חנוכה 2021 בפסטיבל עין כרם בסימן "סיפור של חורף "
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

חנוכה 2021 בפסטיבל עין כרם בסימן "סיפור של חורף "

מופעים, סיורים ואירועי בתים פתוחים באוירה חורפית חמימה בעין כרם הציורית על נופיה, סימטאותיה, הגלריות הבתים המיוחדים, בתי הקפה והמסעדות

השנה יתקיים הפסטיבל במתכונת משולבת של אירועים חיים לצד מהדורה דיגטלית של הפסטיבל

הכניסה לכל אירועי הפסטיבל- ללא תשלום

2-3 בדצמבר -עין כרם

פסטיבל עין כרם, מהפסטיבלים המיוחדים והוותיקים בירושלים, יתקיים השנה בחג החנוכה בתאריכים 2-3 בדצמבר ברחבי השכונה הציורית והפסטורלית עין כרם.

בשנה שעברה ולאור משבר הקורונה, התקיים הפסטיבל בחג הסוכות ובמתכונת דיגיטלית בלבד.

השנה משלב הפסטיבל אירועים חיים לצד מהדורה דיגיטלית של האירועים וכך מאפשר לקהל להנות משלל המופעים בין אם במוקדי ההתרחשות עצמם או תוך התכרבלות בכורסה, כפי שלעתים מתחשק לעשות בחורף,

כל מופעי הפסטיבל, החיים והמשודרים הינם ללא תשלום.

מאז היוסדו מצליח הפסטיבל, פרי יוזמה של תושבי עין כרם ובשנים האחרונות תחת ניצוחה של אורלי קוריש ממרכז קהילתי עין כרם, שלוחה של המינהל הקהילתי "יובלים", להביא לידי ביטוי את רוח הכפר כנקודת מפגש רב תרבותית ובין דתית המשמרת ערכי מורשת, נוף וטבע וקהילה. אירועיו מתקיימים באווירה הפסטורלית של עין כרם על מרחבי טבע ונוף ירוקים, פינות חמד קסומות, בתי אבן ערביים, כנסיות ומנזרים, אתרים היסטוריים סמטאות יפהפיות, בתי אמנים, גלריות בתי קפה ומסעדות.

הפסטיבל ייפתח באירוע חגיגי בלייב של הדלקת נרות ומופע מוזיקלי רב תרבותי של להקת Seven Feelings . המבקרים יוכלו להנות גם מאוכל רחוב בדוכנים של המסעדות המקומיות. הקרנה חגיגית של אירועי הפסטיבל הדיגיטלי תתקיים על מסך ענק.

במהלך הפסטיבל יתקיימו המופעים והאירועים הבאים:

"מותר להיות סנטימנטלי" עם המוזיקאי והזמר נתן סלור, נכדו של נתן אלתרמן ובנה של תרצה אתר. במופע שיעסוק בסיפורים שמאחורי השירים, תשתתף הזמרת ציפי זרנקין- תושבת עין כרם ובת טיפוחו של משה וילנסקי .

קרדיט:

ציפי זרנקין ונתן סלור, צילום: מיקי מאיר גולן


"בגובה העיניים והנפש" ,מופע שכולו מוסיקת עולם, שירת נשמה וגוספל יהודי מקורי עם המוסיקאי הבינלאומי המוערך וזמר הנשמה אבטה בריהון ואמן הגיטרה ניסן ונטורה .

קרדיט:

אבטה בריהון, צילום: ניר שאנני, באדיבות בית הקונפדרציה


"על גבול האור" עם אנסמבל ניגון ירושלמי והזמר היוצר אלנתן שלום -קונצרט בכלים מסורתיים ובו יצירות מתוך אוצרות הפיוט והניגון הירושלמי וכאלה הנוגעות במסע המתמיד אל אורותיה של העיר ירושלים

קרדיט:

ניגון ירושלמי, צילום: שמוליק בלמס


להקת אלגריה שתארח את אמני עין כרם למופע הלוקח את הקהל למסע המתחיל במוזיקה הספרדית דרך מוסיקה לטינית ועד למרוקו ותימן .

ביומו השני של הפסטיבל (שישי 3/12/21) יתקיימו אירועים חיים ומשודרים הכוללים, מופעים, בתים פתוחים וסיורים בשכונה.

בבית הגת יתקיים אירוע שיוקדש לתפילת הגשם. הקהל יוזמן להתהלך במרחבי הגן של בית הגת ולחוות יצירות אמנות המייצגות בהשראת תרבויות שונות, תפילות לבוא הגשם.

כמו כן יוזמן להשתתף במסיבת תפילות גשם עם DJ מיכל גסנר, לבקר בערוכת פיסול של איתמר מנדס פלור, לצפות במיצבים של שי פרסיל ודוד לוקרד בשיתוף ילדי עין כרם ואף להיות חלק מחגיגה קולינרית.

עוד בבוקר זה: הרקדנית מורני במופע מחול הודי קלאסי- צועני מקהלת מגידו בניצוחה של פנינה ענבר בתוכנית עשירה של שירה עברית וקלאסית בליווי פסנתר וכן קבלת שבת מוזיקלית עם הרב בני לאו והמשוררת אפרת בן יהודה-לוין ובליווי אנסמבל שיר אדמה עם ליאת רז.

קרדיט:

מורני, צילום: נטשה שקנס


אירועי הבתים הפתוחים המושכים אליהם קהלים גדולים מדי שנה, יפתחו דלת לבתי אמנים ואמניות תושבי עין כרם והזדמנות להציץ לעולמם המיוחד כיוצרים ובתיהם ספוגי האוירה הייחודית: הציירת ג'קלין חביליו שביתה בסגנון פרובנס מהווה רקע לציוריה המשקפים את מסע הנדודים שלה ושל משפחתה, בית הגלריה של מרים מס, היוצרת בסיבים עבודות על רשת כשהאור המשתקף דרך הרשתות נותן להן שקיפות מוארת, הסטודיו של אביגיל שריד אמנית צבעי מים שביצירותיה נופי ירושלים וסיפורי חייה, בית משפחת בר רשי המחוברת לאדמה, לחיטה ולמלאכות ולטבע של עין כרם ובביתה תערוכת כלי נגינה בעבודת יד תערוכת ציוריה של האומנית ציפורה, אם המשפחה, ביתה העתיק של המשוררת ומספרת הסיפורים שושנה קרבסי עם ארכיאולוגיה בלב המטבח, אדריכלות מופתית, עיצוב וינטג' ובוטיק ריבות,הבית של דליה חרפוף הכורדיה המזמין לחוויה כורדית של שמחה, ומוזיקה, בית הבד של כנרת בוטל המארחת סביב אבן הריחיים לסיפורים של ראשית ימי הכפר והגאולה של השבים אל ארץ האבות, בית חב"ד –של נחמי ומיכאל, בית שהוא גם גלריה לעתיקות ולוינטג', הבית של בני, מוזיאון לחפצים של פעם המסודרים למשעי במטבח, פרימוסים, כלי מטבח ישנים ומצוחצחים, כלי נגינה, תמונות היסטוריות והבית התימני אצל מזל מוטל עם תלבושות סיפורים וחוויה אותנטית .

בנוסף יתקיימו במהלך יום שישי סיורים מודרכים בהם סיור על כנסיות ומנזרים, סיור בפינותיה הנסתרות של עין כרם, סיור ליקוט בטבע ועוד.

לפרטים :

https://einkeremfestival.co.il/

https://www.facebook.com/EinkeremFestival


84 צפיות0 תגובות
bottom of page