העיר לובק היפהפייה בצפון גרמניה - אתר מורשת עולמי
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

העיר לובק היפהפייה בצפון גרמניה - אתר מורשת עולמי

העיר לובק שנמצאת בצפון גרמניה היא עיר מדהימה ביופייה. כאשר מסתובבים ברחובה המרכזי שבים אחורה כמה מאות שנים, לימי הביניים כאשר הייתה בשיא תפארתה, כאחת מהערים היפות ביותר בעולם.


במלחמת העולם השנייה העיר לובק הופצצה וחלק גדול ממנה נהרס. לאחר המלחמה המרכז שופץ מחדש ולובק חזרה להיות עיר יפהפייה ואף הוכתרה כאתר מורשת עולמי של אונסקו.


העיר לובק שוכנת ליד הנהר טרווה, ובחלקה - העיר העתיקה שלה, נמצאת על אי שנוצר על ידי הנהר. הבנייה בה נעשתה בעיקר מלבנים אדומות ולכן היא שייכת ל-"מסלול הלבנים האדומות", בה כלולות ערים בצפון גרמניה שנבנו בתקופת ימי הביניים מלבנים אדומות.


העיר לובק ידועה גם במסורת עשיית המרציפן שלה ולכן אם מזדמנים אליה, שווה לאכול ולהצטייד במרציפן. היא ידועה גם בשוק ימי הביניים שלה. יש בה הרבה חנויות ומחירים זולים והקניות מאוד משתלמות.


העיר לובק יש שלטים על הבתים שמסבירים בגרמנית ובאנגלית את ההיסטוריה של הבניינים. אם נהרסו ונבנו לאחר מלחמת העולם השנייה הדבר מצוין על הבניין.


כדאי לבקר בכנסיית מריה, שנהרסה במלחמת העולם השנייה ושוחזרה. בכנסייה נבנתה אנדרטה בתוך קפלה חשוכה, שבה הונחו שרידי פעמוני הכנסייה ההרוסים, והיא מוארת בזרקורים.


הכניסה לעיר מאוד מרשימה, עוברים דרך שער עם חריטה מזהב, שמדברת על הרמוניה ושלום בין בני האדם. יש בו מוזיאון ובו תותחים, תחמושת, בגדים ועוד מוצגים מהמאה ה-17.


אפשר לקחת סיור בסירה על הנהר טרווה ולראות את העיר מהמים.


bottom of page