דרך האגדות בגרמניה: העיר המלין - עירו של החלילן מהמלין
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

דרך האגדות בגרמניה: העיר המלין - עירו של החלילן מהמלין

עודכן: 23 בנוב׳ 2020

החלילן ביקש מתושבי העיר, שנשמו לרווחה עם תום מכת העכברים, את שכרו, וכשהתכחשו אליו, הוא שוב הפעיל את חלילו, והפעם כול הילדים פסעו אחריו כמוקסמים ולא חזרו לעולם לעיירה.

עוד מקום מדהים בדרך האגדות בגרמניה, הדרך בת 600 ק"מ שמכילה הרבה עיירות וערים אשר הבן נוצרו הסיפורים של האחים גרים


הפעם - העיר המלין, עירו של החלילן המפורסם מהמלין. הסיפור מבוסס על מגפת עכברים שפקדה את העיר ועשתה בה שמות. לפי הידוע, באמת היה לוכד עכברים כזה, ששיחרר את העיירה מהצרה הזאת.


בסיפור של האחים גרים, מכת עכברים הייתה בהמלין והאנשים נבהלו ורצו לפתור את הבעייה החמורה. יום אחד הגיע לוכד עכברים, שהבטיח תמורת תשלום ראוי, לסלק את העכברים. בני העיירה הסכימו לתנאיו, הוא חילל וכול העכברים הלכו אחריו, עד שהגיעו לנהר וזר הסמוך, הם נכנסו למים וטבעו.


תושבי המלין שמו על המרצפות ברחוב תבליטים של עכברים שמובילים עד לנהר, והם כמו סימני דרך. אפשר ללכת בדרך הזאת עד שמגיעים לנהר.


כול העיירה הזאת מבוססת על הסיפור. מוכרים בה מאפים בצורת עכברים, יש במקום פסל ענק של עכבר וגם פסלו של החלילן מהמלין. במרכז העיירה יש שעון מנגן שלוש פעמים ביום ואז יש בו דמויות של החלילן, העכברים והילדים. יש שם הרבה מזכרות שניתן לרכוש.


בתמונה למטה - פסלו של החלילן מהמלין.

המקום הומה ושוקק, יש בו הרבה אטרקציות ששווה לבקר. מחזיר לנו, הוותיקים, את ימי ילדותנו וגם יש מה לספר לחברים, לילדים ולנכדים.




bottom of page