ביקורת סרט: ויוו, במאי: קירק דמיקו, 2021
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט: ויוו, במאי: קירק דמיקו, 2021

אולפני סוני ונטפליקס חתומים על הסכם שיתוף פעולה פורה בתחום האנימציה. החל מתכנים למבוגרים וכלה בילדים, המוצרים לרוב יוצאים איכותיים.

הסרט "ויוו" הוא מחזמר מצויר, שעוסק בהרבה מאוד נושאים שחורגים מעולם הילדים והוא עושה זאת ברגישות ואהבה.

ויוו הוא קוף מזמר, שבילה את רוב זמנו עם אנדרס הזקן. אהובתו, זמרת מפורסמת משכבר הימים, שלחה לאנדרס הזמנה להשתתף במחזמר על מנת לחדש את הימים הטובים, אולם הוא נפטר לפני שיוכל להשתתף בו. ויוו מחליט להעביר לה שיר אהבה שכתב אדונו לפני שמת בפתאומיות. הוא יוצא למסע הרפתקאות מוזיקלי מלא במפגשים ידידותיים יותר ופחות.

הסרט נפלא בפשטות שלו, הוא מובן לילדים ומדבר בשפה שלהם ובגובה העיניים. הוא מנסה לדבר על נושא כאוב ומורכב כמו המוות, ועושה זאת ברגישות מבלי להיכנס לפינות אפלות ופילוסופיות מדי. הוא עוסק בסוגיית הזיכרון והשארת חותם בעולם, בהתגברות על מוזרות והחשיבות של הדיבור על רגשות עם הסביבה שלנו.

האנימציה נראית נפלא, הדמויות עגולות ומזמינות. החשיפה לתרבות קובנית אותנטית, כולל שרבוב של מילים לטיניות אל תוך האנגלית הוא מבורך. הרחובות, השמות, הריחות הכל זועק אותנטיות, שיכולה ללמד את הילדים על עולם שהם פחות מכירים.

הדמויות הראשיות נעימות וקל להתחבר אליהן, הן חינוכיות ולא מאיימות. השירים עצמם הם לא להיטים חד פעמיים, אבל הפסקול הוא חביב ותורם לקלילות ולזרימה של הסרט. זהו מוצר מוביל נוסף מבית היוצר של סוני, שמצליח לבסס את עצמו כאולפן אנימציה מצליח, למרות שהסרט לא מנסה לקרוץ לקהל מבוגר דרך תחכום או מסרים מעורפלים, אלא פונה לקהל יעד ספציפי ו



bottom of page