מרקורי רב: "קרנבל הנשמות"
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

מרקורי רב: "קרנבל הנשמות"

סינמטק תל אביב מחמם מנועים לקראת פסטיבל

"סאונדטראק תל אביב" עם הקרנה חד פעמית

לסרט האימה הקאלטי "קרנבל הנשמות" שמציין 60 שנה

המלווה בפס קול חי של להקת הרוק האמריקאית מרקורי רב

ואלתור בלייב לסרטו הקצר של אורי זוהר "תרגיל בסמלים פשוטים".

יום חמישי 3.11, שעה 21:00, סינמטק תל אביב

סינמטק תל אביב יקיים הקרנה מיוחדת וחד פעמית של סרט האימה הקאלטי "קרנבל הנשמות" המציין 60 שנה - לקראת פסטיבל "סאונדטראק תל אביב".

את הסרט ילווה בלייב הרכב הרוק האמריקאי הוותיק מרקורי רב בשיתוף המוזיקאים הישראלים אלעד כהן בונן (כלי הקשה), גליה חי (ויולה) ואבי בללי (באס).

וכבונוס מקומי חד פעמי ומרגש הם יאלתרו פסקול חי גם לסרט ישראלי קצר של אורי זוהר מאותה תקופה, "תרגיל בסמלים פשוטים". הסרט שאורכו 13 דקות, בכיכובו של הפנטומימאי קלוד קיפניס, מתאר את מערכת היחסים בין מריונטה ולבין מפעילה.

סרט האימה "Carnival of Souls" שהוקרן לראשונה ב-1962 השפיע עמוקות על יוצר הקולנוע דייוויד לינץ' ורבים נוספים ונחשב לאחד מסרטי האימה הטובים בכל הזמנים. זהו סרט פיוטי, ביזארי ומצמרר, המספר את סיפורה של אישה הנפגעת בתאונה ומופיעה מחדש כנגנית אורגן בכנסיה כפרית רדופת רוחות.


מרקורי רב הינו הרכב אינדי-רוק שהביא סוג חדש של אקספרסיביות לעולם הרוק האלטרנטיבי מאז הוקם בבאפלו, ניו יורק, בשנות ה-80. אלבומם מ-98', “Deserter's Songs”, נבחר בזמנו לאלבום השנה על ידי מגזין ה-NME ולאחרונה נבחר לאחד מ"200 האלבומים הגדולים בכל הזמנים" על ידי מגזין המוזיקה Uncut.

באלבומם האחרון, “Bobbie Gentry’s The Delta Sweete Revisited”, הם חוזרים לדרום העמוק של ארה"ב, כפי שהוא משתקף באלבום “The Delta Sweete” של בובי ג'נטרי מ-1968, ומבצעים אותו מחדש עם שלל זמרות אורחות, מנורה ג'ונס ועד הופ סנדובל ממאזי סטאר.

לאורך השנים, יצירתם של מרקורי רב כל הזמן משתנה, תמיד חקרנית וחמקמקה. כיום מרקורי רב הם צמד המורכב מג'ונתן דונהיו (שירה וגיטרות) ושון מקוויאק הידוע בכינויו "גראסהופר" (גיטרות, קלרינט).


לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים – כאן


קרדיט:

מרקורי רב, צילום: מייקל בלום


bottom of page