ביקורת סרט: מערך שיעור, בימוי: דניאל מרקוביץ, 2022
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: מערך שיעור, בימוי: דניאל מרקוביץ, 2022

הרבה סרטים נכתבו בעבר על בתי ספר בעייתיים ומורים מעוררי השראה הגיעו אליהם ושינו את התמונה לחלוטין. בתי ספר עם אלימות, סמים וכדומה.


הסרט "מערך שיעור" הוא סרט פולני מרתק, שחקנים מעולים ומשחק טוב. לפי השם אפשר להבין שמדובר על בית ספר תיכון והמתרחש בתוכו. בבית הספר מלמד מורה להיסטוריה, שחש שבבית הספר מתרחשת פעילות רחבה ביותר של מכירת סמים והתלמידים לא מרוכזים בלימודים. הוא מחליט לבדוק את הנושא ומבקש מחברו הטוב, שוטר לשעבר שעבד במחלקת הסמים במשטרה, דמיאן (פיוטר ויטקוצקי), לעזור לו. הוא מסרב משום שלא מאמין שהמצב כל כך גרוע, עד שיום אחד חברו מת ומואשם בכך שהיה מפיץ הסמים הראשי בבית הספר. דמיאן מאמין בחפותו ובכך שהוא הואשם על לא עוול בכפו, מחליט לחקור את הנושא.


הוא מתחזה למורה להיסטוריה, שמבקש להחליף את זה שהלך לעולמו. דמיאן מיד מתקבל, משום שאין מועמד אחר. הוא נכנס לכיתה, מבולגנת והתלמידים מפריעים. אך, הוא מכיר את סגנית המנהל, אגתה (אנטונינה זרנוסקביץ), שמראה לו את בית הספר, מכירה את המורים והוא מחבב אותה. לאחר סיום הלימודים התלמידים הוציאו לו את האוויר מהגלגלים ואגתה מותקפת בחניון וצועקת. דמיאן שומע ומגיע לעזור לה, ומצליח לעמוד בפני חבורה שלמה ולהכניע אותם.


הדבר מאדיר את שמו והתלמידים מאוד מתרשמים מכישורי הלוחמה שלו. מצד שני, אלה שהפיצו את הסמים ועמדו מולו, מרגישים מאוימים. תלמידי כיתתו ביקשו שילמד אותם אמנויות לחימה, והוא מסכים בתנאי שילמדו וגם יעזרו לו להתאים מחסן ישן, מאובק ומלא חפצים משונים, לחדר לימוד להיאבקות. הם נענים לו, מסדרים את המחסן והוא הופך להיות מקום האימון שלהם.


הכל הולך כשורה, אך החברה הרעים חוששים ממנו ומחליטים להעיף אותו מבית הספר ומשכנעים נערה בשם אמיליה (סוזנה גלביץ) להתלונן נגד דמיאן שהטריד אותה מינית. בלית ברירה, ומשום שאמרו שיהרגו את אביה, היא מתלוננת וגם שוב משתמשת בסמים. דמיאן מפוטר, אך ממשיך לחקור, ואף מגיע לגילויים מעניינים ומנחש מי עומד מאחורי הרצח של חברו הטוב.


דמיאן מגלה שהסמים מיוצרים למעשה בבית הספר ומופצים עם חברת מזון. הוא מתעמת עם החברה הרעים והתלמידים, כולל בנו של החבר המורה, באים לעזרתו. לא נגלה מי עומד מאחורי הפצת הסמים, בלי ספוילר, שכן כדאי לצפות בסרט. החלק האחרון מכיל אקשן ומתח ומעניין ביותר.


סרט מותח, קולנוע פולני במיטבו, משחק נהדר של כל השחקנים. שווה בהחלט צפייה.



ראה גם:


bottom of page