ביקורת סרט: מקום שקט 2, במאי: ג'ון קרסינסקי, 2021
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט: מקום שקט 2, במאי: ג'ון קרסינסקי, 2021

הסרט הראשון של סרט האימה "מקום שקט" שיצא ב-2018, היה הפתעה גם בביקורות שקיבל וגם בקופות.

הסרט מתרחש בעולם מסויט, בו מין פולש חדר לכדור הארץ והורג את כל מי שמשמיע קול. זה סרט אפוקליפטי, יעיל במיוחד עם סאונד מעולה ואפילו אלגוריה על יחסי משפחה בעידן המודרני.


בסרט "מקום שקט 2", העלילה ממשיכה היכן שהסתיים הסרט הראשון, במותו של אב המשפחה והניסיונות לשרוד 474 יום אחרי הפלישה. הסרט עוסק בקונפליקט בין האם שכל רצונה לדאוג לפעוט שרק נולד ולמצוא לו מקלט, לבת שמצאה שיטה שבאמצעותה היא יכולה להילחם בחייזרים.


המתח בין הדמויות הוא הכוח המוביל בסרט, שלא רק עוסק באימה אלא בחרדה הורית. אודות הרצון לשרוד בעולם, שכל בכי של תינוק יכול להביא לאבדון ובין הרצון לשמר את חיי שאר בני המשפחה. גם המתבגרים מקבלים כאן נתח של זמן, הרצון שלהם למרוד ולהתנתק מהתא המשפחתי אל מול העולם האכזרי שמחכה להם בחוץ.


הסרט "מקום שקט 2", יצא תמהיל מהודק של דיאלוגים שקטים שלפתע מקבלים פנייה מצמררת. השליטה בסאונד היא פנומנלית, הסרט הלך אל תוך הז'אנר של אימה ופחד. הרצון ליצור אווירה מלחיצה וטעונה מצליח. העימות והקונפליקטים התוך משפחתיים, הדרמה המצומצמת אל מול העולם האפל והמלחיץ שבחוץ.


הבמאי ג'ון קרסינסקי, הצליח להרחיב את העולם של מקום שקט וליצוק לתוכו תוכן רב. זה לא המשכון מרהיב, או ארוך במיוחד. הוא משמר את תחושת החרדה והאימה של קודמו, עם הוספה מדויקת של סיפור משפחתי בעולם טראגי שכל צרחה בו יכולה להוביל לאבדון.



12 צפיות0 תגובות
bottom of page