ביקורת סרט: עלי והמלכות של קווינס, במאי: לאקי קוסוואנדי, 2021
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: עלי והמלכות של קווינס, במאי: לאקי קוסוואנדי, 2021

הסדרה "עלי והמלכות של קווינס" היא מאינדונזיה, ומתרחשת בתחילתה באינדונזיה. עלי (איקבל רמדאן), נער בן 17, שאימו עזבה ונעלמה עוד כשהיה צעיר, מאבד גם את אביו איתו חי, באופן פתאומי.

עלי מתגורר אצל קרובי משפחתו, אך כשגילה במגירה כרטיסים לניו יורק וחוברות שהשאירה לו האם מיה (מריסה אניטה), הוא מחליט לעזוב ולנסוע לשם על מנת לחפש את האם האבודה.

בניו יורק הייתה לו הכתובת הישנה בה אימו התגוררה בעבר בקווינס. הוא מגיע לדירה בה התגוררו 4 נשים חמות ונחמדות, אחת בשם פארטי (נירינה זוביר) הכירה את אימו. עימה גרו בדירה ביה (אסרי ולאס), אנקה (טיקה פנגביאן) וצ'ינטה (הפי סלמה). שאיפתן הייתה לפתוח מסעדה ולשם כך חסכו כסף. הן הזמינו את עלי להתגורר עימן ונתנו לו חדר וגבו ממנו שכר דירה. הן גם נרתמו לעזור לו בחיפושים אחר האם האבודה.

אכן, לאחר זמן מה האם נמצאה ואפילו ידעו את כתובתה. עלי בישל עבורה ונסע לחפש אותה. היא הגיע לביתה , אך כשראתה אותו סגרה את הדלת ולא רצתה לשוחח איתו. מסתבר שבנתה לעצמה חיים חדשים ואף נולדה לה בת. היא חששה לגלות לבעלה על חייה הקודמים, כי לא ידעה כיצד יגיב.

עלי ואימו מקיימים קשר מסוים, שגורם למיה לחוש אשמה. היא משאירה לו צ'ק שמן ומבקשת שיעזוב חזרה לג'קרטה. עלי מסרב וחש כאילו הנשים עימן חי בגדו בו ועוזב את הדירה. גם אימו מסרבת לקבלו אליה. הוא מתייאש, אך מי שעוזרת לו היא אווה (אורורה ריברו), איתה התיידד, ביתה של אנקה. היא משכנעת אותו לחזור לדירתו עם "המלכות של קווינס" - פארטי, ביה, אנקה וצ'ינטה. היא מראה להן סרטון בו הוא מתנצל. כאשר הן מצאו מקום שישמש להן כמסעדה, הוא יצייר להן על הקיר, תחום בו היה מומחה וצייר נפלא.

עלי מתקבל לאוניברסיטה מקומית ומבסס את קווינס כביתו החדש. בסוף רואים את אימו, מיה, מספרת על עלי, וגם בן דודו נוסע לניו יורק מג'קרטה כדי להתאחד איתו.

סרט מקסים ונחמד, עם הומור. משחק טוב, נופים יפים של ניו יורק.




bottom of page