ביקורת על סרט: אנולה הולמס, במאי: הארי ברדביר, מפיצה: נטפליקס, 2020
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת על סרט: אנולה הולמס, במאי: הארי ברדביר, מפיצה: נטפליקס, 2020

עודכן: 29 באוק׳ 2020

בקצרה:


שרלוק הולמס ומשפחתו ידועים ומפורסמים. בסרט הזה מסתבר שיש לו אחות צעירה - אנולה ולא רק אח מבוגר - מייקרופט.


עלילת הסרט מתרחשת בסוף המאה ה-19. הוא מתאר את אנולה ואימה לאחר שאחיה עזבו כשהייתה צעירה מאוד. האם מתוארת כאישה מיוחדת במינה והיא חינכה את ביתה גם לקרוא ספרים מסוגים שונים, להיפתח לעולם, ללמוד סידורי פרחים, שחמט, אומנויות לחימה והגנה עצמית. כישורים רבים ומגוונים וזאת מלבד היותה בחורה יפה, אנרגטית, אינטליגנטית, עצמאית מאוד, מודעת לעצמה ויודעת להסתדר בכל מצב.

בדיוק ביום הולדתה ה-16 אימה של אנולה נעלמת לפתע, ואחיה חוזרים לאחר שנים רבות.


מייקרופט, האחראי עליה, שמרן וקפדן, מחליט להכניסה לפנימייה לנערות, שהמטרה בה בעיקר ללמד את הבנות התנהגות יומיומית נאותה, לפי דעתם, על מנת שימצאו חתן ראוי.


אנולה מחליטה לברוח ולהיעלם. היא עושה זאת, אך בדרכה, ברכבת, פוגשת את המרקיז טוקסברי, נער בערך בגילה, שנמצא בסכנת מוות ולכן ברח מהבית. לאחר שרוצח רודף אחריהם, הם קופצים מהרכבת, ובורחים לכיוון לונדון. שם הם נפרדים. אנולה מנסה באמצעים שונים להתחקות אחרי אימה ולורד טוקסברי מנסה להסתתר שלא ימצאו אותו.


לאחר הרפתקאות וניסיון רצח, אנולה מחליטה למצוא את לורד טוקסברי ולהציל את חייו ולאחר מכן למצוא את אימה.


ביקורת הסרט:


הסרט "אנולה הולמס" מבוסס על ספריה של ננסי שפרינגר. הם הפכו לסרט מתח בלשי, מרתק ולא שגרתי, עם שחקנים מעולים, הברקות רבות והומור. יש בו חשיבה מקורית ומשחקי מילים, לדוגמא: שמה של הגיבורה הראשית - אנולה - באנגלית בהיפוך אותיות - ALONE. כוונת אימה הייתה שתמיד תוכל להסתדר, גם כשהיא לבדה, ולכן מלמדת ונותנת לה כישורי חיים בתחומים שונים על מנת שתוכל לשרוד גם בעולם מובהק של גברים בסוף המאה ה-19.


גם בחיפושיה את אימה אנולה משתמשת בשיטות מבריקות, כמו צפנים בעיתונים שונים, שרק היא ואימה יבינו (ומסתבר שגם שרלוק הולמס הבין…).


בסרט אפשר להתרשם מאנגליה בכלל ולונדון בפרט בשלהי המאה ה-19, החל מהצפיפות, השווקים, מצב הנשים והמלחמה לשיוויון זכויות וההבדל התהומי בין עניים לעשירים.


הסרט מיועד לכול המשפחה. סרט לנוער ולמבוגרים, עם מתח ועניין מתחילתו ועד סופו.


השחקנים:


אנולה - מילי בובי בראון. נולדה ב-19 בפברואר 2004. למרות גילה הצעיר שיחקה במספר סדרות וסרטים, כמו: גודזילה, דברים מוזרים ועוד.


שרלוק הולמס - הנרי קאוויל. נולד ב-5 במאי 1983. שיחק במספר סרטים מפורסמים, כמו: המכשף, איש הפלדה, באטמן נגד סופרמן ובסדרה שושלת טיודור.


מייקרופט הולמס - סם קלפלין. נולד ב-27 ביוני 1986. שיחק במשחקי הרעב, שודדי הקריביים, באהבה רוזי.


יודוריה הולמס - הלנה בונהם קרטר. שחקנית מפורסמת, נולדה ב-26 במאי 1966. שיחקה בסרטים רבים, כמו: צ'רלי בממלכת השוקולד, הכתר, אליס בארץ הפלאות. זכתה בפרסים והערכה גדולה.


לורד טוקסברי - לואי פרטרידג' -נולד ב-3 ביוני 2003. שיחק במספר סרטים, כמו: פדינגטון, מדיצ'י ועוד.



bottom of page