ביקורת סרט: ללכת בדרכך, במאית: תיאה שרוק, 2016
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: ללכת בדרכך, במאית: תיאה שרוק, 2016

הסרט "ללכת בדרכך" מתבסס על ספרה רב המכר של הסופרת ג'וג'ו מויס באותו השם. סרט שיש בו הכול, צחוק, עצב, שמחה. כנראה מתבסס על מקרה אמיתי אותו הכירה הסופרת.


הסרט מתאר את המקרה העצוב של וויל טריינור (סם קלאפלין). הוא היה עשיר, חי בטירה עם הוריו, הצליח בכול התחומים בחייו: בעבודתו, בספורט, שהגיע עד ספורט אקסטרימי, יוצא עם הבנות היפות והשוות מכולן, שיום גשום אחד מיהר ורצה לחצות את הכביש על מנת לתפוס מונית ולפתע אופנוע עקף ופצע אותו קשות. עקב הפציעה הקשה הוא הפך משותק מצווארו ומטה והשתמש בכיסא גלגלים, כאשר מי ששירת אותו בנאמנות היה עוזרו האישי ומאמנו - נתן (סטפן פיקוק).


הוריו חיפשו מישהי שתלווה אותו, תשוחח, ותעסיק אותו. וכך הגיעה אליו לואיזה-לו קלארק (אמיליה קלארק), בחורה צעירה בסוף שנות העשרים, שהתגוררה עם הוריה לא הרחק משם. משפחה ענייה, שהתמודדה עם קשיי פרנסה ולו הייתה צריכה לעזור בכלכלת המשפחה. היא פוטרה מבית הקפה בו מלצרה וחיפשה עבודה אחרת. היא הגיעה לראיון אצל אמו קמילה (ז'נט מקטיר), שהתרשמה לטובה מהאופטימיות הבלתי נגמרת שלה, מהדיבור הצפוף ומחיוכה שלא נמחק מפניה. היא קיוותה שתשפיע על וויל, ומצב רוחו ישתפר מעט.


לו נכנסה לעולם אותו לא הכירה. היא החלה להכיר מושגים, מקומות ואנשים חדשים. עד היום היא בלתה בעיקר עם משפחתה ועם החבר פטריק (מתיו לואיס), מאמן כושר שרק פעילות גופנית עניינה אותו. הצרכים שלו היו החשובים ביותר והוא לא התחשב בלו, למרות שיצאו כשבע שנים ביחד. הוא היה אגוצנטרי מאוד ואפילו ליום הולדתה הוא הביא לה שרשרת עם שמו חרוט עליה... הקשר עם וויל לא מצא חן בעיניו, בעיקר שפגע בתוכניותיו לנסוע לנורבגיה. אך, לו החלה לראות אותו באמת וכיצד אינו מתייחס אליה ובסופו של דבר אף עזבה אותו.


בהתחלה וויל מקבל את לו בחשדנות ובקור. לו לא מוותרת והמצב מתחיל להשתנות לאחר ביקור חבריו רופרט (בן לויד יוז) ואלישה (ונסה קירבי), שהייתה חברתו הרצינית של וויל לפני הפציעה, שעזבה אותו וכעת עומדת להינשא לרופרט. הוא כועס מאוד ולו מצליחה לנחם אותו. היא מתחילה להכיר אותו, את השכלתו הרחבה, הכרתו את העולם בשל הנסיעות הרבות שלו והיותו ספורטאי מחונן.


יום אחד לו הייתה עדה לריב בין הוריו, כאשר הגיע מכתב מחברת דיגניטאס בשוויץ שעורכת המתות חסד. התברר לה כי וויל רצה לנסוע לשם כדי לסיים את סבלו, אך לאחר תחנוני הוריו הוא הסכים להארכה של חצי שנה עד לביצוע החלטתו. היא נכנסה לתמונה בדיוק לששת החודשים הללו.


בהתחלה היא הייתה המומה, אך אחותה החכמה קתרינה או טרינה (ג'נה קולמן) ייעצה לה ללמוד את הנושא ולמצוא מקומות ותחומים בהם וויל יוכל התעניין ואולי ישנה את דעתו. היא ניגשת לספרייה ולוקחת המון חומר. היא בונה תכניות, לוקחת אותו למירוץ סוסים, לקונצרט, ליום הולדתה בקרב משפחתה ועוד. וויל נענה לה ולאט היחסים ביניהם הופכים לחמים יותר והם מתאהבים.


וויל מקבל הזמנה לחתונתה של אלישה ומזמין את לו לבוא איתו. הם נהנים מאוד. לאחר מכן היא משוחחת עם נתן ועורכת תוכניות לבקר באי מאוריציוס ביחד למלון "גן עדן" שהוא באמת מקסים. שם וויל מודיע ללו שלאחר שיחזרו הוא מתכוון לבצע את הנסיעה לשוויץ. הוא אינו יכול לחיות בצורה כזאת ואומר לה, שאם ימשיכו להיות ביחד, יום אחד היא תתיאש והוא אינו רוצה להגיע למצב הזה. בזיכרונו הוא עדיין הגבר מלא המרץ והקסם מהעבר. מאחר שהמצב לא יחזור, הוא מעדיף למות מאשר להיות חצי בן אדם.


לו כועסת מאוד ומחליטה לעזוב. אך, אביה, שבינתיים קיבל עבודה בטירה, משכנע אותה להיפרד מוויל. הוא כבר הגיע לשוויץ והיא נוסעת אליו עם אחותה, נפרדת ממנו ומבלה איתו את רגעיו האחרונים.


בסוף הסרט אנו רואים את לו בפאריס, בבית הקפה שוויל אהב, קוראת את המכתב שהשאיר עבורה. מסתבר שדאג לה, היא קיבלה ממנו סכום כסף גדול כדי שתלמד ותגשים את חלומותיה ותמשיך את חייה ברווחה.


סרט מקסים, שחקנים מעולים שעושים עבודה מצוינת. נופים מהממים לפי עונות השנה. בגדים מיוחדים של לו. הסרט גם מצחיק וגם עצוב במינון הנכון.







155 צפיות0 תגובות
bottom of page