top of page
  • יונה

ביקורת סרט: קטן עליך, במאי: סלבדור אספינוזה, 2020

הרבה מאוד סרטים וגם סדרות יצאו על גבר או גברים, שתינוק הגיע אליהם פתאום מסיבה כזאת או אחרת בצורה פתאומית והיה עליהם להתמודד עם המצב. לדוגמא: שלושה גברים ותינוקת, הסדרה דאדי בייבי ואחרים.


הסרט המקסיקני "קטן עליך" מזכיר את הסרטים הקודמים, אך יש לו מספר דברים שונים, שמבדילים אותו. בכל מקרה, עדיין ילדים כובשים את המסכים ומקסימים אותנו.


הסרט "קטן עליך" מספר על איש פרסום, אלכס(מאוריסיו אוכמן), הנשוי באהבה ובאושר לאשתו ססי (אזמרלדה פימנטל). לשניהם יש קריירה טובה והם מצליחים בעבודתם. הם נשואים כבר שלוש שנים, והקריירה של ססי עומדת בפני תנופה רצינית, כשמתמנה למנהלת גדולה בחברה בה היא עובדת, אך המשמעות היא לנסוע להונג קונג ולנהל שם את המשרד.


אלכס מאוד אוהב ילדים ומבקש מססי שתבין אותו ותלד לו ילד. היא נבהלת מהרעיון ולא מעוניינת, כי העבודה והקידום חשובים לה יותר מכל דבר אחר. אלכס לוחץ עליה, אך ככול שעושה זאת, היא יותר נרתעת.


באיזור יש בית קפה שאלכס נוהג לפקוד והוא התיידד עם המלצרית אליסיה (רגינה ריינוסו). באותו היום הוא הולך לעבודתו ופוגש אותה כאשר בזרועותיה תינוק והמון שמיכות ובגדים. היא מבקשת ממנו לשמור על התינוק למשך שלושה ימים, כי יש לה דברים מאוד חשובים לסדר. הוא לוקח את התינוק אלן לעבודה בקופסה גדולה עם חורים. הבוסית הקשוחה מתנגדת לכול מיני הסחות דעת בעבודה. הוא מכניס את חברו הטוב ראפא (חואן מרטין חוארגי) בסוד העניינים ומבקש שיקנה לו חיתולים, כי אליסיה לא השאירה לו. הוא קונה לו גם בקבוקים והם מגניבים את התינוק שוב למחרת בסל קש גדול במסווה של רעיון מסחרי.


חברה לעבודה מתעניינת מה הם שמים בסלים ואז מגלה את אלן. היא מחליטה לעזור להם, אך מציעה לספר לכול עובדי המשרד ושכולם יעזרו. אומרים שצריך כפר על מנת לגדל ילד, וזה נראה כך, שכן כולם משתפים פעולה ואפילו מזהירים כאשר המנהלת מתקרבת לאיזור.


בינתיים בבית, אחרי שאלכס הסתיר מססי את התינוק ערב אחד, היא מגלה אותו ומאוד כועסת. הוא מבטיח לה שזה רק לעוד יום אחד והיא מתרצה, בתנאי שיחזיר את התינוק. אליסה לא מגיעה לאחר שלושה ימים ואלכס וחבריו עוקבים אחריה. הם מגיעים לבית שבו לפעמים התגוררה, אך מסתבר ששלטו בו אנשי העולם התחתון ואם היו ילדים או תינוקות, הם השתמשו בהם לצורך פשעיהם.


אלכס לוקח איתו את אלן, וכאשר לאחר מספר ימים החבר שעקב אחרי הבית מודיע לו לאליסיה חזרה, הוא הולך לשם ואז היא סיפרה לו שיש לה סרטן קטלני במוח והיא הייתה מאושפזת בבית החולים. היא מבקשת שיאמץ את אלן, כדי שלא יהיו לו חיים קשים כמו שהיו לה והוא נראה לה איש טוב. אלכס מהסס, אבל היא התעלפה ואין לו ברירה, והוא לוקח את אלן וגם את אליסיה אליו הביתה.


ססי מגיעה הביתה ורואה אותם, מתרגזת ועוזבת את הבית. אלכס, בלית ברירה, יוצר קשר עם אימו (ורוניקה לאנגר), שחשב שהיא מתנכרת, הם משלימים והיא אומרת שבשל עבודתה כדיילת נעדרה הרבה בנסיעות בעולם וכעת היא מוכנה לעזור לו ואפילו לטפל באליסיה.


בין אלכס לססי יש קצר בטלפונים, אך אלכס נחוש בדעתו לאמץ את אלן ולגור עם אימו. הוא הולך עם אלן לעבודה, עמיתיו באמת עוזרים, עד שיום אחד הוא נתפס על ידי הבוסית שלו ומפוטר. למחרת הוא ניגש אליה ומשוחח איתה ומתנצל והיא אומרת שתשקול להעסיקו מחדש.


האהבה לססי ממשיכה והוא פתאום נזכר באירוע שעורכים לכבודה כאשר הוא אצל חברים. הם מוכנים לשמור על אלן והוא לובש את החליפה שססי קנתה עבורו ונוסע לאירוע. הם נפגשים ומתפייסים והיא מתבשרת שהתפקיד הנחשק שלה. באמצע האירוע אלכס מקבל טלפון, שאליסיה התאשפזה בבית החולים. ססי, שסלחה לאלכס ונקשרה לאלן, נוסעת איתו ויושבת ליד מיטתה של אליסיה עד שהיא מתה מהמחלה.


ססי ואלכס מאמצים את אלן ואז היא מגלה שילד לא מפריע לתוכניות. היא אורזת לנסיעה להונג קונג, ואז אלן מוציא זוג כרטיסים, לו ולאלן והם מצטרפים אליה.


סרט נחמד מאוד ומראה שקשה לעמוד בפני תינוק חמוד ומקסים, שיכול לשבור את ההתנגדות גם של מי שהכי לא מעוניין בו.




58 צפיות0 תגובות
bottom of page