ביקורת סרט: פלא, במאי: סטיבן צ'בוסקי, 2017
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת סרט: פלא, במאי: סטיבן צ'בוסקי, 2017

הסרט "פלא" הוא באמת סרט מופלא, שמלמד כיצד לקבל את השונה והאחר. העובדה שהאדם לא נראה כמו האנשים בסביבתו, איננה ממעיטה מהעובדה שהוא יכול להיות חכם ונחמד ומעניק לזולת ערך מוסף מהעובדה שהוא נמצא בקרבתו.


הספר "פלא" של ר"ג פלאסיו יצא בשנת 2012 והפך כמעט מיד לרב מכר. בשנת 2017 יצא הסרט באותו השם שמסתמך על הספר.


אוגי, אוגוסט פולמן (ג'ייקוב טרמבלי) נולד לזוג הורים יפים ומושלמים - נייט פולמן (אוון ווילסון) ואיסבל פולמן (ג'וליה רוברטס) ולאחותו המקסימה אוליביה - ויה פולמן (איזבלה וידוביץ'), שביקשה אח ליום הולדתה השני. הוא נולד לאהבה גדולה, אך עם תסמונת גנטית קשה מאוד (טריצ'ר קולינס), שגרמה לעיוותים קשים בפניו, שגם הרבה ניתוחים לא עזרו. אמנם היה שיפור רציני, אך הוא עדיין סובב ראשים כשהלך ברחוב.


בשנים הראשונות אוגי גדל בבית, עם חינוך ביתי, וכול הסובבים אותו נתנו לו המון תשומת לב, מה שתרם לביטחונו העצמי. אך, כשיצא החוצה חבש קסדת אסטרונאוט שקיבל כמתנה מחברתה הטובה של אחותו - מירנדה נבאס (דניאל רוז ראסל), על מנת שלא יטרידו אותו בנושא מראהו החריג.


בהגיעו לגיל 10, הוחלט במשפחה ואוגי הסכים, שעליו ללמוד בבית הספר. על מנת להקל על השתלבותו, מנהל בית הספר מר טושמן (מנדי פטינקין) זימן אותו לפני הלימודים, הכיר לו מספר תלמידים שהראו לו את בית הספר וזאת כדי שיתחיל את הלימודים כשכבר מכיר קצת מהסובבים אותו.


בתחילה היו לאוגי קשיים, אך עם הזמן הוא התחיל להתחבר לילדים שהיו בכיתתו. אוגי היה מעולה במדעים ובבחינה שנערכה בכיתה הוא מיד סיים את השאלות והמטלות. אבל ג'ק (נואה ג'ופ), שישב לידו ולא היה בקיא בחומר, נעזר בו, וכשהמורה לא הביטה לעברם, אוגי לקח את הבחינה של ג'ק ופתר אותה, חוץ מ-2 שאלות אותן שינה.


מאותו הרגע הוא וג'ק הפכו לחברים הכי טובים ונפגשו בבית הספר וגם בבית. עד לחג ליל כול הקדושים, אז אוגי התחפש וג'ק לא זיהה אותו ודיבר נגדו. אוי מאוד נעלב והפסיק לדבר איתו.


במקומו סאמר (מילי דיוויס) החלה להיות חברתו הטובה. ג'ק התחרט על התנהגותו, אך אוגי התעקש לתפוס ממנו מרחק. זאת, עד לטיול בית הספר, כאשר קבוצת ילדים מכיתה ז' רצתה ללעוג לאוגי, ומספר ילדים מהכיתה הגנו עליו וגם הפכו לחבריו.


בתום השנה קיבל אגי פרס מכובד וכולם הריעו לו בשמחה.


בסרט קיימות נקודות מבט שונות, של אוגי, של ויה אחותו ועוד מספר ילדים, שמעבים את הסיפור ומעמיקים אותו. לא רק לאוגי יש בעיות, אלא גם לאנשים אחרים. כלומר - הבעיות הן לא רק חלקת גורלם של המיוחדים והשונים בחברה, אלא גם של ה"רגילים" כפי שאנחנו רואים אותם.


הסרט היה מועמד לפרס האוסקר וזכה בפרסים נוספים. כדאי מאוד לצפות.


146 צפיות0 תגובות
bottom of page