ביקורת סרט: תחת שמש טוסקנה, בימוי: אודרי וולס, 2003
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: תחת שמש טוסקנה, בימוי: אודרי וולס, 2003

הסרט "תחת שמש טוסקנה" יצא לפני כעשרים שנה, אך נעים לצפות בו גם היום הוא אסקפיזם נחמד ואווירת איטליה תופסת אותנו ומעבירה למקומות יפים ואחרים.


הסרט מתאר סופרת אמריקאית בשם פרנסס מייס (דיאן ליין) מסן פרנסיסקו המוארת, שכעת נמצאת במצב דיכאוני לאחר שבעלה מזה הרבה שנים מבקש להתגרש ממנה ולהינשא לאחרת, איתה היה לו רומן. ברוב חוצפתו הוא גם תובע ממנה מזונות ורוצה לשמור את הבית לעצמו, למרות שהיא רוצה למכור.


יש לה זוג חברות לסביות הכי טובות - פאטי (סנדרה או) וגרייס (קייט וולש). פאטי בדיוק מגלה שהיא בהיריון. היא מציעה לפרנסס שתצא לטיול בטוסקנה בחברת קווירים כדי שלא יציקו לה וכך זה יהיה אסקפיזם ממצב רוחה הירוד ואולי יעזור לה ליהנות מעט.


הטיול מתברר כאחד הדברים הטובים שארעו לפרנסס בחייה. הם מטיילים, ומתוך האוטובוס היא רואה בקורטונה וילה עתיקה שמוצאת חן בעיניה. היא מבקשת מהנהג לעצור וניגשת למקום שהוצא למכירה. הגיע עוד זוג שביקש לקנות את המקום, אך בעלת המקום מסרבת למכור להם ובכול פעם מעלה את המחיר. כשרואה את פרנסס היא מוצאת חן בעיניה, ולמרות שהציעה סכום נמוך בהרבה, לאחר הסימן של לשלשת ציפורים על ראשה, העסק ביניהם נסגר.


הוילה במצב לא טוב וזקוקה לשיפוץ. היא מתחילה לחפש עובדים ולאחר ראיונות עבודה, היא מוצאת קבוצת עובדים מהגרים מפולין. הם לא מומחים גדולים, אבל מלאי רצון טוב ושמחת חיים. לאחר סופת רעמים אימתנית ותקרה שהתמוטטה בטעות, למחרת זרחה השמש והעבודה נמשכה.


פרנסס גם מתיידדת עם השכנות האיטלקיות המקסימות, במיוחד קתרין (לינדזי דאנקן), שהייתה בעברה שחקנית אקסצנטרית אך טובת לב. היא מתיידדת גם עם מרטיני (וינסנט ריוטה), הקבלן של הפועלים ואף מוזמנת לארוחות בביתו.


מאוחר יותר מגיעה אליה פאטי, שבת זוגה גרייס עזבה אותה וכעת היא בהיריון מתקדם. היא נשארת עם פרנסס ואף יולדת שם את בתה. פרנסס עוזרת גם לאחד העובדים הפולנים, פאבל (פאבל סיידה), שמתאהב בבת השכן והם מבקשים להתחתן. המשפחה שלה מתנגדת, אך פרנסס טוענת כי היא מהווה כמשפחתו של פאבל והם מתחתנים בוילה של פרנסס.


פרנסס מכירה באקראי בחור איטלקי נאה בשם מרסלו (ראול בובה), לאחר שצעירים רדפו אחריה והיא ניגשה ופנתה אליו כאילו הוא בעלה. הם מתחילים לנהל רומן הדוק וצמוד, אך היחסים ביניהם לא נמשכים והחיים ממשיכים. פרנסס עצובה, אך חבריה החדשים מעודדים אותה. במהלך החתונה מגיע אליה סופר אמריקאי, שבעבר קטלה את יצירתו והם משוחחים ונראה כי יש לכך המשך אפשרי.


בסרט "תחת שמש טוסקנה" השחקנים כולם מצויינים, יש בו קומדיה וגם קצת עצב. נופי טוסקנה מקסימים.







171 צפיות0 תגובות
bottom of page