ביקורת סרט: שיר אהבה, בימוי: מקס ווקר סילברמן, 2022
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: שיר אהבה, בימוי: מקס ווקר סילברמן, 2022

הסרט "שיר אהבה" הוא סרט קטן וחביב. אין בו הרבה עלילה והכול זורם לאיטו. למעשה הוא מסתמך על המשחק של המשתתפים בו והמשחק מעולה. הסרט אף זכה במספר מועמדויות לפרסים חשובים.


הסרט מתחיל כאשר פיי (דייל דיקי), אישה מבוגרת, חונה עם הקראוון שלה בקמפינג במקום נידח בקולורדו ליד אגם. היא אוכלת מה ששולה מהים ויש לה גם בירה לשתיה. המקום שומם, חוץ מדוור בשם סאם (ג'ון דיי) שמגיע עם סוסו ומשוחח איתה גם אם אין לו מכתב להעביר.


יום אחד מגיעים לשם ארבעה אחים קאובויים עם אחותם הצעירה, אשר מבקשת ממנה לזוז עם הקראוון ואז נודע לנו כי היא מחכה למישהו וקבעה בדיוק במקום המסויים הזה. היא אומרת להם תאריך עזיבה והם הולכים. נודע לנו שבעבר פיי הייתה נשואה והתאלמנה והחליטה ליצור קשר מחדש עם אהוב נעוריה מהתיכון ליטו (ווס סטודי) והם קבעו להיפגש במקום הזה.


ממש לפני שפיי מתייאשת ורוצה לעזוב שוב מגיעים האחים והאחות אומרת כי המכונית שלהם התקלקלה. מסתבר כי פיי הייתה בעברה טייסת והיא מבינה גם במכוניות. המנוע שלהם התקלקל והיא מוציאה את המנוע ממכוניתה ומסדרת אותו והם נוסעים בתודה, שאשר משאירים לה את הקנו שלהם.


בלית ברירה פיי נשארת ואז באות לבקרה זוג נשים לסביות מהחניון הסמוך ומזמינות אותה לארוחת ערב. היא נענית להן ושם מסתבר שהן חיות כבר מספר שנים ביחד אך לא נישאות מרוב חשש שיחסיהן ישתנו בשל הנישואים. היה ערב נעים ופיי והנשים נהנות.


יום אחד פיי יוצאת וכשחוזרת פוגשת את ליטו שהגיע עם זר פרחי בר וכלבו. הם שמחים להיפגש ולהעלות זיכרונות מהעבר. הם גם מנגנים ושרים ביחד, משוחחים על בני הזוג שלהם שנפטרו. ליטו בונה לעצמו אוהל, אבל פיי מזמינה אותו לקראוון והם שותים בירה ואוכלים גלידה. בסופו של דבר הם ישנים ביחד.


בבוקר ליטו מתעורר ראשון, יוצא לשים עוד פתיונות כדי לתפוס סרטנים, קוטף פרחים, אך רואים שמתלבט ומהרהר וכשפיי יוצאת, הוא אומר שחשב ואינו יכול להתחיל שוב בקשר רומנטי. הוא והכלב נכנסים למכונית ונוסעים. פיי נפגעת, אבל עוזרת לו לפרק את האוהל ונשארת לבדה.


מה שעזר לפיי להתמודד עם רגשותיה היא צעידה בטבע. יש לה שני ספרים באוהל: מגדיר ציפורים והסבר על הכוכבים. בטיול היא פוגשת ציפורים ובחשכה מסתכלת על הכוכבים ומזהה אותם. כאשר חוזרת היא עוברת דרך חברותיה החדשות ואומרת ליאן (מישל ווילסון) שכדאי שיתחתנו וינצרו כול רגע כי הזמן קצר ונעים להיות ביחד.


בכניסה לקראוון כבר מחכים לה האחים והיא מבינה שהגיע התאריך שקבעה והבטיחה להם לעזוב. הם מחזירים לה את המנוע והיא מרכיבה במכונית. את סירת הקנו היא מבקשת שיתנו לחברות מהחניון הסמוך כמתנת נישואים. היא נוסעת והם חופרים עם האתים לחפש את ארונו של האב.


בדרך פיי פוגשת את הדוור,שעוצר אותה ונותן לה מכתב אחרון מליטו ובתוכו התמונה שצילם אותה. היא נפרדת ממנו לשלום ונוסעת לדרכה.




54 צפיות0 תגובות
bottom of page