ביקורת סרט: מבוא לאושר, בימוי: ויקי וייט , 2023
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: מבוא לאושר, בימוי: ויקי וייט , 2023

הסרט "מבוא לאושר" הוא סרט חביב על מורה בשם הלן (אלי קמפר), שאמנם הגיעה כבר לגיל ארבעים ועברה מספר דברים בחייה, ביניהם נישואים וגירושים, אך מנסה למצוא את האושר בחייה.


היא מחפשת משהו שינער אותה מהחיים הקודמים, ומגלה כי יש קורס הישרדות למבוגרים בהרי האפלצ'ים "שביל האפלצ'ים למתחילים". הדבר מוצא חן בעיניה, שכן זאת התנסות חדשה עבורה.


בדרכה למקום המפגש היא מבקרת את ג'יג'י (בליית דאנר), הסבתא שגידלה אותה ואת אחיה. למחרת היא ממשיכה בדרכה ובקונטיקט פוגשת את חברי הקבוצה במוטל. ביניהם היא פוגשת גם את ג'ייק (לוק גריימס), שאותו הכירה מילדות כחברו הטוב של אחיה. הוא היה רופא, אך משום מה הפסיק לעסוק במקצועו. הלן מבקשת ממנו לא להתקשר אליה והם לא יודו בכך שהם מכירים.


המדריך הצעיר בקט (בן קוק) מסביר להם על מסלול הטיול, שהם יעברו בשבוע בערך 85 ק"מ. יש כללים מסוימים ואם ישמעו להוראותיו הכול יעבור בשלום. הלן בת האבעים מגלה שהיא מהמבוגרים ביותר בטיול.


כבר בהתחלה הלן פוצעת את רגלה כשמועדת על סלע וג'ייק חובש אותה. הם לומדים כיצד לתלות את האוכל שלהם גבוה כדי שהדובים לא יגיעו אליו ויאכלו אותו. אין לדרוך על בולי עץ, שכן אין לדעת מה יש מתחתיהם. הלן סובלת גם מיבלות בשל נעליים לא נוחות וג'ייק מטפל בהן.


לאט הם מתחילים להכיר האחד את השני, ובין ווינדי (שיוון וובסטר) לבין ג'ייק יש כימיה. מייסון (אסטבן בניטו), שהוא הכי מיומן מכולם, עוזר עם האנשים האיטיים יותר. יו (ניקו סנטוס) דורך בטעות על בול עץ, שמסתבר שהוא רקוב ושובר את רגלו. מאחר שהיו רק חלק מהקבוצה, הלן מציעה לפנות לשאר בבקשה לעזרה. היא מגיעה בערב וההחלטה היא להגיע אליהם בבוקר השכם.


באותו הלילה הלן ישנה על ג'ייק באוהל ואז נפתחת ומספרת לו על חייה הקשים, כאשר אחיה האמצעי נתן טבע כאשר היה בן חמש והיא בת שש. היא חשה אחראית לכך, כי חשבה שהייתה צריכה ללכת איתו. לאחר האסון המשפחה החלה להתפרק. האב והאם עזבו אותם והיא גודלה בידי הסבתא ג'יג'י.


בבוקר יוצאים לכיוון יו הפצוע והם אילתרו אלונקה כדי לשאת אותו לאמבולנס שמחכה להם. בהליכתם ג'ייק נפתח להלן ומספר לה שעזב את הרפואה בשל מחלת עיניים ניוונית, שבגללה כמעט איבד את ראייתו ולכן הוא מאוד מתקשה בהליכה בלילה, אז הוא כמעט עיוור ולא רואה דבר.


כאשר הטיול מסתיים הלן נוסעת לג'יג'י, אך חושבת על ג'ייק. הטיול עזר לה להשתנות והיא חשה מאוהבת בו. כאשר להם נפגשים הם מתנשקים וג'ייק מודה שאהב את הלן מזה זמן רב.


סרט חמוד, קליל, פיל גוד, נחמד לימי הקיץ החמים. נופים יפים ושחקנים נעימים.








59 צפיות0 תגובות
bottom of page