ביקורת סרט: נני מקפי 2, בימוי: סוזנה ווייט, 2010
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: נני מקפי 2, בימוי: סוזנה ווייט, 2010

סרט נוסף על נני מקפי (אמה תומפסון), שיצא בשנת 2010 לאחר הצלחת הסרט הראשון משנת 2005. גם הפעם אנו נשאבים להיסטוריה של אנגליה במלחמת העולם השניה רווית הקרבות.


הפעם תחילת הסרט הוא בכפר קטן באנגליה, בחווה שמגדלת בעיקר חזירים חיה משפחה - איזבל גרין (מגי ג'ילנהול), בעלה רורי (יאן קויאומן), שהוא כרגע חייל שגויס למלחמה, ושלושת ילדיהם: מגסי (ליל וודס), נורמן (אייסה באטרפילד) והצעיר ביותר - וינסנט (אוסקר גרין).


אליזבת' עובדת בחנות עם גברת דוצ'רטי (מגי סמית), שבהתחלה נראית מאוד מבולבלת ועושה דברים מוזרים. בסוף הסרט מסתבר שהייתה הילדה אגי מהסרט הקודם והיא אירחה את נני מקפי בביתה כאשר שהתה בכפר.


למשפחה נודע כי צריכים להגיע אליה שני בני דודים מלונדון - סיריל (ארוס ולאוס) וסיליה (רוזי טייור - ריטסון) והם מאוד סקרנים. אך, המפגש הראשון ביניהם הוא נורא ואיום, הם נלחמים האחד בשני ואיזבל חסרת אונים ולא יכולה להשתלט עליהם. היא שומעת קולות שונים, שהיחידה שיכולה לעזור לה היא נני מקפי, ואכן, רגע לפני שהיא נשברת, היא שומעת דפיקה בדלת ושם עומדת אישה מאוד מכוערת עם שומות על הפנים ושן בולטת, אך מאוד אסרטיבית ומודיעה לה שהיא נני מקפי, שהיא "אומנת צבאית" ותעזור לה עם הילדים.


נני מקפי נכנסת לבית ושם שורר תוהו ובוהו, האחד מכה את השני. יש לה מקל קסמים, ובעזרתו היא הפסיקה את האלימות הין הילדים והם החלו להכות את עצמם עד שנרגעו. היא גם מצליחה לגרום להם ללכת לישון.


למחר היה יום חדש והקשר בין הילדים מתחיל להשתפר. הדוד המהמר שלהם פיל גרין (ריס איפאנס), אחיו של אביהם, רורי (יאן קאוימאן) הסתבך בהמון חובות מהימורים וכעת עליו או למכור את הבית להשבת החובות או להיענש בעצמו. נשלחו אחריו שתי נשים מפחידות: מיס טופסי (סינאד מת'יוס) ומיס טורווי (קייטי ברנד), שמאיימות עליו שאם לא יחזיר את חובותיו הן יורידו לו כלייה.


למחרת נקבע כי יבוא קונה לחזירים המיוחדים של החווה. פיל חשב, שאם יגרום לחזירים להיעלם, הם לא יימכרו ואליזבת תיאלץ למכור את החווה. הוא חפר בור והחזירים ברחו לכול עבר. למחרת הילדים ראו שהחזירים אינם, ומתאחדים כדי לתפוס אותם. סיליה לבשה את שמלת החתונה של אליזבת, מה שלא היה נוח בריצה, אך ההינומה שימשה כרשת ללכידת החזירים.


הקונה מגיע ורואה שהחזירים נעלמו, אך הילדים מופיעים איתם והוא משלם ואף מוסיף עוד כסף כאשר סיפרו ניסים ונפלאות עליהם. תוכניתו של פיל נכשלת.


למחרת אליזבת עורכת פיקניק לילדים כדי לחגוג את המכירה, ופיל מגיע עם מברק ובו כתוב שרורי, אביהם, נהרג בקרב. כולם נעצבים ובוכים, אך נורמן חש בעצמותיו שהוא עדיין חי. לכן, סיריל מחליט לעזור לו ולנסוע ללונדון לאביו, שהוא בכיר במשרד המלחמה, ולברר את העניין עד סופו.


נני מקפי עוזרת להם וכולם נוסעים באופנוע הקסום שלה. כשמגיעים ולא נותנים להם להיכנס, היא לובשת את בגדי הצבא שלה ומיד לוקחים אותם לאביו של נורמן. בבירור מסתבר כי רורי נעדר ולא יצא מכתב או מברק ופיל זייף את המברק. הם שמחים ומתחילים לחזור לכפר.


באותה ההזדמנות סיריל גילה כי הוא ואחותו נשלחו לכפר לא בגלל ההפצצות על לונדון, אלא כי הוריו רצו להתגרש. נורמן מזמין אותם להתגורר איתם.


בינתיים, פיל מגיע לאליזבת ומבקש שתחתום על מסמכי המכירה של הבית. נורמן נתן הוראות למגסי שתעכב הכול ולא תיתן לחתום עד שיחזרו. סיליה עוזרת לה והם מתעכבים ובינתיים נופל טיל בשדה החיטה. האחראי על הביטחון (סאם קלי) מתעלף לפני שניטרל את הפצצה ומגסי לוקחת על עצמה את המשימה, כאשר העורב של נני מקפי עוזר לה ואוכל את המרק וחושף את החוט הירוק, אותו הייתה צריכה לחתוך.


העורב מתנפח בשל האכילה ונני מקפי עושה קסם כדי שיחזור לעצמו. באותה ההזדמנות הוא קוצר את כול שדה החיטה ואף מעיף את שתי הנשים שהגיעו לפיל כי רצו לפחלץ אותו.


נני מקפי חשה כי משימתה הושלמה ומבקשת לעזוב. כולם רצים אחריה כדי לעכב אותה, אך אליזבת רואה לפתע את רורי חוזר הביתה עם יד חבושה וחשה כי הם יכולים להמשיך בחייהם. בסוף הסרט רואים את נני מקפי כאישה יפה, ללא השומות והשן הבולטת וגם רזה יותר. כול אחד מאלה ירד כאשר השיגה מטרה אחת ממטרותיה. משהושגו כולן, היא חזרה לדמותה המקורית.


הסרט כולל בתוכו מסרים חשובים. אלימות לא משתלמת ולא כדאי להשתמש בה, עדיפה על כך חברות והידברות. קשה להשיג ציות אצל ילדים בעייתיים ולכן אפשר גם במקרים כאלה להשתמש בכפייה ובפחד, שמביאים בסופו של דבר להשגת המטרה.


נני מקפי הגיעה על מנת ללמד את הילדים שיתוף פעולה ביניהם, עזרה האחד לשני, אמונה, נאמנות ואומץ. לאחר שראתה שכול מטרותיה הושגו במלואן, היא יכולה להמשיך למשימתה הבאה.


ראה גם:

הסרט המצויר דוליטל







18 צפיות0 תגובות
bottom of page