ביקורת סרט: לאלף מוסטנג, במאי: לורי די קלרמון - טונרה, 2019
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת סרט: לאלף מוסטנג, במאי: לורי די קלרמון - טונרה, 2019


הסרט "לאלף מוסטנג" מתאר את הקשר העמוק שבין האדם לבעלי החיים, במקרה שלנו - הקשר עם סוסים. הסרט מבוסס על מקרה אמיתי שהתרחש בכלא בארצות הברית. בסוף הסרט מוצגים האסירים שלפיהם נכתב הסרט..


רומן קולמן (מתיאס שונארטס) הוא אסיר קשוח ולא משתף פעולה ונמצא בתוכנית לשיקום אסירים בארה"ב. הוא גבוה, שתקן, לא מתקשר עם חבריו לכלא וסגור בעצמו. הוא משתנה מעט, כאשר מחליטים שהוא מתאים לתוכנית שיקום מיוחדת במינה, בה אסירים נבחרים מאלפים סוסי פרא מסוג מוסטנג ובסופו של דבר הם נמכרים לכוחות הביטחון ולמטרות אחרות והכסף מועבר לשיקום האסירים.


את הסוס שרומן מקבל הוא ראה כבר קודם. הוא נחשב לסוס בעייתי וקשה במיוחד. הוא נותן לו שם - מרקיז ונקשר אליו מאוד. ההתחלה לא קלה, הסוס לא משתף פעולה ומתנהג לפי רצונו ולא לפי רצון מאלפו. רומן מתרגז עליו ואף צורח, אבל הסוס לא מושפע מכך.


לאט לאט הם נקשרים האחד לשני. הסוס מתקרב לרומן ומניח עליו את ראשו. הוא נותן לו לרכוב עליו ברצון ונראה שהאילוף שלו הצליח.


גם רומן משתנה בעקבות הקשר עם הסוס. הוא נפתח כלפי בתו שמגיעה לבקרו בכלא, מספר לה את סיפורו על הפגיעה באשתו ובאימה ואומר לה שאוהב אותה. בסוס מרקיז הוא מטפל באהבה ובשמחה ורצון לאלפו. הסוס ורוכבו, שהיו דומים באופיים הקשה, העקשן והנרגן, הופכים להיות יותר רכים ומקבלים האחד את השני וגם את האחרים.


בשיחות עם הפסיכולוגית של הכלא (קוני בריטון) בתחילה רומן לא משתתף ושותק. מאוחר יותר הוא נפתח ומביע דיכאון ואיבוד עשתונות.


במכירה הפומבית כול הסוסים נמכרים וגם רומן כמעט נמכר, עד שמגיע הליקופטר והסוס נבהל מהרעש ומתחיל להשתולל ואף פוצע את רומן. האחראי על התוכנית (ברוס דרן) קורא לרומן, מודיע לו על סיום התוכנית בגלל התקרית הקשה. בנוסף - גם על ההחלטה להרדים את מרקיז.


רומן מזדעזע ומחליט להציל את הסוס ומבריח אותו מהכלא למרחב הפתוח ומסגיר את עצמו.


סרט מרגש ומעניין, מראה את הקשר בין האדם לסוסו ואת השינוי שזה מביא. משחק מעולה, סוסים יפים ובסרט יש גם ערך מוסף על האדם והטבע.







141 צפיות0 תגובות
bottom of page