התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד מציגה את עונת 23-22
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד מציגה את עונת 23-22

עונה ראשונה בניהולם של המנכ"ל שלום לוטטי והמנהל המוסיקלי אלעד לוי


בתוכנית המחברת את העושר התרבותי של המוזיקה הצפון אפריקאית עם המוסיקה הישראלית העכשווית


לראשונה- ירדנה ארזי עם התזמורת בערב משיריה בהפקה מוזיקלית חדשה ובעיבודים אנדלוסיים מקוריים


במלאת 120 שנה להולדת רבי דוד בוזגלו- שני דורות של פייטנים, משה לוק ויוחאי כהן בקונצרט המוקדש ליצירתו


להקת שפתיים במופע מלהיטיה ובעיבוד תזמורתי מפתיע


ממרוקו- הזמרת חאדיג׳ה אל ווארזאזיה חלוצת מוסיקת הגנאווה ולהקתה

בקונצרט עם התזמורת והזמרת הבינלאומית ישראלית ללה תמר


התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד מציגה עונת קונצרטים חדשה וראשונה תחת ניהולם של המנכ"ל החדש שלום לוטטי והמנהל האמנותי אלעד לוי, שהחל דרכו כנגן בתזמורת ולאחרונה מונה כמנהל אמנותי שלה.

התוכנית משקפת את החזון החדש של לוטטי ולוי הרואים את תפקיד התזמורת בהעמקת הקשר שלה עם המסורת עליה היא מושתתת מתוך הבנה והערכה אמיתית לעושר התרבותי שקיים במוזיקה הצפון אפריקאית אך במקביל לקרב קהלים שעדיין לא נחשפו לעושר הזה ולחבר אליה את התרבות הישראלית העכשווית גם מבחינה מוזיקלית וגם מבחינה ערכית.

העונה תפתח עם הקונצרט "מכתם לדוד", המוקדש ליצירתו וחיבוריו של גדול המשוררים והפייטנים של ה-20 - רבי דוד בוזגלו, במלאת 120 שנה להולדתו. ר' דוד בוזגלו חתום על מאות יצירות בעברית ובערבית, יצירות שחוללו שינוי והשפיעו רבות על מסורת הפיוט במרוקו ובישראל, הוא מזוהה עם סגנון ייחודי המשלב בין שתי השפות שבתוכן פעל: עברית וערבית שילוב שהתבטא בלחנים, במשקל ובמצלול אשר יצרו שפה פיוטית חדשה ומקורית. יצירותיו מבטאות את "הגשר" שבין מסורת יהודית דתית לציונות חילונית. יצירותיו עסקו בגאולה, בשבחי הארץ ובקריאה לשלום בין העמים.

בקונצרט הפתיחה החגיגי תארח התזמורת את הפייטן המוערך משה לוק יחד עם הפייטן הצעיר יוחאי כהן - המייצג את הדור החדש של הפייטנים היוצקים השפעות מודרניות ממוזיקת עולם למסורת הפיוט הקלאסית.

מנהל אמנותי: אלעד לוי, מנצח: רפי ביטון, אמנים אורחים: משה לוק, יוחאי כהן.

הקונצרט יועלה בתאריכים 13 עד ה- 23 בנובמבר ברחבי הארץ.

ירדנה ארזי משתפת לראשונה פעולה עם התזמורת במסגרת הקונצרט "דמיון צועני" הקונצרט משלב רפרטואר צועני, בלקני, ערבי ושירים בלתי נשכחים משני אלבומיה המצליחים: "נשמה צוענית" ו"דמיון מזרחי" בהפקה מוזיקלית חדשה ובעיבודים אנדלוסיים מקוריים.

מנהל אמנותי: אלעד לוי, מנצחת: סיון אלבו בן חור, אמנית אורחת: ירדנה ארזי.

הקונצרט יועלה בתאריכים: 8 בינואר עד ה- 2 בפברואר ברחבי הארץ.

להקת שפתיים, שהתאחדה לאחרונה אחרי 25 שנה, משתפת פעולה עם התזמורת בקונצרט "אהלן וסהלן". שפתיים - הנחשבת כפורצת דרך וכמי ששינתה את פניה של הסצנה המוזיקלית בישראל - חיברה בין מוסיקת פולקלור עממית מרוקאית למוסיקה ישראלית לוקאלית עם נגיעות רוקנרול. בקונצרט יבוצעו להיטי הלהקה האהובים בעיבוד תזמורתי מפתיע. על החגיגה המוסיקלית ינצח רועי אזולאי.

מנהל אמנותי: אלעד לוי, מנצח: רועי אזולאי, הרכב אורח: להקת שפתיים.

הקונצרט יועלה בתאריכים 23 בפברואר עד ה- 14 במרץ ברחבי הארץ.


העונה תנעל עם הקונצרט "ללה חאדיג'ה" – חיבור ראשון בין התזמורת לבין חאדיג׳ה אל ווארזאזיה (Warzazia El Khadija ) ולהקתה - בנאת אל הוואריית (Houariyat El Bnat ) ממראקש ועם היוצרת הבינלאומית ללה תמר (Tamar Lala).


חאדיג׳ה אל ווארזאזיה נחשבת לאחת הנשים הראשונות שהחלו להופיע כזמרות ״גנאווה״. אל ווארזאזיה היא נגנית כלי הקשה ומנהיגת להקת מחול ושירה של נשים איתן מופיעה ברחבי העולם ומייצגת את מוזיקת ה״הווארה״ (Houara ) - מוזיקה טקסית של נשים המאפיינת את דרום מערב מרוקו. הזמרת המוערכת ללה תמר משתפת גם היא פעולה בקונצרט זה ומשלבת את הסגנון השעבי (Chaabi) - מוסיקה פופולרית מאד במרוקו בגלל אופייה החגיגי, המבטאת אהבה, שברון לב ויופי. קונצרט סיום העונה של התזמורת, המחבר בין שני הסגנונות, יהיה מלא בצבע, קצב והפתעות מוזיקליות.


מנהל אמנותי: אלעד לוי, מנצחת: סיוון אלבו בן חור, אמניות אורחות: חאדיג׳ה אל ווארזאזיה (Warzazia El Khadija)מרוקו מקהלת נשים בנאת אל הוואריית (Houariyat El Bnat) ללה תמר.

קונצרט נעילת העונה יועלה בתאריכים 5 ועד ה – 15 ביוני ברחבי הארץ.

לרכישת כרטיסים: 073-759-9931 או 5994*

קרדיט:

התמונה העליונה: ירדנה ארז, צילום: שי פרנקו

התמונה התחתונה: להקת שפתיים, צילום: גבאי אורי טובה



bottom of page