המתמחה, במאית: ננסי מאיירס, 2015
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

המתמחה, במאית: ננסי מאיירס, 2015


הסרט "המתמחה" מראה לנו שעדיין לא נס לחם של האנשים המבוגרים, והם מסוגלים ללמד מספר דברים את הצעירים החכמים והמעודכנים.


שני שחקנים נפלאים עושים את הסרט: רוברט דה נירו, שמגלם את בן ויטיקר בן השבעים ואן האת'וויי, שמגלמת את הבוסית שלו בעבודה החדשה שמצא בשל השעמום וחוסר המעש שלו.


הסרט הוא קומדיה רומנטית קלילה ונעימה. כיף לשבת ולצפות בסרט, במיוחד אנשים בגיל השלישי, שרואים כיצד אפשר לתת ערך מוסף לעבודה תובענית, שרובה מורכב מצעירים.


בן וויטאקר, שהתאלמן מאשתו, חש שהוא עדיין יכול לעבוד וכוחו במותניו, למרות שמלאו לו שבעים שנה. הוא חיפש עיסוק ומצא שמחפשים מתמחים בסטארט אפ בשם "הולך להתאים". הם איפשרו לבני כול הגילאים להירשם, לא רק לצעירים.


הוא התקבל לעבודה ונתנו לו תפקיד: לעבוד עם ג'ולס אוסטין, מנהלת החברה, אישה צעירה, אנרגטית ומלאת מרץ, נשואה עם ילדה קטנה. בהתחלה ג'ולס לא מתייחסת אליו בכלל והוא מחפש דרך לתשומת לב מצדה. בינתיים, בשל אופיו הנעים ועצותיו המוצלחות, כול שאר עובדי החברה נקשרים אליו. הוא רואה את הנהג של ג'ולס משתכר בזמן העבודה ולוחץ עליו לעזוב ומתחיל להסיע אותה. בדרך מתפתחות ביניהם שיחות מעניינות. כשהוא מסיע אותה לביתה הוא נכנס ומתחבב על בתה, פייג', ומכיר את בעלה מאט (אנדרס הולם).


בחברה בן מספר כי בעבר עבד באותו הבניין בו החברה נמצאת. לאחר שהכיר את המעסה של החברה, פיונה (רנה רוסו) מתפתח רומן ביניהם. הוא נאמן מאוד לג'ולס, עוזר לה כאשר בטעות כתבה מייל שלא רצתה שאימה תראה, הוא ועוד מספר חברים, יוצאים לבית אימה ומצליחים למחוק את המייל.


בן עוזר לג'ולס גם עם בתה, ואף לוקח אותה למסיבה. אך, כאשר מחזיר אותה הבייתה, הוא רואה את מאט מתנשק במכוניתו עם אם אחת מחברותיה של פייג'. הוא מתלבט אם לגלות לג'ולס, אך הנסיעה משותפת שלהם לסו פרנסיסקו, מתברר שג'ולס יודעת על בגידתו של בעלה. היא רוצה לבחור מנכ"ל לחברה במקומה, כדי ליצור זמן נוסף למשפחתה. אך, לאחר שמאט מתנצל ומבטיח שיהיה נאמן לה מעתה ועד עולם, היא משתכנעת להישאר המנהלת.


נחמד לראות את רוברט דה נירו משחק בסרט כזה. אך, הוא מראה שמי שמבקש להגשים את עצמו, גם בשנים המאוחרות של חיינו, אפשר לעשות זאת בהצלחה. גם אם אנחנו לא מעודכנים בכול החידושים האחרונים, יחסי אנוש טובים חשובים מאוד במקום העבודה והופכים אותו למקום נעים יותר.





bottom of page