טיול ברומניה בעקבות ולאד צפש, המשך 9: ידועים לשמצה: רוצחים סדרתיים בימי הביניים, ולאד צפש, לוטן דיקר
top of page
  • לוטן דיקר

טיול ברומניה בעקבות ולאד צפש, המשך 9: ידועים לשמצה: רוצחים סדרתיים בימי הביניים, ולאד צפש, לוטן דיקר

בעקבות השנים שעברו, לא הרבה נשאר ממורשתו של דרקולה. ניתן בעיקר להתרשם מזירת הקרבות ומהנוף שעיצב את דמותו. יש מספר טירות ומבנים שהשתמרו במשך מאות שנים.


את הטיול נתחיל ב-סיגישוארה, עירו של דרקולה, העיר החשובה ביותר בנסיכות שהוא שלט עליה וולאכיה. שם יש את ביתו, הקרוי על המסדר שהוא היה חבר בו- דרקול.


האטרקציה המרכזית הוא הבית שהוא גדל בו עד גיל ארבע, כיום מצוי בו הסמל המקורי של המסדר ומוזיאון לכלי נשק. למעוניינים יש בעיר גם מוזיאון לעינויים, המכיל כלים אותנטיים שהשתמשו בהם בימי הביניים. כלים כאלו שימשו את הנסיך בזמן שהוא התעלל באויביו ושבויו.


לאחר מכן נסע לבראשוב, עירם של הסוחרים הסקסונים שנואי נפשו של ולאד צפש. הוא נהג לשפד רבים מהם, בשל האשמות של מסחר לא הוגן ופגיעה בסוחרים המקומיים, עליהם הוא רצה להגן. בראשוב שוכנת למרגלות הרי הקרפטים והאטרקציה המרכזית בה היא כיכר השוק והמועצה. משם ניתן להגיע לעיר העתיקה, לכיכר הסקסונים, בה יש מבנים עתיקים ששימשו את הרוכלים הגרמנים לפני מאות שנים.


ניתן גם להגיע למבצר ברשוב, שהשתמר היטב וממנו ולאד צפש תכנן את מלחמותיו כנגד התורכים מפעם לפעם, למרות שזה לא היה משכנו העיקרי.


טירת בראן היא אחת מהטירות היפות והמשומרות ביותר שיש ברומניה בימי הביניים. היא מלאה בחרכי ירי, תמונות עתיקות וכמובן מכשירי עינויים. אולם, למרות ההבטחות לתיירים שזו טירתו של דרקולה, זאת לא אמת. הוא אכן שהה בה למשך תקופות קצרות, אולם זה לא היה מקום משכנו העיקרי.


חובבי הפולקלורים ישמחו לדעת, כי בפויאנה בראשוב ישנו מלון בשם "טירת דרקולה". הוא זול, נקי ויש לו ארבעה כוכבים. בנוסף, הוא משמר את הרוח העתיקה של המקום והוא מלא בפריטים לאספנים ומעוצב כמו טירה קטנה מהמאה ה-16. יש לציין שהוא הוקם בשנת 1983 והסביבה המיוערת לא השתנתה רבות במאות השנים האחרונות. כיום האתר משמש לסקי ויש בו גם ספא וחדר כושר.


באזור קלוז' נמצא מבצר פוינארי. הוא מיועד עבור מיטבי לכת בלבד, בעיקר משום שיש במקום רק הריסות. למרות שנותרו ממנו רק הריסות בעקבות רעידת אדמה, זהו המבצר העיקרי בו הוא שהה ואפילו חי תקופות ארוכות. האגדה מספרת, שזה המקום בו אשתו של דרקולה, כאשר ראתה את התורכים מגיעים, בחרה להתאבד ורוחו של המשפד עדיין רודפת את המקום בלילות.


טרוגובישטה היא עיר שמעט מאוד ישראלים פוקדים אותה. למרות זאת, היא עיר עם מרכז עתיק ומשומר היטב ומגדל השמירה הקרוי קינדיה, סמל העיר ממנו השקיף ולאד המשפד על קורבנותיו תלויים על מקלות מחודדים. יש בה שני אתרים נוספים אשר מקושרים למשפד, האחד הוא מבצר עתיק ומשומר והשני הוא מנזר בחוצות העיר.


בבוקרשט בעיר הבירה נותרו בית המשפט הישן בו ולאד שפט את קורבנותיו ועינה אותם בשיטות מזעזעות במרתפי הצינוק. מעטים יצאו בחיים מהמקומות הללו.


16 צפיות0 תגובות
bottom of page