הצעת טיול בורשה של יום אחד
top of page
  • לוטן דיקר

הצעת טיול בורשה של יום אחד

ורשה היא בירתה של פולין וקיימים בה מקומות ואתרים רבים לביקור. כאן המלצה של ביקור ליום אחד, אך כמובן אם מתכננים יותר ימים, אפשר לחלק את ההמלצה לפי רצונכם.


התחילו את היום בעיר העתיקה של ורשה, רובע היסטורי שהוא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. בקרו בכיכר השוק ההיסטורית, החלק העתיק ביותר של העיר העתיקה ובלב העיר. כאן תוכלו לראות את פסל בת הים המפורסם, סמלה של העיר, הסירנקה. מסופר כי היו שתי בנות ים ששחו ביחד, הראשונה הגיעה לקופנהגן ונותרה שם. השנייה שחתה עד לפולין, לוורשה. דייג תפס אותה ברשתו לאחר ששמע את שירתה הערבה וכלא אותה. בנו שמע את בכייה ושיחרר אותה ובתמורה הבטיחה שתשמור על העיר. לכן היא מופיעה עם מגן וחרב. למעשה יש שני פסלים של סירנקה. כאמור - האחד בכיכר השוק בעיר העתיקה, אותו פיסל קונסטנטין הגל. למי שמעוניין - הפסל השני שלה נמצא על חוף הים ברחוב טאמקה ואותו יצר לודוויג נוצוביי.


לכו לטירה המלכותית, דוגמה מדהימה לארכיטקטורת הרנסנס. צאו לסיור במוזיאונים של הטירה, המציגים אמנות והיסטוריה פולנית, כולל הדירות המלכותיות הפרטיות והנשקייה.


לכו לאורך הכביש המלכותי, רחוב היסטורי שהיה פעם המסלול הטקסי, בו השתמשו בני המלוכה הפולנים. המסלול עובר מהעיר העתיקה לארמון וילנובסקי, חולף על פני עוד כמה נקודות ציון היסטוריות לאורך הדרך.


עצרו בכנסיית סנט אן, כנסייה בסגנון הבארוק, הידועה בפנים המעוטרים שלה. קחו רגע להתפעל מהציורים המדהימים, מזבחי השיש ועבודות הטיח המוזהבות.


בקרו במוזיאון מרד ורשה, מוזיאון המוקדש למרד 1944 נגד הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה. המוזיאון מציע מבט רב עוצמה על הקורבנות שהקריבו תושבי ורשה במהלך המלחמה.


סיימו את היום בביקור בארמון וילנובסקי, ארמון בארוק מהמם, שכיום הוא מעונו הרשמי של נשיא פולין. צאו לסיור בגנים היפים של הארמון, התפעלו מהארכיטקטורה המשוכללת, ולמדו על ההיסטוריה של הארמון ותפקידו בפוליטיקה הפולנית.


גם אוכל יש בפולין אשר אופייני לה. תיהנו מארוחת ערב פולנית מסורתית באחת מהמסעדות הרבות של ורשה, ותדגמו מנות כמו פירוג'י (כופתאות), ביגוס (תבשיל) וקילבסה (נקניק).


בוורשה יש סיורים שונים של מספר שעות שיכולים לעניין ובהם מדריכים שימקדו אתכם בנקודות המעניינות ביותר. יש עוד מקומות מעניינים מאוד בעיר השוקקת הזאת, שנקראת פריז של מזרח אירופה. מלבד הסיור בעיר העתיקה, בחומות העיר ובברבקאן, יש מספר ארמונות בעיר, חוץ מאלה שציינו, שנמצאים בעיקר ברחוב קרקובסקה פשדמיישצ'ה. קבר החייל האלמוני מאוד מרשים והגן היפה לידו. עוד מקום מרשים הוא לזאנקי פארק (פארק שופן), בו משמיעים מיצירותיו של שופן.



ראה גם:

הסדרה מלכה

bottom of page