הרקויאם של ורדי - באופרה הישראלית
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

הרקויאם של ורדי - באופרה הישראלית

יצירתו המונומנטלית של גדול מלחיני האופרה בקונצרט רב משתתפים על במת האופרה

 בניצוחו של מאסטרו דן אטינגר 


9.2.24-  13.2.24

בבית האופרה ע"ש שלמה להט (צ'יץ') בתל-אביב


האופרה הישראלית ממשיכה את עונת 23-24 עם השינויים הנובעים מהמלחמה שפרצה ב-7 באוקטובר, ומביאה אל הבמה את אחת היצירות הגדולות ביותר ברפרטואר העולמי – הרקוויאם של ורדי. 

על יצירת המופת המונומנטלית והאהובה של ורדי  ינצח מאסטרו דן אטינגר, מנהלה המוסיקלי של האופרה הישראלית, וישתתפו בביצועה 4 סולנים מובילים מהארץ ומעולם, מקהלת האופרה הישראלית בניצוחו של איתי ברקוביץ ותזמורת האופרה - התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון. האירוע יתקיים  בתאריכים 9.2.24-  13.2.24  בבית האופרה ע"ש שלמה להט (צ'יץ') בתל-אביב.

ורדי הלחין את הרקויאם בזמן שלקח הפסקה משמעותית מהלחנת אופרות  בין כתיבת "אאידה" בשנת 1871 ועד "אותלו" בשנת 1887. היא נחשבת לאחת מיצירותיו החשובות והמבוצעות של המלחין.

הרקויאם כתוב לארבעה סולנים (סופרן, אלט, טנור ובס), למקהלה ולתזמורת. ורדי כתב את המוסיקה לטקסט הלטיני של תפילת האשכבה הקתולית לעילוי נשמת המת, והוא הקדיש את היצירה לזכרו של המשורר והסופר אלסנדרו מנצוני אותו הוא העריץ. ורדי עצמו ניצח על הבכורה של הרקויאם בכנסיית סט. מרקו במילנו בתאריך 21 במאי, 1874.

חוקר ורדי הנודע ג'וליאן בדן טוען "אם נשאלים מה היא יצירתו הגדולה ביותר של ורדי, יהיה מאוד קשה לענות. אך כאשר בוחנים את היצירה המראה את גאוניותו בצורה המרוכזת ביותר, אין ספק כי התשובה חייבת להיות הרקויאם. לצד ה"מיסה סולמניס" של בטהובן, ה"רקויאם" של ורדי הוא שיאה של המוסיקה הכנסייתית של המאה ה-19". המלחין יוהאנס ברהמס קבע חד משמעית כי "רק גאון היה יכול לכתוב יצירה כזו". גם אם אין מדובר באופרה, המשיך ורדי גם ביצירה זו בסגנון כתיבתו האופראית, ואפשר למצוא בה "אריות" מרגשות, דואטים מהפנטים וקטעי מקהלה סוחפים.

סולני ההפקה הם:הטנור קרלו ונטרה, יליד אורוגואי, המתמחה בין היתר ברפרטואר הורדיאני. הוא מופיע בבתי האופרה המובילים בעולם ובהם: האופרה המלכותית קובנט גרדן בלונדון, לה סקאלה במילנו, הארנה בוורונה ובבתי האופרה של ברלין, פריס, פירנצה, בודפשט, פלרמו ועוד. זו הופעתו הראשונה באופרה הישראלית.

זמרת הסופרן  הרומניה יוליה מריה דן, מופיעה בבתי האופרה של המבורג, דרזדן, רואן, פריס, לייפציג, רוונה,  ברצלונה, אוסלו, בוקרשט, ורבייה, סידני, מינכן ועוד. באופרה הישראלית הופיעה בתפקיד דונה אנה בדון ג'ובני (מוצרט). 

את תפקיד המצו סופרן חולקות המצו סופרן הסולנית הישראלית עדנה פרוחניק (מצו סופרן), מופיעה בבתי האופרה של מנהיים, קאסל, ברגן, ברגנץ, פראג, טוקיו, פריס, נירנברג, ויסבאדן, בראונשוייג, לוקסמבורג, זלצבורג, וינה ועוד. באופרה הישראלית ביצעה שורה ארוכה של תפקידים.

ויחד איתה הישראלית שי בלוך הופיעה כסולנית בקונצרטים עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, תזמורת סימפונט רעננה ועוד . היא הופיעה בבתי האופרה של פרמה, רוונה, רג'יו אמיליה, פיאצ'נצה, ססארי, מודנה, סופיה, ברגמו, רימיני, לובליאנה, טורה דל לאגו, פסטיבל האופרה של יפן ועוד. באופרה הישראלית ביצעה שורה ארוכה של תפקידים. 

זמר הבס ארטיום וסנצוב, יליד רוסיה. מופיע באופרה הממלכתית של וינה ובבתי האופרה של קופנהגן, באזל, דורטמונד, קלגנפורט, שוורין, רוסטוק ועוד. זו הופעתו הראשונה באופרה הישראלית.


תאריכי מופעים:

יום שישי|09/02/2024|שעה 13:00

יום שבת|10/02/2024|שעה 19:00

יום שני|12/02/2024|שעה 19:30

יום שלישי|13/02/2024|שעה 20:00


להזמנת כרטיסים: 03-6927777

מחירי כרטיסים: 125-325 ₪

שעה לפני כל מופע תתקיים הרצאה מקדימה 

המופעים מתקיימים בבית האופרה ע"ש שלמה להט (צ'יץ')

שד' שאול המלך 19, תל-אביב


קרדיט:

דן אטינגר באדיבות הפילהרמונית של שטוטגארט


37 צפיות0 תגובות
bottom of page