ביקורת סרט: הנס הכחול, במאי: חוליו קווינטנה, 2021
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת סרט: הנס הכחול, במאי: חוליו קווינטנה, 2021

הסרט "הנס הכחול" הינו סרט לכול המשפחה. עומר (ג'ימי גונזלס) היה ילד רחוב ואפילו סוחר סמים בעברו, שחזר למוטב וכעת מנהל ביחד עם אשתו בית יתומים לילדים מקסיקניים בשם "בית הוגאר". המקום ממומן מתרומות, אך לאחרונה המקום בקשיים ואם לא ישלם את חובותיו המקום ייסגר.


במרינה נמצא קפטן בשם וויד (דניס קוויד), אדם מבוגר וממורמר, עם ספינת דיג ישנה וחבוטה. הוא התכוון להשתתף בתחרות דיג בת 3 ימים, שבה מי שיתפוס את הדג הגדול ביותר יזכה בסכום כסף מכובד. וויד כבר זכה פעמיים בתחרות בעבר.


הקשר ביניהם נוצר כאשר השוטר ברטו (פרנק גלגוס) מביא לעומר נער בשם מוקו (מיגל אלג'ל גרסיה), שאותו מצא גונב ברחוב, כדי שיתקשר איתו. מסתבר שהוא גנב שעון מוויד ורצה למכור. עומר מכריח את מוקו לגשת ביחד איתו לוויד, להחזיר את השעון ולהתנצל. וויד מקבל את השעון, אך כועס מאוד על הגניבה.


תחרות הדיג מאורגנת על ידי הזוג ביזבי - טרישה (דנה ווילר ניקולסון) ובעלה - ווין (ברוס מקגיל). כאשר עומר משוחח אתם על הקשיים של בית היתומים, צץ להם רעיון - שילדים מבית היתומים יחברו לוויד ויצאו ביחד לתחרות. יש לו סיכוי לזכות, מאחר שזכה בעבר ואז הם יתחלקו איתו בכסף, שיעזור לפתור את בעיית בית היתומים.


לאחר שכנועים וויד מסכים לצאת עם הנערים ולהתחלק בכסף. עומר מצרף אליהם גם את מוקו, במחשבה שזה יכול לעזור לו להשתנות. התחרות בת 3 ימים כאשר ביום הראשון הם חשבו שתפסו דג, אך זאת הייתה ירוקת מהים. ביום השני באמת נתפס דג בחכה, אך 2 נערים רבו ונפלו למים ווייד נאלץ לקפוץ ולהצילם, ועד אז הדג נעלם.


בינתיים, בשיחות בין וויד לעומר הם נקשרים, ומסתבר שלוויד יש בן שחי עם אימו. אחר התחרות הוא התכוון לנסוע אליו ולחדש את הקשרים ביניהם.


הם כבר התייאשו מהזכייה ווייד אפילו ניסה קצת לרמות ולהביא דג שקנה מדייג כדי שיראו אותו כמי שדגו. אך, עומר לא מרגיש נוח עם זה והדג הזה נופל בדרך. אך, לפתע נתפס דג ענק ועומר שראה את החכה זזה, תופס אותה ומצליח להעלות את הדג לספינה. זה היה דג ענק, ששקל בערך 200 ק"ג, מה שנתן להם את הזכייה בתחרות.


זה גורם לעומר לחסל את חובותיו, לשפץ את בית היתומים ולהמשיך הלאה. מוקו מסכים להצטרף לחבריו.


בסרט יש הרבה פלשבקים מעברו של עומר. הוא נזכר בשיט ובדיג עם אביו. תפיסת הדג עוזרת לו להשלים עם עברו.


סרט מקסים, אופטימי, מלא אהבת אדם. עומר השתנה לחלוטין וכעת עוזר לאחרים, ווויד, שהיה נרגן ועצבני, משלים עם קבלת בנו ויצירת קשר עימו ועוזר לנערים בפתרון בעיותיהם.





bottom of page