה לה זכה בישראל בלט דורטמונד עם המופע ״פולחן האביב - קקטוסים״ חוזרת הלהקה לביקור בארץ והפעם עם ״חלום ליל קיץ״ - גרסתו לקומדיה השקספירית של הכוריאוגרף השבדי הנודע אלכסנדר אקמן בהפקת ענק מרשימה עם תזמורת חיה בביצוע 40 רקדנים, תזמורת חיה ונוף קדמוני כוריאוגרפי שבו מתחברים אנשים עם יצורים מיתיים.

המופעים יתקיימו בתאריכים ב-31 מאי- 3 יוני 2023 בבית האופרה ע"ש שלמה להט (צ'יץ') בת"א.

בלט האופרה של דורטמונד היא אחת הלהקות הרפרטואריות המסעירות והחשובות ביותר באירופה. הלהקה שהוקמה בשנת 1904 מנוהלת כיום על ידי הכוריאוגרף הסיני שין פנג וואנג.

מאז כניסתו לתפקיד בשנת 2003 הגיעה הלהקה לשיאים בזירת המחול הבינלאומית והיא מסומנת ככוח חדשני בסצנת המחול של אירופה ונודעת בשל המושגים האמנותיים הבלעדיים והפקות הבלט הייחודיות שלה המפגינות את יכולותיהם הווירטואוזיות של רקדניה המגיעים מ-18 מדינות.

את "חלום ליל קיץ" יצר אלכסנדר אקמן ב-2015 עבור הבלט השבדי המלכותי באופרה של שטוקהולם כיצירה עכשווית רבת עוצמה החוקרת את האנרגיה ואת התעלומות הנגרמות על ידי היפוך הקיץ במסורת הסקנדינבית!

ההפקה שזכתה בפרס 'מדיאה' היוקרתי הועלתה שוב על ידי בלט דורטמונד ב 2021. כבר בהצגת הבכורה, ביססה עצמה היצירה כנציגת הדור החדש של המחול: אנרגטי, מיומן ומלא הומור.

על רקע תפאורה מרשימה חווה הקהל חלום ליל קיץ סוראליסטי ״נועז ובלתי צפוי״ הנרקד לצלילי מוזיקת הפופ של מיקאל קרלסון עם תזמורת חיה ושירתה של כוכבת הפופ השוודית אנה פון האוזוולף.

מי שיחפש למצוא את קו העלילה השייקספרי הקלאסי ב"חלום ליל קיץ" של אקמן עשוי להיות מופתע. החלום של אקמן הוא מחווה לחג "המידסומר" השוודי, היום הארוך ביותר בשנה שנחגג בארץ הולדתו כחג הפיריון שמסמל גם את הלבלוב והפריחה של הטבע בתום חורף קודר וארוך.

המקומיים לובשים בגדים מסורתיים, עונדים זרי פרחים ויוצאים לרקוד בשדות. בתוך ריקודי הפולקלור השוודיים חוגגת היצירה של אקמן את התמות השייקספיריות בין תשוקה, ליצרים, טשטוש גבולות בין שמיים לארץ ועולם של הומור חד

אלכסנדר אקמן נחשב לאחד הכוריאוגרפים המובילים בעולם המחול החדשני ומשנת 2012 הוא משתף פעולה עם המלחין השוודי מיקאל קרלסון. יחד הם יצרו מופעי מחול עטורי פרסים כגון "CACTI" עבור תיאטרון המחול ההולנדי NDT (״פרס הברבור״, הולנד), "COW" (״פרס פאוסט״, גרמניה), "אגם הברבורים" עבור הבלט הלאומי הנורווגי(פרס שוודיה), "חלום ליל קיץ" עבור הבלט הלאומי השוודי(פרס מדיאה הסקנדינבי) , "PLAY" לבלט האופרה של פריז ולאחרונה את "HAMMER" ללהקת גוטבורג, שוודיה.


בלט דורטמונד, גרמניה

״חלום ליל קיץ״

יום רביעי | 31/05/2023 | שעה 20:00

יום חמישי |01/06/2023 | שעה 20:00

יום שישי |02/06/2023 | שעה 13:00

יום שבת | 03/06/2023 | שעה 21:00

לפרטים נוספים וכרטיסים:

, 03-6927777


מחירים: 195-255-295-350-400₪


קרדיט:

Ballett Dortmund_Ein Mittsommernachtstraum_Alexander Ekman_Foto Leszek Januszewski (1)

Ballett Dortmund_MITTSOMMERNACHTSTRAUM_Hannah Tolf_Daria Suzi_Francesco Nigro_F. Leszek Januszewsk (1)

Ballett Dortmund_Ein Mittsommernachtstraum_Alexander Ekman_Foto Leszek Januszewski (1)



32 צפיות0 תגובות
bottom of page