להקת מחול ורטיגו באופרה הישראלית עם 'מאנא – כלי של אור'
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

להקת מחול ורטיגו באופרה הישראלית עם 'מאנא – כלי של אור'

העוסקת במושג "בית" ומקבלת בימים אלו משמעות מיוחדת 

ובמקביל פותחת הלהקה את ביתה לחיילים שחוו טראומה -     חוות חוסן בכפר האמנות האקולוגי ורטיגו- בשיתוף עם ארגון    נכי צה"ל ואגף השיקום במשרד הביטחון


להקת המחול ורטיגו מגיעה לאופרה הישראלית עם יצירתה האייקונית של נעה ורטהיים- 'מאנא – כלי של אור'  שעלתה לראשונה ב-2009 והפכה לרלוונטית בעקבות האירועים הקשים של המלחמה הנוכחית. 

'מאנא -כלי של אור'- תועלה באופרה הישראלית ביום שלישי ה  - 19.3.24  בשעה 20:00.

העבודה מייצגת את החיפוש אחר האור והתקווה גם ברגעים קשים. מושג הבית הנוכח ביצירה לעומקו משול ל "מאנא", כלי המאפשר את הגשמת הרוח. קירות הבית האיתנים הופכים ביצירה – כמו בחיים עצמם – להכרח קיומי. 

לדברי נעה ורטהיים: " 'מאנא – כלי של אור' היא יצירה על בית ועל חיפוש אחר מקום בטוח. בעולם שבו המלחמה על הבית היא מציאות עבור רבים, 'מאנא' מקבלת משמעות חדשה" .

'מאנא – כלי של אור' לכוריאוגרפיה: נעה ורטהיים. יוצרת שותפה: רנה ורטהיים קורן. מוסיקה: רן בגנו. תאורה – דני פישוף, תפאורה- זוהר שואף. תלבושות: ששון קדם


קרדיט:

התמונה מימין: מאנא - צילום אפרת מזור - Efrat Mazor

התמונה באמצע: ורטיגו חוות חוסן - צילום אלעד דבי

התמונה משמאל: מאנא - צילום אפרת מזור - Efrat Mazor



כחלק אינטגרלי מיצירתה של הלהקה ומפעילותה החברתית וקהילתית לאורך כל שנותיה מזמינה ורטיגו לביתה בכפר האמנות האקולוגי שבקיבוץ נתיב הל"ה ,לחוות החוסן המיועדת לחיילים שחוו טראומה במהלך שירותם הצבאי ובשל סיבה נפשית הפסיקו את שרותם -להצטרף לפרויקט זה שהוא בשיתוף של הלהקה עם ארגון נכי צה"ל ואגף השיקום במשרד הביטחון.    

החווה מציעה לחיילים טיפול ייחודי ומקיף, המשלב גישות טיפוליות שונות. לצד אנשי מקצוע מתחום בריאות הנפש, מטפלי SE ודיקור, יעשה שימוש בתנועה ועבודה באדמה.  הטיפול בחווה מסייע לחיילים להתמודד עם טראומות וחרדות, לפתח מודעות גופנית ורגשית ולחזור לחיים מלאים ומשמעותיים. (לפרטים על חוות החוסן בטלפון  04-6394444)


לרכישת כרטיסים למאנא -כלי של אור-  כאן 

'מאנא -כלי של אור'  19.3.24 , יום שלישי בשעה 20:00 

באופרה הישראלית, שד' שאול המלך  19, תל אביב-יפו


קרדיט:

התמונה מימין: ורטיגו - כפר אמנות אקולוגי - צילום טאטי מורג

התמונה באמצע: מאנא - צילום אפרת מזור - Efrat Mazor

התמונה משמאל: מאנא - צילום אפרת מזור - Efrat Mazor




bottom of page