ביקורת סרט: הנינג'ה מבברלי הילס, במאי: דניס דוגן, 1997
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: הנינג'ה מבברלי הילס, במאי: דניס דוגן, 1997

הסרט "הנינג'ה מבברלי הילס" יצא בשנת 1997, אך כעת ניתן לצפות בו בנטפליקס. הסרט הוא קומדיה מצחיקה על חבורת נינג'ות מיומנת ביפן, שיום אחד מגיע אליהם מהים בארגז תינוק לבנבן. קיימת אגדה בקרב הנינג'ות, כי יום אחד יגיע לוחם גדול לבן שיהיה גם המושיע.


האמריקאי היתום שנשטף לחוף ביפן ונחשב בטעות לנינג'ה הלבן הוא הארו (כריס פארלי). הם מגדלים אותו באהבה והוא צומח לאדם גדול ומגושם. טוב לב, אבל אסון מבחינת היותו נינג'ה. כול דבר בו הוא נוגע מיד נהרס. בסופו של דבר הוא לא מקבל את תואר הנינג'ה כמו כולם.


יום אחד הוא נשאר לשמור על המקום שלהם כאשר כולם הולכים להתאמן. הארו מנסה כול מיני אימונים של נינג'ה ומקלקל הכול. לפתע מופיעה בפתח הדלת בלונדינית יפהפיה שאומרת ששמה הוא סאלי (ניקולט שרידן). היא מבקשת עזרה של נינג'ה, שכן היא חושדת בבעלה מרטין טנלי (נתניאל פארקר) שהוא איננו האדם שמוכר לה ויש לו עוד פנים ועיסוקים שאיננה מכירה.


הארו רואה כי כאן ניתנת לו הזדמנות פז לה המתין. סאלי מוצאת חן בעיניו והוא גם יכול לעזור לה. הבעיה שהיא איננה רוצה לתת לו פרטים מדויקים. הארו מגלה לפי קופסת גפרורים שנתנה לו כי מקום מגוריה הוא בברלי הילס בארצות הברית.


הוא מחליט לנסוע למרות התנגדותו של הסנסיי (סון טק הו), אבל משכנע אותו. ביום הנסיעה הסנסיי מצרף אליו ללא ידיעתו את הנינג'ה המצטיין גוביי (רובין שו), על מנת שיגן עליו.


המון הרפתקאות עוברות בבברלי הילס, מרובם הוא מצליח לצאת בעזרת גוביי. אך, הארו מתעקש לעזור לסאלי, שמתברר כי שמה האמיתי הוא אליסון. לאחר עימותים עם בעלה מרטין וחבורתו המסוכנת, שמטרתם לזייף שטרות, הארו כמעט מתייאש, ואז יוצא מגופו כמו שקורה אצל הנינג'ות ופוגש את הסנסיי שנותן לו מחמאות על נדיבותו וטוב ליבו וגם על השתדלותו הרבה ועל כך הוא מעניק לו את תואר הנינג'ה הנכסף.


בינתיים הארו פוגש בבית המלון את ג'ואי (כריס רוק) ומתחיל לאמן אותו להיות נינג'ה. ג'ואי הופך להיות עוזרו ויד ימינו. בעימות האחרון עם מרטין והחבורה המושחתת הארו פוגש את גוביי ונוכח לדעת שעזר לו ועדיין עומד לרשותו וגם ג'ואי לוקח חלק במאמצים שלהם. ביחד הם מצליחים להתגבר על החבורה הבעייתית וגם לנטרל את הפצצה שהוצמדה לאליסון על ידי בעלה.


בסופו של דבר כולם חוזרים ליפן והארו ואליסון מודיעים כי החליטו לגור בארצות הברית. בפרידה רואים שגוביי קשור בחבל למכונית, ונזרק ישר לים.


סרט מצחיק מאוד. המון סלפסטיק. המסקנה היא שטוב לב ונדיבות חשובות לא פחות מכושר גופני ואימונים מפרכים. בסופו של דבר השילוב ביניהם מביא את התוצאה הטובה ביותר.




99 צפיות0 תגובות
bottom of page