ביקורת סרט: קרוקודיל לייל, בימוי: ויל ספק, ג'וש גורדון, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט: קרוקודיל לייל, בימוי: ויל ספק, ג'וש גורדון, 2022

הסרט "קרוקודיל לייל" הוא סרט חמוד שמשלב הנפשה ממוחשבת עם משחק של שחקנים. הוא יצא בעקבות ספר באותו השם של הסופר ברנרד ואבר. בנוסף לסרט המקורי הוא גם יצא בדיבוב עברי. הסרט אסקפיזם גמור ומתאים לכל המשפחה.


הסרט מתחיל כאשר אנו פוגשים את הקטור פ. ולנטי (חוויאר ברדם), קוסם ושחקן לא הכי מוצלח, שלא מצליח על הבמה ומסולק מכל מקום אליו הוא מגיע. הוא מחפש איזה רעיון שיאפשר לו לחזור לבמה בגדול. יום אחד הוא מגיע לחנות חיות ושם במקרה רואה את לייל הקטן בתוך הכלוב כאשר הוא שר. הקטור קונה את התנין הקטן ומתחיל לעבוד איתו על שירה וריקוד. התנין עושה הכל כאשר הוא לבד עם הקטור, אך כאשר הוא מגיע לבמה, הוא נרתע ויש לו פחד קהל נוראי.


בסופו של דבר הוא עוזב אותו בעליית הגג ונוסע ללמוד ולהשתפר. את הבית הוא נותן לסוכנת על מנת שתשכיר אותו, למרות שאמור לבקר מדי פעם. הבית מושכר למשפחת פרים והם מתחילים להסתגל לניו יורק. ג'וש (וינסלו פגלי), בנם של בני הזוג, הוא ילד מופנם ולא חברותי. הוא מתקשה למצוא חברים למרות מאמציו. מאחר שחדרו נמצא מתחת לעליים הגג, הוא שומע משם רעשים. כאשר עולה הוא מגלה את לייל. בהתחלה הוא משוחח איתו ולייל לא עונה. הוא מתיידד איתו ויום אחד לייל מתחיל לבטא את עצמו בשירה. הוא לא יכול לדבר אך יודע לשיר. כך לאט לאט בזכות לייל ג'וש מתחיל לקבל ביטחון עצמי גם בבית הספר ואף מוצא לו ידידה וכבר מוכן לנסוע לבד, בלי אימו לשם.


לייל מתגלה לאימו החורגת של ג'וש, גברת פרים, (קונסטנס וו). בהתחלה היא פוחדת ממנו ונבהלת, אך הוא מתיידד איתה ומלמד אותה כי היא צריכה להיות יותר גמישה בחייה, בייחוד בבישול בו עסקה. היא מתעסקת רק בדברים בריאים, אך הוא מלמד אותה כי גם מאכלים אחרים טעימים והיא מגיעה למצב בו הם אפילו אוכלים פיצה לארוחת הבוקר...


אביו של ג'וש, מר פרים (סקוט מק'ניירי) הוא כעת מורה בבית ספר לבנות, שם הוא לא מצליח לשמור על המשמעת. בעברו היה מתאבק וכעת בגדיו והמשרוקית שלו מוצגים מתחת לזכוכית. כאשר הוא פוגש את לייל, גם הוא נרתע ממנו, אך לייל מלמד אותו שיעור חשוב לחיים. הוא שובר את הזכוכית ומחזיר לו את בגדיו והמשרוקית שלו. הוא מקבל ביטחון עצמי וכך גם מצליח להשתלט על כיתתו ולא לאפשר להם להשתולל.


מתחת לדירת משפחת פרים גר שכן איום ונורא בשם אליסטר גראמפס (ברט גלמן). הוא בא בטענות שונות ומשונות על כל דבר וגם מתלונן לרשויות. יש ו חתולה מקסימה בשם לורטה, ששונה מבעליה תכלית השינוי. היא מתיידדת עם ג'וש ולייל ומתחברת אליהם בכול הרפתקאותיהם, כולל כניסה לפחי אשפה...


יום אחד הקטור ולנטי חוזר לביתו ועובר להתגורר בעליית הגג עם לייל. הוא שוב מנסה לקחת אותו ולהעלותו על הבמה, אך לייל לא מצליח לשיר. יום אחד מר גראמפס מלשין עליהם ואז באים מהעיריה ממחלקת חיות הבר והם לוכדים את לייל ושמים אותו בגן החיות.


הקטור וג'וש רוצים להצילו ולהוציאו משם ויש להם תוכנית. הם מגיעים לגן החיות, אך גם אנשי העיריה הגיעו. הקטור לוכד את תשומת ליבם, בעוד ג'וש ולייל בורחים ומגיעים למקום שבו יש הופעות חיות. הם מנסים להיכנס ואז ג'וש רואה את טרודי (ליריק הארד), ידידתו מבית הספר שעובדת שם והוא משכנע אותה להעלות אותו ואת לייל על הבמה. ג'וש מתחנן ללייל שישיר. הוא מתחיל לשיר ולהפתעתו לייל מצטרף אליו. הקהל מאוד מתרשם וגם השופטים ואנשי העיריה עזבו אותו כי ראו שהוא איננו תנין רגיל.


אליסטר גראמפס שוב מתלונן נגדם ויש משפט, שבו הקטור ולנטי מוכיח בעזרת החתולה לורטה שעזרה לו למצוא מסמכים שהיו אצל גראמפס, כי הבניין בעצם שייך אליו. הוא הוקם על ידי סבתו, שהייתה חובבת חיות גדולה ואף הקימה גן חיות. היא אף אישרה כי אפשר להכניס חיות לבניין, כולל חיות אקזוטיות. כמובן שהשופט מזכה אותו למרות מחאותיו של גראמפס ולייל יכול להישאר בבניין.


בסופו של דבר הקטור מצליח ואף הופך להיות סוכן של חיות שיודעות לשיר, כמו הנחש שאותו הביאה אליו טרודי ואשר שר לו.




14 צפיות0 תגובות
bottom of page