ביקורת סרט: עיני נחש ההתחלה: ג'י איי ג'ו, במאי:רוברט שוונטקה, 2021
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט: עיני נחש ההתחלה: ג'י איי ג'ו, במאי:רוברט שוונטקה, 2021

יש סרטים שלא נועדו להיות יצירות מופת הוליוודיות, שירטיטו את הלב וישארו מופתיים גם שנים לאחר הופעתם. סדרת ג'י איי ג'ו, היא אחת כזו. הסדרה מבוססת על סדרה מצוירת וליין של צעצועים. היא לא נועדה להוציא סרטים עמוקים ופילוסופיים.

אל המשימה גויס רוברט שוונטקה הגרמני, קולנוען בינוני, שהסרטים הכי איכותיים שהוציא היו שני סרטי "מפוצלים". לשוונטקה, היה חומר גולם איכותי ואפילו פוטנציאל להוציא סרט אומנות לחימה סביר וכיפי. למרות טריילרים מפוצצים ומרשימים, "עיני נחש" הולך למחוזות הבינוניות והילדותיות.

"עיני נחש" בעיני הוא מהדמויות היותר מעניינות בג'י איי ג'ו וניתן היה להמציא לו ביוגרפיה אלימה ומרתקת לצפייה. הוא נולד ביפן, התבודד מהוריו והפך ללוחם בקרבות לא חוקיים. בגידה במעסיקיו - היאקוזה, הפכה אותו למטרה ולנרדף. שבט יפני עתיק לימד אותו את סודות הלחימה ואנו למדים באופן איטי ומחושב כיצד הפך למאסטר וללוחם מדופלם.

למען האמת, הייתה לי תקווה ליותר אלימות וברוטאליות בוגרת. לצערי, קיבלנו סרט פעולה בינוני לנוער. סצנות הלחימה מפוזרות ומלאות כאוס. המצלמה רוטטת ולא יציבה וכדי לא לקבל דירוג למבוגרים, נחסכות מאיתנו ברוטאליות ודם. יש בסרט המון קלישאות ובימוי בינוני, המכות נראות שייכות לעשור הקודם וחסרה ההתקדמות הגדולה שנעשתה בתחום.

אין זה אומר ש"עיני נחש" הוא בהכרח סרט רע. הזמן עובר מהר, מדי פעם עולה איזו קריאת התרגשות והמשחק לא רע בכלל. אבל אין בו שום חידוש, בשורה והוא בעיקר נטול נשמה וקצב. אפילו במדד המגניבות הוא לא מצליח להתעלות על עצמו והוא מלא בחנופה לבני נוער שראו כבר מאות סרטים כאלו.

גם אם אנחנו מסתכלים על ג' איי ג'ו כמותג, כעולם שיש בו סרטים עוקבים, "עיני נחש" הוא לא מהאיכותיים. הוא נחמד לצפייה בכורסא, כסרט צדדי בנטפליקס, אבל הוא הולך לאיבוד במסך הגדול ולא שווה השקעה כספית.



bottom of page