ביקורת סרט: כך או כך, במאי: וואנורי קאיהו, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט: כך או כך, במאי: וואנורי קאיהו, 2022

באופן מפתיע, סרט רומנטי "כך או כך", שמיועד לצעירים, מצליח להיות חכם ומושקע. הוא עושה זאת, בזכות משחק טוב ובעיקר טקסטים חכמים המציפים את אחת הבעיות הכאובות שקורעות את ארה"ב, והוא המחיר שנשים משלמות על הריון לא רצוי או הריון בגיל מוקדם.

בסרט "כך או כך", נטלי (לילי ריינהארט), צעירה חובבת אנימציה, על סף קבלה לקולג' יוקרתי, נכנסת להריון באופן מפתיע. עד כאן זאת עלילה שראינו בעשרות ובמאות סרטים אחרים. אבל, טריק חכם של התסריטאי, הופך משהו שיכול להיות בנאלי לחלוטין, לסרט חכם ומהנה. נפתחים שני צירי זמן, באחד מהם נטלי נכנסת להריון ובשני לא.

העולמות המקבילים מראים לנו מה מידת ההקרבה והמאמץ שאישה צריכה לעבור כאשר היא בוחרת ללדת ללא הכנה בגיל מוקדם. זה מציף את הצופה בהרבה מאוד אינפורמציה וממחיש בצורה טובה ויזואלית מה היה יכול לקרות אם המקרה לא היה מעולם מתרחש. למרות הנושא הכבד, הסרט "כך או כך" לא נופל אף פעם למלנכוליה או לרחמים עצמיים ולבסוף מצליח להראות, שגם אם מקריבים, בסוף יש רווח.

מה הערך של משפחה ויצירת חיים, לצד המחיר של לפתח קריירה ולהיות רווקה ללא שום אחריות? לשני המסלולים, יש מידה רבה של יתרונות וחסרונות ושניהם מובילים לאכזבות ושמחות. הסרט "כך או כך" מצליח להמחיש בצורה טובה, שלחיים עצמם יש דרך מצוינת ליצור איזונים, גם אם קורים מקרים לא צפויים שמשנים גורלות.

למרות שיש בסרט "כך או כך" גם צד דידקטי, אין בו הטפות או צדקנות יתר. הוא מצליח לטפל בנושא מאוד כבד ונמצא בלב של מחלוקת, בצורה מעוררת כבוד, באמפתיה ואפילו הומור.

ניתן לראות את הסרט "כך או כך" כצפייה משפחתית ואפילו לערוך עליו דיון מקדים. יש מעט מעט מאוד סרטים בנטפליקס המצליחים ליצור זאת.

ראה גם:


277 צפיות0 תגובות
bottom of page