ביקורת סרט: סתם עוד חג מולד, בימוי: פיטר הולמסן, 2023
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: סתם עוד חג מולד, בימוי: פיטר הולמסן, 2023

עודכן: 15 בדצמ׳ 2023

הסרט "סתם עוד חג מולד" הוא סרט חביב על הבדלי מסורות של חג המולד.


הסרט מתאר את חייהם הטובים של תיאה (אידה אורסין-הול) הנורבגית וג'שאן (קאנאן גיל) ההודי. הם חיים בפרנקפורט ובהתחלה מראים את ג'שאן מציע נישואים לתיאה והיא מסכימה. מאחר שהזמינו אותה לביתה בנורבגיה, היא מזמינה את ג'שאן כדי להציגו בפני משפחתה. ג'שאן מסכים.


הם מגיעים למקום, שם מתגוררת רק אימה של תיאה אנה ליסה (מריט אנדרסן), לאחר שאביה שהיה אדם פתוח ונחמד נפטר. הסרט מצחיק והצחוק מגיע מאי הבנות. כבר כשהם מגיעים במונית, לאחר שהאם מחבקת את תיאה, היא ניגשת לחבר את נהג המונית הנורבגי ולא את ג'שאן ותיאה מעמידה אתה על טעותה. היא גם מכנה אותו בשמות שונים, רק לא בשמו הנכון.


ג'שאן מנסה בכול כוחו למצוא חן בעיני המשפחה, שאשר אחיה סימן (אריק פולסטאד) ואשתו ההרה הילדגן (ווסלמוי מורקיד) עם ביתם רוניה(מתילדה הובדגארד) מצטרפים. הוא מנסה בכול כוחו להשתלב במסורת שלהם הנורבגית, שכוללת מיסה של חג מולד בכנסיה, למרות שאינם נוצרים, טבילה במי קרח, גלישה בשלג ואכילת נקניקיות בקור קיצוני באמצע השלג וגם מאכלים מלאי שומן שאינו רגיל אליהם.


הוא מנסה לבשל להם אוכל הודי בתאריך ה-23 לדצמבר, ומסתבר שזה אצל הנורבגים "חג מולד קטן". הוא הביא את התבלינים מהודו ומתברר כי הם חריפים מדי עבורם ובגללו הם אוכלים מפודינג האורז שעדיין לא מוכן, מאחר ולא היה להם יוגורט כדי לשכך את החריפות.


לתיאה היה חבר קודם - יורגן (מאדס סוגארד פטרסון), ממנו נפרדה. הוא עדיין מחבב אותה. כאשר תיאה וג'שאן לא מוצאים את דרכם חזרה בשלג בגלל כישורי גלישה גרועים של ג'שאן, הוא מגיע עם אופנוע השלג שלו בשל בקשתה של אנה ליסה ומביא אותם הביתה. הוא גם מתחפש לסנטה קלאוס ומבקש מתיאה לשבת על ברכיו, מה שמרגיז את ג'שאן והם הולכים מכות.


השוני ביניהם גם בבגדים. בעוד בני המשפחה לובשים בגדים מסורתיים נורבגיים, ג'שאן הביא בגדים מסויים הודים. השוני ביניהם לא רק במנהגים, אלא גם חיצוני.


לאחר שג'שאן לא מצליח להתערות במשפחה, הוא מטיח בתיאה, כי אם הייתה באה איתו להודו גם היא לא הייתה משתלבת, אבל ההבדל ביניהם שהוא היה עומד לצידה ולא נוטש אותה ואז יוצא לדרכו לשכה התעופה.


תיאה מתעשתת ומצליחה לספר לאימה כי החברות עם ג'שאן רצינית והם התארסו ורוצים להינשא. היא יוצאת לקחת את המכונית, ואז אנה ליסה רודפת אחריה ומתנצלת ואחריה מגיעים אחיה ומשפחתו. כולם נוסעים לשדה התעופה ותיאה מצליחה לתפוס את ג'שאן ממש רגע לפני שעלה למטוס.


בסוף מראים שההדורים התיישרו. לאחר שנה אנה ליסה קונה לג'שאן לחג המולד סוודר סרוג כמו שלהם. הם מבשלים אוכל הודי, אך הוא עשוי לטעמם ולא כל כך חריף והם רוקדים ריקודים הודיים בנוסף לנורבגיים. תיאה וג'שאן מודיעים שהם מתעתדים לנסוע להודו ואולי אף להינשא שם.


הסיפור מבוסס על מקרה אמיתי ובסוף רואים את הזוג האמיתי שלפיו הסרט התרחש. כדאי לצפות בו שכן הוא סרט נעים ומצחיק, שחקנים טובים ונופים מהממים של נורבגיה.


תיאה חוזרת הביתה לחג המולד עם ג'שאן, ארוסה הטרי – אבל ההתנגשות בין שורשיו ההודיים לבין המסורות הנורווגיות של משפחתה יוצרת שורה של רגעים הזויים ומצחיקים.



142 צפיות0 תגובות
bottom of page